Prowadzenie sklepu internetowego bez magazynu
Kategorie:

Czy da się prowadzić sklep internetowy bez magazynu?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Artykuł partnera.

Chcesz założyć działalność w branży e-commerce, ale masz kłopot z wygospodarowaniem środków na wynajem przestrzeni magazynowych? A może masz już własną firmę, ale zaczęły Cię przytłaczać wydatki związane z przechowywaniem towarów? Wyjaśniamy, czy da się prowadzić sklep internetowy bez magazynu!

Sklep internetowy bez magazynu – jak to działa?

Wielu przedsiębiorców z branży e-commerce zastanawia się, czy da się prowadzić sklep internetowy bez magazynu. Kwestia składowania towaru jest bowiem wyjątkowo problematyczna. Już sam zakup czy najem nieruchomości generuje spore wydatki, a do tego trzeba jeszcze doliczyć koszty związane ze skompletowaniem wyposażenia (regały, pojemniki, czytniki itp.), opłacaniem pracowników itd. Sama organizacja pracy i systemu obsługi również potrafi przysporzyć sporo kłopotów.

Niezależnie od tego, czy chce się założyć nową firmę, czy już jakiś czas prowadzi się sklep, można uwolnić się od konieczności utrzymywania magazynu. Wystarczy zdecydować się na fulfilment, czyli outsourcing – przekazanie obowiązków związanych z przechowywaniem produktów zewnętrznej firmie. To ogromne ułatwienie, a także oszczędność czasu i pieniędzy.

Dlaczego warto zdecydować się na outsourcing magazynowy?

Outsourcing magazynowy przede wszystkim odczuwalnie zmniejsza wydatki. Doskonale sprawdza się w przypadku, kiedy nie dysponuje się potrzebnymi środkami lub po prostu chce się ograniczyć koszty prowadzenia działalności. Płaci się tylko za faktycznie wykorzystane miejsce i zrealizowane zamówienia, co w ogólnym rozrachunku jest o wiele tańszym wyjściem. W obliczu podwyżek prądu, gazu i paliwa, rosnącej inflacji, a także zmian związanych w wprowadzeniem tzw. Polskiego Ładu, wielu przedsiębiorców przycina budżet. Fulfilment jest świetnym rozwiązaniem.

Ogromną zaletą outsourcingu magazynowego jest też to, że znacznie odciąża firmę i pomaga łatwiej prowadzić sklep. Dzięki niemu nie trzeba angażować się w m.in. szukanie nieruchomości czy rekrutację pracowników. W ten sposób zyskuje się o wiele czasu, który można przeznaczyć np. na rozszerzenie oferty, rebranding czy stworzenie nowej strategii marketingowej. Przy tym ma się pewność, że klienci są dobrze obsługiwani – szybko otrzymują prawidłowo skompletowane, a także bezpiecznie (i ciekawie!) zapakowane zamówienia. W ten sposób da się utrzymać pozycję na rynku lub znacznie ją poprawić, dbając o dobry wizerunek marki. Warto pamiętać, że opinie publikowane w internecie mają ogromne znaczenie.

Komu zlecić fulfilment sklepu internetowego?

Myślisz o nawiązaniu takiej współpracy, ale nie masz pojęcia, komu zlecić fulfilment sklepu internetowego? Najrozsądniej wybrać firmę z wieloletnim doświadczeniem, która kompleksowo realizuje takie usługi. Powinna nie tylko zapewniać dostosowane przestrzenie magazynowe z wyszkoloną obsługą, ale też dobrze, by oferowała specjalistyczne wsparcie, np. w kwestii brandowania paczek.

Jednym z najlepszych przedsiębiorstw na polskim rynku jest Packfully, specjalizujące się w fulfilmencie dla branży e-commerce. Zapewnia najwyższy poziom realizacji, a także proponuje szeroki wybór usług dodatkowych. Przy tym proponuje konkurencyjne stawki oraz indywidualnie podchodzi do każdego Klienta.

Pełną ofertę Packfully w zakresie outsourcingu magazynowego można znaleźć na: https://packfully.pl/oferta/fulfilment/#magazynowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.