sklep internetowy
Kategorie:

Co wpływa na sukces sklepu internetowego?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

W ostatnich latach sklep internetowy to dobry pomysł na dochodowy biznes. Co sprawia jednak, że niektóre e-sklepy odnoszą sukces, podczas gdy inne szybko upadają? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

W Polsce co roku powstaje kilka tysięcy sklepów internetowych, a w czasie pandemii ten przyrost e-sklepów był jeszcze większy. Niestety, również co roku kilka tysięcy sklepów internetowych upada, bo nie były w stanie odnieść sukcesu na rynku. W odniesieniu sukcesu przez e-sklep mogą pomóc kwestie, które opisujemy poniżej.

Odpowiednio dobrana oferta

Jak w każdym biznesie, również w przypadku sklepów internetowych kluczowe znaczenie ma odpowiednio dobrana oferta. Rozwiązaniem nie jest wcale konkurowanie coraz niższą ceną, bo to co najwyżej może zagrozić bankructwem, ale trzeba znaleźć zupełnie inny klucz do przyciągnięcia klienta. Aby to było możliwe, trzeba najpierw określić grupę docelową naszego sklepu (klientów). Należy sprawdzić, co się często sprzedaje i znaleźć w danym segmencie niszę. Sklep musi przecież się odróżnić od konkurencji.

Zaplecze techniczne

Duże znaczenie dla sprawnego działania sklepu internetowego ma używane zaplecze techniczne. Potrzebna będzie nie tylko domena, hosting, certyfikat SSL, ale i dobre oprogramowanie do sklepu. Domenę, hosting i dodatkowe usługi najlepiej wykupić u jednego, sprawdzonego dostawcy usług internetowych (np. Domeny.pl). Jeśli natomiast chodzi o oprogramowanie sklepu, można skorzystać z gotowych rozwiązać lub zamówić dedykowany CMS. Najważniejsze, żeby wszystko działało płynnie, szybko i bez przerw, które mogą zniechęcić klientów do odwiedzenia sklepu internetowego.

Budowanie zaufania

Aby sklep osiągnął sukces, trzeba nieustannie nad nim pracować. Z jednej strony konieczne jest zdobywanie nowych klientów, ale z drugiej – kluczowe znaczenie ma zatrzymanie dotychczasowych i budowanie wokół sklepu społeczności. To wymaga czasu, ale takie tworzenie zaufania naprawdę się opłaca. Trzeba budować więź między sklepem a klientami, bo tak naprawdę sprzedają emocje.

Sprawny magazyn i logistyka

Na koniec kwestia, która nie jest wcale nieistotna, wręcz przeciwnie. Na sukces sklepu wpływa również to, jak szybko jesteśmy w stanie dostarczyć zakupiony towar klientowi. Do tego potrzebny jest sprawnie działający magazyn oraz dobrze zaplanowany łańcuch logistyczny. Nic tak nie frustruje, jak długie oczekiwanie na dostawę.

Sklep internetowy może być dobrym pomysłem na biznes, szczególnie w czasach pandemii. Warto jednak pamiętać, że do biznesu trzeba podejść z pomysłem i precyzyjnie przygotowanym planem. Wtedy zwiększamy szansę na sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.