Osoby siedzące przy biurku rozmawiają ze sobą
Kategorie:

Outsourcing obsługi klienta – co to jest i jak to działa?

Outsourcing od dawna jest popularną formą zatrudniania pracowników. Zwykle jest związany z korzyściami ze względu na brak konieczności poszukiwania i szkolenia nowej kadry. Wielokrotnie pozwala także zaoszczędzić czas, pieniądze oraz konieczność dopełniania żmudnych formalności, jakimi zajmuje się w tym przypadku firma zewnętrzna, dostarczająca „gotowy” personel.

Call center na wynajem?

Obsługa klienta to branża powiązana praktycznie z większością gałęzi biznesu. Klienci są przecież wszędzie tam, gdzie dochodzi do transakcji, bez względu na to, czy chodzi o handel czy o usługi. Profesjonalna obsługa infolinii stanowi zatem priorytet dla licznych przedsiębiorstw. Często jednak trudno o dobrych pracowników w tym zakresie. Rotacja na takich stanowiskach bywa duża, a ofert tego typu pracy poszukują osoby niekoniecznie do niej odpowiednio przygotowane. Swoje własne tak zwane call center oraz jego zespół tworzy się latami, przy czym nie gwarantuje to sukcesu. Na szczęście na rynku są liczne firmy, które oferują usługi call center w ramach outsourcingu. Dzięki temu przeszkoleni i doświadczeni konsultanci infolinii zatrudnieni w takich firmach obsługują systematycznie bardzo różne projekty. Ich werbowaniem zajmują się naturalnie same firmy outsourcingowe, których ostateczny zysk zależy przecież od jakości pracy delegowanych przez nie do pracy osób. Dzięki temu są to osoby przeważnie o wiele bardziej przygotowane i zmotywowane, niż te zatrudnione przypadkowo.

Zdalna infolinia – korzyści

Obsługa infolinii na zasadzie outsourcingu sprawia, że nie trzeba organizować własnej powierzchni biurowej do tego celu. Swoje call center można mieć nawet w innym mieście lub kraju. Ta ostatnia opcja była praktykowana przez Amerykanów, zlecających usługi typu call center na przykład pracownikom w Indiach. Trudno było jednak nazwać to rozwiązanie sukcesem, ze względu na egzotyczny akcent Hindusów, twierdzących, że dzwonią w imieniu amerykańskich firm. Niemniej, outsourcing obsługi klienta dla polskich firm na terenie Polski sprawdza się od lat rewelacyjnie. To wygodne i ekonomiczne, a zarazem bardzo profesjonalne rozwiązanie. W ten sposób działają między innymi liczne: typowe infolinie produktowe, linie mające na celu przyjmowanie zamówień oraz udzielanie informacji odnośnie ewentualnych zwrotów i przyjmowanie reklamacji. Infolinie takie prowadzą również różnego typu badania drogą telefoniczną, a także zbierają na przykład różnego typu anonimowe zgłoszenia. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.