Kobieta robi zakupy w internecie
Kategorie:

Migracja sklepu interetowego – o czym należy pamiętać?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Przenoszenie sklepu internetowego na nową platformę może przysporzyć wielu problemów. Właśnie dlatego podczas przenoszenia powinniśmy pamiętać o kilku kwestiach, które mogą nam uniknąć kłopotów. Podpowiadamy, o czym pamiętać, aby był to proces nie tylko płynny, ale także bezbolesny dla naszej firmy.

Pamiętajmy o przekierowaniach

Jednym z największych grzechów przedsiębiorców przenoszących swój sklep internetowy na inną platformę jest pominięcie odpowiednich przekierowań. Zwykle podczas zmieniania platformy skupiamy się na warunkach panujących na nowej stronie – jej wizualności, migrowaniu produktów oraz konfigurowaniu wszelkich ustawień. Tymczasem zmiana adresów i brak przekierowania szybko przekładają się na brak odpowiednich wyświetleń w Google.

Właśnie dlatego należy pamiętać, że o przekierowanie trzeba zadbać już na etapie programowania nowej strony. Odkładanie tego na później zwykle nie ma dobrych konsekwencji. Dobrze jest stworzyć listę stron, na których powinny znaleźć się przekierowania. Zwykle jest to:

  • strona główna
  • strony kategorii
  • strony produktów
  • strony zawierające kombinację filtrów

Jeżeli zadbamy o optymalne przekierowywanie linków na nową stronę, unikniemy utraty ruchu na nowej platformie. Przy przenoszeniu sklepu internetowego jest to niezwykle istotne.

Testujmy wydajność

Migracja sklepu internetowego zwykle łączy się z przeniesieniem na nowocześniejszą i w mniemaniu właściciela lepszą platformę. Zwykle podczas testów wszystko działa idealnie, a my jesteśmy zaskoczeni gdy po uruchomieniu strony dla klientów zaczynają się schody. Problemy z wydajnością przychodzą zazwyczaj niespodziewanie, ponieważ na etapie testów sklep działa zwykle idealnie. Jednak w rzeczywistych warunkach, kiedy na stronie pojawiają się klienci może dochodzić do obciążeń generowanych przez zwiększony ruch w sklepie. Skutkuje to powolnym wczytywaniem się stron, a nawet komunikatami o przeciążonych serwerach. Właśnie dlatego przed uruchomieniem sklepu należy koniecznie przetestować go pod obciążeniem i wyeliminować ewentualne problemy. Dobrym rozwiązaniem jest przedyskutowanie tego z obsługą techniczną. Niektórzy decydują się na zamontowanie na stronie specjalnych narzędzi, które na bieżąco monitorują jej wydajność. 

Migracja sklepu zwykle odbywa się po to, aby unowocześnić go i zwiększyć przychody. Jeżeli jednak pominiemy konkretne etapy, może to przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Warto więc wiedzieć, o czym pamiętać przed uruchomieniem nowej strony dla użytkowników.

Sprawdź też ofertę migracji ze Sklepicom.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.