Szukanie odpowiedniego biura nie powinno opierać się wyłącznie na estetyce przestrzeni. Kluczowa jest również jego lokalizacja. Przy czy pośpiech i bazowanie na pobieżnych wrażeniach jest niewskazane. W końcu optymalny wybór będzie rzutować na zarówno pracowników, jak i klientów.
Łatwy dostęp dla odwiedzających
Twoim priorytetem jest ułatwienie pracownikom biura, ale co z osobami odwiedzającymi, jak klienci? Do bardziej odległych biur może być trudno dostać się komunikacją miejską lub znaleźć w Mapach Google. Jeśli do tego dołożyć potencjalne trudności z jego znalezieniem, nawet za pośrednictwem Google Maps, może to oznaczać zły początek twoich relacji biznesowych. Przeanalizuj koszty posiadania tańszego biura, ale w gorszym lokalizacyjnie miejscu, z droższym biurem w miejscu z większymi możliwościami biznesowymi.
Bycie blisko dostawców
Jeśli polegasz na dostawcach produktów fizycznych – zwłaszcza przedmiotów, które nie są powszechnie dostępne – będziesz chciał być blisko nich. Oddalanie się od obecnego dostawcy może być kosztowne pod względem zwiększonych mil dostawy, więc warto spróbować znaleźć kogoś zlokalizowanego bliżej.
Ukryte koszty
Przy ustalaniu budżetu na przeprowadzki pamiętaj, aby uwzględnić opłatę skarbową, koszty montażu, koszt prawnika i opłaty agenta zakupu. Warto również dowiedzieć się, jakie są stawki biznesowe dla interesującego cię budynku.
Pamiętaj, aby wziąć pod uwagę koszty eksploatacji i sprzątania, gdy jesteś w biurze, a także opłaty, które możesz ponieść za rzeczy, które nie „przyszły” z Tobą, jeśli będziesz musiał zapłacić za utylizację.
Skrupulatnie przeczytaj umowę najmu, zanim ostatecznie zdecydujesz się ją podpisać, aby wiedzieć, jakie koszty potencjalnie poniesiesz.
Miejsce do rozwoju (w razie potrzeby)
Firmy szybko rozwijające się będą potrzebować przestrzeni do ekspansji. Uprzednio ustal, ile szacunkowo więcej osób planujesz zatrudnić i znajdź przestrzeń, która ich pomieści – może to również działać jako motywator w osiąganiu twoich celów!
Konkurencja w okolicy
Dowiedz się, jak wygląda konkurencja w wybranej przez Ciebie lokalizacji. Większa konkurencja jest często motorem lepszych wyników. Mając to na uwadze, możesz chcieć rozpocząć działalność w obszarze powiązanym z Twoim sektorem. Warto też wspomnieć o możliwości współpracy z innymi firmami, tworząc strategiczne partnerstwa. Niemniej pamiętaj, że w niektórych przypadkach konkurencja może zaszkodzić wynikom Twojej firmy w niektórych sektorach. Na przykład, jeśli jesteś agencją marketingową w obszarze, w którym jest już duża koncentracja agencji marketingowych, możesz ucierpieć, chyba że działasz w niszy.
Podsumowanie
Wybieranie lokalizacji dla nowego biura z uwzględnieniem powyższych aspektów pozwoli na faktyczne znalezienie miejsca, które pozwoli tchnąć nowe życie w działania danego przedsiębiorstwa. W związku z tym skrupulatność w trakcie selekcji jest kluczowa, aby faktycznie przeprowadzić się do jakościowej przestrzeni biurowej.