Osoby w firmie korzystają z systemu ERP
Kategorie:

Microsoft Dynamics 365 Business Central vs Dynamics 365 Sales – czym się różnią?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

W obecnym środowisku biznesowym skuteczne zarządzanie firmą nie może odbyć się bez zastosowania odpowiednich narzędzi. Są nimi system ERP oraz CRM. Oba rozwiązania mają na celu automatyzację ale także integrację procesów firmowych w jednym miejscu. Oba również odgrywają ogromną rolę w rozwoju, a co za tym idzie zwiększaniu zysków wielu przedsiębiorstw. W tym artykule pomożemy Ci ustalić główne cechy oraz różnice pomiędzy Dynamics 365 Business Central a Dynamics 365 Sales. Wyjaśnimy również, dlaczego warto zastosować te rozwiązania informatyczne w swoim biznesie.

Czym jest oprogramowanie CRM, a czym ERP?

System CRM to narzędzie informatyczne, które umożliwia zarządzanie kontaktem z aktualnymi i potencjalnymi klientami Twojego przedsiębiorstwa. Bogata baza danych, dotyczących klientów to serce tego rozwiązania. Korzystając ze znajdujących się w systemie informacji możesz prześledzić historię kontaktów z klientem i stwierdzić, na jakim etapie lejka sprzedażowego się znajduje. Kluczową informacją jest to, że platformy CRM nie są narzędziem tylko dla dużych firm – mniejsze przedsiębiorstwa również znajdują w systemie rozwiązania, które będą odpowiadać ich potrzebom.

Kiedy system CRM skupia się na działaniach związanych z klientem, to ERP koncentruje się na całej firmie. Jest on tak skonstruowany, aby umożliwić planowane zasobów całego przedsiębiorstwa. Ma na celu zintegrowanie wszystkich procesów zachodzących w firmie. Nie musisz korzystać z kilku narzędzi, wystarczy jeden system, który opiera się na wspólnej bazie danych. To właśnie w niej wszystko jest gromadzone i przetwarzane. System podnosi efektywność zarządzania obszarami przedsiębiorstwa, takimi jak m.in. finanse, sprzedaż, obsługa klienta, serwis czy produkcja. Korzyści z wdrożenia tego rozwiązania są widoczne już w pierwszych dniach, od momentu wdrożenia systemu.

Dynamics 365 Business Central a Dynamics 365 Sales

System ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central jest platformą w oparciu, o którą przedsiębiorcy mogą budować sukces swoich firm. Jest to nowoczesne rozwiązanie skierowane do osób szukających nowych ścieżek rozwoju. Został zaprojektowany z myślą o organizacjach dążących do usprawnienia procesów biznesowych i decyzyjnych, ale także poprawy standardów i szybkości obsługi klienta. System wspiera zarządzanie finansami, sprzedażą czy usługami. Odpowiada na potrzeby wielu przedsiębiorstw, dzięki szerokim możliwością dostosowania funkcjonalności. Zapewnia wgląd w kluczowe dane i procesy, co pozwala na zwiększenie wydajności produkcji, sprzedaży i gospodarki magazynowej. Dzięki integracji z pakietem Office 365 zamówienie sprzedaży można obsłużyć od razu, nawet z telefonu. Proces sprzedaży jest w pełni zautomatyzowany , a wszystkie dane rejestrowane są na bieżąco w obszarze finansowym systemu.

Idealnym uzupełnieniem wspomnianego rozwiązania jest system CRM Dynamics 365 Sales. Platforma wspiera zespoły sprzedaży i marketingu w pozyskiwaniu i obsłudze klientów zarówno w procesach przed, jak i po sprzedażowych. System dostarcza aktualnych danych, dzięki czemu możesz na bieżąco śledzić wszystkie etapy sprzedaży, monitorować wyniki pracy swojego zespołu oraz tworzyć prognozy sprzedażowe. Działania te przybliżają handlowców do domykania szans sprzedaży i zwiększania zysków w firmie.

Dynamics 365 Sales posiada wiele cenionych przez sprzedawców funkcjonalności. Dzięki synchronizacji z Outlookiem można wysyłać bezpośrednio z CRM-u wiadomości mailowe do klientów. System umożliwia przechowywanie dokumentów, dotyczących danego klienta w jednej zakładce. Istnieje także możliwość stworzenia katalogu produktów wraz z informacją o ich cenach. Rozwiązanie pozwala przygotowywać listy zadań do wykonania, nie tylko sobie, ale również innym osobom z zespołu. Posiada intuicyjną wyszukiwarkę, która zapewnia możliwość znalezienia informacji na podstawie danej frazy.

Dynamics 365 Business Central czy Dynamics 365 Sales – co wybrać?

Musisz wiedzieć, że Microsoft Dynamics 365 Business Central zapewnia jedynie podstawowe możliwości z zakresu zarządzania relacjami z klientami. Natomiast to właśnie Dynamics 365 Sales jest głównym narzędziem, które przeznaczone jest do obsługi procesów sprzedażowych. Integracja tych dwóch systemów zapewnia stworzenie spójnej ścieżki od momentu nawiązania pierwszego kontaktu z klientem, poprzez sprzedaż, złożenie zamówienia, przez księgowość, wystawienie faktury i dostawę. Handlowcy otrzymują możliwość wglądu w informacje z Business Central, podczas pracy w Dynamics 365 Sales. Na przykład podczas przygotowywania oferty sprzedaży przydatna może okazać się wiedza w temacie dostępności zapasów potrzebnych do realizacji zamówienia.

Szybko i łatwo można skontrolować, czy dany klient opłacił fakturę. Jeżeli tego nie zrobił, można natychmiast sprawdzić, co było przyczyną. Czy problemem okazał się brak dostarczenia produktu, a może opóźnienie w montażu zamówionego towaru lub po prostu kupujący zapomniał. W takim przypadku Dynamics 365 Business Central wyśle alert do Dynamics 365 Sales. Taki komunikat pozwoli osobie odpowiedzialnej za kontakt z klientem na bieżąco wyjaśniać sytuację.

Jak widzisz Dynamics 365 Business Central jest niezastąpionym narzędziem. Zapewnia m.in. obsługę procesu realizacji zamówień, w tym zakupy oraz księgowość. Zaś Dynamics 365 Sales jest ogromnym wsparciem w procesie sprzedaży. Zastosowanie obu rozwiązań gwarantuje rozwój firmy, jest szansą na wyprzedzenie konkurencji i pomaga przedsiębiorcom w osiąganiu sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.