Zakładanie sklepu internetowego na Facebooku
Kategorie:

Jak założyć sklep na Facebooku?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Facebook to obecnie nie tylko narzędzie do budowania społeczności, ale także potężny kanał sprzedażowy. Dzięki niemu możesz dotrzeć do nowych klientów i prezentować swoją ofertę na fanpage’u. Wszystko to umożliwia sklep na Facebooku. Dowiedz się, jak go założyć i wykorzystać jego możliwości.

Jak działa sklep na Facebooku?

Sklep na Facebooku to osobna zakładka, którą skonfigurujesz na stronie firmowej. Pozwala prezentować sprzedawane przez Ciebie produkty na bezpośrednio platformie społecznościowej. Osoby odwiedzające sklep mają możliwość przeglądania Twojej oferty na fanpage’u.

W tym momencie Facebook nie pozwala na dokonywanie transakcji bezpośrednio na platformie. Po kliknięciu przycisku „Wyświetl w witrynie” produktu klient zostanie przekierowany do Messengera lub do Twojego sklepu. Ta druga opcja jest znacznie lepsza, ponieważ umożliwia łatwiejszą obsługę zamówień. Warto zatem zintegrować sklep na Facebooku ze sklepem internetowym.

Kto może założyć sklep na Facebooku?

Sam sklep na Facebooku jest łatwy do skonfigurowania i dostępny niemal dla wszystkich. Zanim go założysz, powinieneś jednak posiadać fanpage na portalu. Jeśli już go masz, wystarczy, że aktywujesz zakładkę o nazwie „Sklep”. Aby to zrobić, musisz spełniać następujące warunki:

  • być właścicielem strony firmowej na Facebooku,
  • być administratorem Menedżera Firmy oraz mieć uprawnienia do zarządzania stroną i katalogiem.

Jak założyć sklep na Facebooku?

Po spełnieniu powyższych warunków możesz przejść do tworzenia sklepu. Skonfigurujesz go na stronie Menadżera Firmy. Nie jest to trudne zadanie – Facebook przeprowadzi Cię przez cały proces za pomocą komunikatów wyświetlanych w formularzu.

Jak założyć sklep na Facebooku krok po kroku?

  1. Wejdź na stronę Menadżera Sprzedaży.
  2. Wybierz metodę finalizacji zakupu.
  3. Wybierz fanpage, z którym chcesz połączyć swój sklep na Facebooku.
  4. Wybierz konto w Menadżerze Firmy.
  5. Dodaj produkty – jeśli nie chcesz wprowadzać artykułów ręcznie, wykorzystaj możliwości integracji w Sky-Shop, która pozwala na automatyczne dodanie, usunięcie i zaktualizowanie produktów na Facebooku.
  6. Spersonalizuj wygląd sklepu – zrobisz to w sekcji Układ na karcie Sklepy w Menedżerze sprzedaży. W ten sposób możesz m.in. wybrać kolekcję do wyróżnienia w górnej części sklepu, dopasować kolor przycisków oraz dodać lub usunąć produkty.
  7. Upewnij się, że Twój sklep jest widoczny dla klientów – włącz przycisk Sklep w ustawieniach strony.

Jaki korzyści daje sklep na Facebooku?

Dzięki sklepowi na Facebooku klienci mają dostęp do Twojej oferty bezpośrednio z poziomu fanpage’a. Mogą przeglądać produkty, uzyskać najważniejsze informacje o artykułach oraz dokonać zakupu w wygodny sposób. To sprawia, że chętnie wybierają tę platformę.

Jakie zalety ma sklep na Facebooku?

  • Stanowi dodatkowy kanał pozyskiwania klientów, który pozwoli Ci zmaksymalizować zyski.
  • Pomaga powiększyć grono Twoich odbiorców.
  • Wpływa na rozpoznawalność marki.
  • Umożliwia kierowanie obserwatorów bezpośrednio do karty produktu.
  • Twoi klienci zawsze są na bieżąco z aktualizacjami w ofercie Twojego sklepu.
  • Możesz łatwo zbudować społeczność wokół Twojego sklepu.
  • Opinie i komentarze na profilu zwiększają zaufanie do Twojego biznesu.
  • Dostępne statystyki pomagają w analizie działań sprzedażowych.
  • To wygodna forma zakupów, szczególnie dla użytkowników mobilnych.

Czy sklep na Facebooku jest darmowy?

Stworzenie i prowadzenie Sklepu na Facebooku nic nie kosztuje. Portal nie pobiera też prowizji za sprzedaż. Warto zatem wykorzystać ten kanał, jako dodatkowy sposób dotarcia do klientów.

Jak wykorzystać sklep na Facebooku?

Sklep na Facebooku pomoże Ci stworzyć skuteczny kanał do komunikacji z klientami oraz sprzedaży swoich produktów. Pamiętaj, że dla klientów jest to przede wszystkim platforma społecznościowa, jednak umiejętnie prowadzone działania pozwolą Ci zachęcić Twoich odbiorców do zakupów na portalu

Jak wykorzystać jego możliwości?

  • Skup się na atrakcyjnej prezentacji artykułów – zadbaj o estetyczne zdjęcia i dodaj opisy. Możesz także stworzyć kolekcje produktów, które pomogą Ci usystematyzować asortyment.
  • Oznaczaj produkty w postach na Facebooku.
  • Włącz opcję recenzji i pozwól Twoim odbiorcom na wystawianie opinii na fanpage’u. Pamiętaj, żeby zawsze odpisywać na komentarze. W ten sposób zbudujesz pozytywny wizerunek i zaufanie do sklepu.
  • Wykorzystaj Facebook Ads – reklamy na Facebooku pomogą Ci dotrzeć do większej liczby klientów. Stanowią także skuteczne narzędzie remarketingowe (pozwalające na dotarcie do użytkowników, którzy byli już na stronie).
  • Obsługuj klientów za pomocą Messengera – to wygodny i doceniany przez odbiorców sposób komunikacji.

Sklep na Facebooku to łatwy i darmowy sposób, aby uruchomić dodatkowy kanał sprzedaży. Dzięki niemu możesz być na co dzień tam, gdzie Twoi odbiorcy. Facebook nie tylko pozwala na atrakcyjne zaprezentowanie Twojej oferty, ale także przekierowanie potencjalnych klientów bezpośrednio do Twojego sklepu. Warto zatem wykorzystać nie tylko jego możliwości promocyjne, ale także sprzedażowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.