System CRM
Kategorie:

Nowoczesny system CRM – czego należy od niego oczekiwać?

Często jest tak, że systemy CRM są kojarzone z dużymi korporacjami, których liczby klientów idą w setki tysięcy i milionów. System CRM może znacząco usprawnić pracę również w firmach o sporo mniejszym zasięgu. Zanim jednak wybierzesz system CRM odpowiedni dla swojej firmy, powinieneś wiedzieć, czego możesz od niego oczekiwać.

Usprawnienie obsługi klienta

System CRM czyli Customer Relationship Management to, jak sama nazwa wskazuje, system do zarządzania relacjami z klientem. Dla niektórych może to brzmieć nieco enigmatycznie, dlatego spieszymy wyjaśnić, że to system, który odciąża przedsiębiorcę na każdym etapie obsługi klienta. Przydaje się również na etapie poszukiwania klientów, gdyż pomaga dostarczać im potrzebnych informacji i wpływać na proces decyzyjny.

To dzięki systemom CRM firma wie, kiedy danemu klientowi kończy się umowa abonamentowa i kiedy jest najlepszy czas, żeby zadzwonić do niego z ofertą przedłużenia. To również CRM podpowiada, na podstawie danych zebranych podczas wcześniejszych rozmów, jaka oferta będzie najlepiej dopasowana do potrzeb klienta. Jednym słowem to narzędzie, dzięki któremu nie trzeba ręcznie tworzyć specjalnych tabelek i ustawiać przypomnień, bo wdrożony w firmie system CRM zrobi to dużo szybciej i efektywniej.

Wszystkie dane w jednym miejscu

Oprócz tego, że system CRM usprawnia obsługę klienta, niezależnie od tego, czy to klient, który jest jeszcze przed decyzją zakupową, właśnie dokonał zakupu czy może jest stałym klientem, to również wspomaga proces zarządzania sprzedażą. W systemie CRM gromadzone są bowiem nie tylko wszelkie informacje na temat klientów, ale również m.in. na temat wartości i liczby sprzedanych produktów. Dzięki temu, że wszystko jest zebrane w jednym miejscu, to w łatwy sposób można generować przejrzyste raporty, które służą nie tylko do weryfikacji założonych planów sprzedażowych, ale również pozwalają wyciągać wnioski na przyszłość i lepiej planować kolejne działania.

Dostęp z dowolnego miejsca

Nowoczesny system CRM powinien być systemem umożliwiającym dostęp do zebranych danych niezależnie od miejsca i urządzenia. Jest to możliwe dzięki technologii przechowywania danych w chmurze. Zebrane dane są dostępne z dowolnego miejsca i na dowolnym urządzeniu, a system umożliwia nie tylko ich przeglądanie, ale również dodawania notatek czy zmiany statusów. To konieczna funkcjonalność w firmach, w których obsługa klienta odbywa się nie tylko w siedzibie firmy, ale i poza nią.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.