Nowoczesna technologia telekomunikacyjna wkracza do firm. W obecnych czasach centrala telefoniczna VoIP stała się bardzo popularnym rozwiązaniem w wielu przedsiębiorstwach. Warto dowiedzieć się na ten temat nieco więcej.
Czym jest centrala VoIP?
Wirtualna centrala to rzeczywistość w wielu firmach. Centrala telefoniczna VoIP jest transmisją głosu, która odbywa się poprzez wykorzystanie takiego narzędzia jak protokół internetowy (Internet Protocol – IP). Jest on specjalnie zaprojektowany w celu przesyłania danych w sieci. Wirtualna centrala VoIP to rozwiązanie, które bez wątpienia ma szereg korzystnych aspektów. Dzięki niemu możliwe jest zarówno odbieranie, jak i wykonywanie połączeń przez Internet oraz poprzez wykorzystanie tradycyjnego łącza telefonicznego.
Procesy w firmie
Zastosowanie takiego urządzenia jak centralka VoIP ma bardzo pozytywny wpływ na przebieg szeregu procesów w danym przedsiębiorstwie. Przede wszystkim, dzięki wykorzystaniu centrali możliwe jest skuteczne zautomatyzowanie procesów w firmie. Odbywa się to dzięki możliwości wykonywania połączeń z bazy CRM w sposób automatyczny. Centrala umożliwia również dokonanie przekierowania połączenia do osoby, która w danym momencie nie ma zajętej linii. Warto również wspomnieć, że centralka VoIP ma wpływ na optymalizację procesów zachodzących w danym przedsiębiorstwie.
Administracja
Dzięki skorzystaniu z takiego rozwiązania, jak centrala telefoniczna VoIP w danym przedsiębiorstwie nie jest konieczne zatrudnianie administratora. Jest to możliwe, dzięki przekazaniu usług do realizacji firmie zewnętrznej, która w kompleksowy sposób zajmie się wszystkimi działaniami związanymi w bezpośredni sposób z administracją serwerem. Przedsiębiorstwo wykorzystujące centralkę VoIP powinno jedynie obsługiwać ją poprzez używanie specjalnie do tego celu przeznaczonego panelu.
Jakość połączeń
Korzystanie z centrali telefonicznej VoIP umożliwia osiągnięcie bardzo wysokiej jakości połączeń. Jest to możliwe w dużej mierze, dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszego oprogramowania. Dodatkowo, jest to rozwiązanie skalowalne, a także bardzo elastyczne. Sprawia to, że można je w odpowiedni sposób dostosować do wszystkich potrzeb oraz indywidualnych preferencji w danym przedsiębiorstwie.
Wirtualny dysk
W przypadku zdecydowania się na takie rozwiązanie jak centrala VoIP, możliwe jest korzystanie z wirtualnego dysku, czyli tak zwanej chmury. Jest to korzystne pod wieloma względami, wśród których można wymienić na przykład spore oszczędności finansowe. Utrzymanie centrali w formie stacjonarnej z całą pewnością jest droższe, ponieważ obejmuje również takie elementy jak:
- montaż sprzętu,
- bieżące serwisowanie urządzeń,
- utrzymywanie sprzętu,
- pomoc techniczną,
- wsparcie merytoryczne.
Centrala VoIP to zmiana jakościowa oraz niższe rachunki telefoniczne w firmie.