telefon stacjonarny w centrali voip.
Kategorie:

Centrala VoIP – zalety korzystania

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Nowoczesna technologia telekomunikacyjna wkracza do firm. W obecnych czasach centrala telefoniczna VoIP stała się bardzo popularnym rozwiązaniem w wielu przedsiębiorstwach. Warto dowiedzieć się na ten temat nieco więcej.

Czym jest centrala VoIP?

Wirtualna centrala to rzeczywistość w wielu firmach. Centrala telefoniczna VoIP jest transmisją głosu, która odbywa się poprzez wykorzystanie takiego narzędzia jak protokół internetowy (Internet Protocol – IP). Jest on specjalnie zaprojektowany w celu przesyłania danych w sieci. Wirtualna centrala VoIP to rozwiązanie, które bez wątpienia ma szereg korzystnych aspektów. Dzięki niemu możliwe jest zarówno odbieranie, jak i wykonywanie połączeń przez Internet oraz poprzez wykorzystanie tradycyjnego łącza telefonicznego.

Procesy w firmie

Zastosowanie takiego urządzenia jak centralka VoIP ma bardzo pozytywny wpływ na przebieg szeregu procesów w danym przedsiębiorstwie. Przede wszystkim, dzięki wykorzystaniu centrali możliwe jest skuteczne zautomatyzowanie procesów w firmie. Odbywa się to dzięki możliwości wykonywania połączeń z bazy CRM w sposób automatyczny. Centrala umożliwia również dokonanie przekierowania połączenia do osoby, która w danym momencie nie ma zajętej linii. Warto również wspomnieć, że centralka VoIP ma wpływ na optymalizację procesów zachodzących w danym przedsiębiorstwie.

Administracja

Dzięki skorzystaniu z takiego rozwiązania, jak centrala telefoniczna VoIP w danym przedsiębiorstwie nie jest konieczne zatrudnianie administratora. Jest to możliwe, dzięki przekazaniu usług do realizacji firmie zewnętrznej, która w kompleksowy sposób zajmie się wszystkimi działaniami związanymi w bezpośredni sposób z administracją serwerem. Przedsiębiorstwo wykorzystujące centralkę VoIP powinno jedynie obsługiwać ją poprzez używanie specjalnie do tego celu przeznaczonego panelu.

Jakość połączeń

Korzystanie z centrali telefonicznej VoIP umożliwia osiągnięcie bardzo wysokiej jakości połączeń. Jest to możliwe w dużej mierze, dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszego oprogramowania. Dodatkowo, jest to rozwiązanie skalowalne, a także bardzo elastyczne. Sprawia to, że można je w odpowiedni sposób dostosować do wszystkich potrzeb oraz indywidualnych preferencji w danym przedsiębiorstwie.

Wirtualny dysk

W przypadku zdecydowania się na takie rozwiązanie jak centrala VoIP, możliwe jest korzystanie z wirtualnego dysku, czyli tak zwanej chmury. Jest to korzystne pod wieloma względami, wśród których można wymienić na przykład spore oszczędności finansowe. Utrzymanie centrali w formie stacjonarnej z całą pewnością jest droższe, ponieważ obejmuje również takie elementy jak:

  • montaż sprzętu,
  • bieżące serwisowanie urządzeń,
  • utrzymywanie sprzętu,
  • pomoc techniczną,
  • wsparcie merytoryczne.

Centrala VoIP to zmiana jakościowa oraz niższe rachunki telefoniczne w firmie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.