Dopshipping
Kategorie:

Czym jest dropshipping i czy warto w niego wejść?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Ostatnio wiele producentów oraz właścicieli sklepów internetowych decyduje się na dropshipping. Dlaczego to rozwiązanie zyskuje tak dużą popularność i czym w ogóle jest? Na te pytania odpowiemy w niniejszym artykule.

Czym jest dropshipping?

Dropshipping jest nowoczesnym modelem sprzedaży za pośrednictwem Internetu, który polega na wystawianiu na stronie internetowej konkretnej firmy produktów, których właściciel sklepu nie posiada na magazynie, a pozyskuje je dopiero w momencie otrzymania i opłacenia zamówienia przez klienta. Jest to więc pośredniczenie pomiędzy producentem a zainteresowanym zakupem konkretnego towaru, który opiera się na uzyskiwaniu zysków z różnicy pomiędzy kupnem produktu a jego sprzedażą innym nabywcom. Dropshipping nie obejmuje także przygotowywania zamówień ani też ich wysyłania. Wszystko odbywa się więc na zasadzie przekazywania towarów od producenta bezpośrednio do klientów.

Jak przebiega proces z wykorzystaniem dropshippingu?

Zasady działania całego mechanizmu opartego na dropshippingu są stosunkowo jasne i przejrzyste. Klient odwiedza nasz sklep internetowy i wybiera produkt, który go interesuje. Składa zamówienie i opłaca jego wartość oraz koszty wysyłki. Wtedy zamówienie przejmuje firma zajmująca się dropshippingiem, która zamawia wybrany przez nabywcę towar do hurtowni. Różnica między ceną hurtową i kosztem realizacji zamówienia a określoną przez sprzedawcę sklepu internetowego wartością produktu stanowi dla niego zysk. Wszelkimi czynnościami związanymi z dostarczeniem do nabywcy zamówionego przez niego towaru zajmuje się firma dropishippingowa.

Jakie są zalety dropshippingu?

Właściciel sklepu internetowego ma właściwie jedno zadanie – musi on pozyskać odpowiednią liczbę klientów, aby jego biznes przynosił jak największe zyski. Powinien on więc postawić na skuteczną kampanię marketingową i tworzyć odpowiednie opisy oferowanych przez niego towarów. Wszystkim innym zajmuje się bowiem firma oferująca usługi logistyczne oparte na dropshippingu. Główną zaletą korzystania z tych form pomocy jest więc minimalizacja obowiązków związanych z całym procesem komunikacji klienta ze sprzedawcą oraz wysyłką produktów. Co więcej, korzystanie z dropshippingu nie wymaga dużego kapitału na start. Nie ma bowiem potrzeby zatrudniania pracowników odpowiedzialnych za dostarczenie towarów do nabywców, ani też posiadania magazynu, w którym są składowane produkty przeznaczone na sprzedaż. Dzięki temu możemy przeznaczyć kapitał na promocję sklepu. Co więcej, nasz biznes możemy w ten sposób prowadzić nawet z domu! Jedynie czego potrzebujemy to zaangażowanie, czas oraz dostęp do sieci internetowej. Jest to więc doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie posiadają środków na zainwestowanie w asortyment sklepu lub też dysponują jedynie niewielką ilością wolnego czasu, który mógłby przeznaczyć na aktywną sprzedaż w sieci.

Czy dropshipping ma jakieś wady?

Przede wszystkim musimy mieć pewność, że hurtownie, z którymi chcemy współpracować, oferują sprawdzone i realne produkty. Po drugie nie mamy dużego wpływu na to, w jaki sposób zamówienia naszych klientów są realizowane oraz jaki będzie czas ich dostawy. Nie widzimy także towaru, który sprzedajemy, dlatego nie mamy kontroli nad jego stanem czy jakością. Istnieje także dość duża konkurencja pośród firm, które specjalizują się w tego rodzaju technice. Musimy więc pamiętać, że będziemy atrakcyjni dla nabywców jedynie wtedy, gdy oferujemy jak najniższą marżę. Ważne jest także wybranie doświadczonej w obsłudze naszego sklepu firmy, która posiada odpowiednie centrum logistyczne, spełniające wszystkie nasze wymagania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.