Kupno samochodu
Kategorie:

Handel autami jak zacząć zarabiać w tym biznesie

Handel używanymi samochodami oraz profity jakie można na nim zyskać obrósł już w legendy, które mogą stanowić lekturę na niejeden zimowy wieczór. Jak jednak wygląda ten biznes od środka? Czy jest to sposób na zastąpienie etatu, czy raczej dorobienie do wypłaty.

Sprzedaż samochodów używanych, a może komis?

Każdy ze sposobów w jaki można prowadzić handel samochodami osobowymi ma plusy i minusy, z którymi się trzeba liczyć. Jeśli w okolicy nie ma komisu albo jest daleko to sprawa wydaje się prosta. Kupno, a następnie sprzedaż aut używanych wymaga natomiast założenia działalności gospodarczej.

Komu się opłaca taka działalność

Skąd możesz wiedzieć czy auto za dane auto uda się uzyskać dobrą cenę? Najlepiej jest poprosić o sprawdzenie stanu pojazdu zaprzyjaźnionego mechanika, który określi także w przybliżeniu wartość rynkową. Okazjonalna sprzedaż używanych samochodów to dobry sposób na dodatkowy zysk.  Tym bardziej jeśli prowadzi się własny warsztat samochodowy. Jest się wtedy na bieżąco z każdą marką i łatwiej wybrać prawdziwe „perełki”.

Sprzedaż aut okazjonalnie

Jeśli mamy kilka aut na sprzedaż to szukanie klientów wymaga od nas dużego nakładu energii i czasu. Składa się na to nie tylko pisanie i wystawianie ogłoszeń, ale też prezentowanie pojazdów, jazda do mechanika, który potwierdzi stan auta. Dużo osób pracując za granicą sprowadza auta i sprzedaje je tutaj. Jednak kupcy są uczuleni już na takie „okazje”, dlatego trzeba się liczyć, że nasz samochód będzie sprawdzany dogłębnie.

Gdzie wystawić ogłoszenie o sprzedaży auta?

Ogłoszenie o sprzedaży auta najlepiej wystawiać na portalach takich jak OLX czy Allegro. Kolejna opcja to rubryki w gazetach. Nie zapominajmy też o czymś takim jak poczta pantoflowa. Nigdy nie wiadomo czy ktoś w sąsiedztwie nie szuka pojazdu takiego jak nasz. Jeśli korzystamy z usług jednego warsztatu samochodowego warto i tam zostawić wiadomość, zaprzyjaźniony mechanik poleci naszą ofertę potencjalnemu klientowi.

Prowadzenie komisu

Komis samochodowy działa na zasadzie pośrednictwa i dlatego wymaga prowadzenia promocji na większą skalę niż okazjonalna sprzedaż kilku aut rocznie. W tym wypadku, oprócz aukcji internetowych przydadzą się billboardy i tablice reklamowe, które poinformują potencjalnych kupców o naszej działalności. Agencje BTL mają w swojej ofercie duży wybór produktów reklamowych, które mogą nam pomóc w promocji komisu. Ważne jest dotarcie ze swoją propozycją do klienta i wpasowanie się w jego preferencje.

Sprzedaż aut w okolicy dużej aglomeracji

Zawsze jest tak, że ktoś jest już przed nami na rynku, albo depcze nam po piętach. W większych miastach jak Kraków, Warszawa jest zawsze większa konkurencja. Jednakże rynek zbytu ma więcej segmentów niż w przypadku mniejszych miast. W Warszawie możemy nie tylko sprzedawać auta tanie, ale też te z wyższej półki, na nie znajdzie się więcej chętnych niż gdzie indziej. Dlatego zanim zaczniemy nasz biznes należy określić czego potrzebują, szukają nasi klienci.

Biznes z autami w mniejszych miejscowościach

W mniejszych aglomeracjach klienci nie są natomiast gotowi dużo zapłacić. Więc trzeba dostosować swój asortyment pod oczekiwania naszych kupców. Wtedy mamy szansę zaistnieć na rynku, a także mieć dodatni bilans na koniec roku. Jednakże w takich miejscach musimy liczyć się bardziej z nasyceniem rynku, dlatego wymierając miejsce na nasz biznes bierzmy też pod uwagę ilość potencjalnych klientów. Im mniejsze jest zaludnienie najbliższej okolicy tym dłużej będziemy sprzedawać jedno auto.

Oprócz trudności związanych z dopasowaniem oferty komisu do klienta jest jeszcze kwestia wiarygodności. Auta sprowadzane z zagranicy często są powypadkowe czy posiadają inne defekty. Różnica w cenie to dobra wizja na zarobek. Sprzedaż takiego auta jako bezwypadkowego wiąże się oczywiście z konsekwencjami. Dlatego też warto pracować na opinię, a jednocześnie pamiętać o tym aby nie stracić na sprzedaży auta.

Handel używanymi samochodami to biznes jak każdy inny. Trzeba mieć jako taką wiedzę, oraz podejście do klienta i trafnie odczytać jego wymagania. Handlując tańszymi autami uzyskamy mniejszą prowizję, ale też ich sprzedaż będzie o wiele łatwiejsza. Jakiekolwiek będziemy podejmować kroki w biznesie musza one nam przynieść zysk. Dotyczy to zresztą nie tylko handlu autami, ale każdej innej działalności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.