Awaria samochodu znacząco komplikuje codzienne życie. Nie wszystkie usterki można wyeliminować szybko i tanio, więc naprawa silników nie ma sensu w każdym przypadku. Warto pamiętać, że to właśnie silnik stanowi serce pojazdu. Składa się on ze złożonych, a zarazem drogich podzespołów. Pierwszym krokiem jest precyzyjne zlokalizowanie usterki, wycena części oraz usług.
Zerwanie paska rozrządu
Naprawa silników jest opłacalna w przypadku, gdy usterka jest łatwa do wykrycia i usunięcia. Powszechnym problemem jest zerwanie paska rozrządu. Uszkodzeniu ulegają takie elementy głowicy, jak zawory, prowadnice, popychacze, dźwigienki zaworowe. Koszt regeneracji głowicy wynosi średnio 1000-2000 zł. Łączny koszt naprawy to około 2000-3000 zł. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o naprawie dobrze oszacować wartość pojazdu. Nie bez znaczenia jest stan pozostałych podzespołów wewnętrznych czy blach. Doświadczony mechanik nie będzie miał kłopoty z tym, aby wykryć pozostałe nieprawidłowości, które w przyszłości mogą skutkować kolejnymi usterkami. Więcej informacji pod adresem nowymotor.pl
Utrata kompresji (w samochodach LPG)
Utrata kompresji to dość częste zjawisko występujące w samochodach na LPG. W zdecydowanej większości przypadków naprawa silników ma sens, jednak należy stosować się do wskazówek mechanika. Gniazda zaworowe oraz zawory są o wiele bardziej narażone na usterkę w autach, które przejechały mnóstwo kilometrów na gazie. Średni koszt usunięcia usterki wynosi 2000-2500 zł.
Naprawa silników nie ma sensu, jeśli doszło do poniższych usterek:
- Zatarcie silnika – uszkodzeniu mogą ulec wszystkie elementy współpracujące ze sobą. Bardzo często jedynym rozwiązaniem jest wymiana silnika na nowy.
- Zużyta głowica, pierścienie, cylindry – średni koszt remontu silnika to 5000-1000 zł. Charakterystycznym objawem awarii jest silne dymienie z rury wydechowej.
- Mechaniczne zniszczenie silnika – np. urwanie zaworu, korbowodu. Naprawa zwykle jest zbyt droga również w przypadku, gdy doszło do zassania wody czy oleju z intercoolera.