Kobiety sprzedają rzeczy na Amazon
Kategorie:

Sprzedaż na Amazon – krok po kroku

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Artykuł partnera.

To kusząca perspektywa i niemałe wymagania. Amazon to niemal nieograniczone możliwości sprzedaży swoich produktów na całym świecie, ale też ogromna logistyka, którą musimy brać pod uwagę, aby móc zarabiać w ten sposób. Sprzedaż na Amazon – krok po kroku w tym artykule.

Zanim sprzedasz…

Powinniśmy zacząć od założenia konta, co tylko z pozoru jest łatwe. Przed Tobą kilka ważnych decyzji do podjęcia. Przede wszystkim, konieczne jest wybranie rodzaju konta, podstawowego lub profesjonalnego (darmowego lub płatnego). Wybór rodzaju konta w dużej mierze zależy od Twojego potencjału sprzedażowego, natomiast jeżeli realna jest u Ciebie sprzedaż na poziomie kilkudziesięciu lub więcej produktów w miesiącu – od razu wybierz konto Pro. Dlaczego? Darmowe konto tylko z pozoru takim jest. Wiążą się z nim ograniczenia sprzedaży i stałe opłaty za sprzedaż pojedynczych produktów.

Konto musi zostać zweryfikowane, ale aby to było możliwe, konieczne jest przygotowanie odpowiedniej dokumentacji, np. kopii dowodu osobistego, numeru konta bankowego i karty kredytowej oraz wypisu z KRS. Założyciel konta będzie musiał wybrać także metody płatności, uzupełnić nazwę sklepu czy niezbędne opisy. Jest to także dobry moment do ustalenia stawki podatku VAT, która umożliwia bezpłatne fakturowanie zamówień z całej Europy, ale również korzystanie z konkretnych modeli sprzedażowych. Taxology.co/pl/ wyjaśnia dokładnie, jak to działa. Po uzupełnieniu wszystkich tych danych użytkownik uzyskuje dostęp do panelu umożliwiającego zarządzanie sprzedażą w Amazonie.

Podstawowe modele sprzedażowe Amazon

Mówimy tutaj o dwóch metodach bezpośrednio związanych z wysyłką produktów:

  1. FBA – sprzedawca wysyła swoje produkty do magazynów Amazon, jednak pozostają one własnością sprzedawcy. W momencie dokonania sprzedaży to Amazon odpowiada za obsługę sprzedaży i wysyłkę produktów. Jest to jednak opcja płatna, a bardziej szczegółowo przeczytasz o niej na stronie: https://taxology.co/pl/jak-sprzedawac-na-amazon/.
  2. FBM – sprzedawca posiada produkty wystawione na Amazon, ale korzysta z własnych magazynów, sam zarządza wysyłką i całą obsługą klienta. Amazon jest więc tutaj jedynie pośrednikiem sprzedaży – cała logistyka pozostaje po stronie sprzedawcy.

Która z tych opcji jest korzystniejsza? Amazon słynie z bardzo profesjonalnego podejścia do logistyki i obsługi klienta. Dotyczy to także błahych spraw, jak sposób pakowania produktów czy jej wypełnienie. Dodatkowo, korzystając z tej usługi, nasz klient nie ponosi kosztów dostawy produktu, co także poprawia ogólny wizerunek sprzedaży.

Listing produktów w Amazon

Amazon jest uporządkowanym systemem także na poziomie sieci produktów. Każdy może dodać tutaj swój produkt, ale Amazon zbiera je w tzw. listing. To znaczy, że nasz produkt zostanie dodany do listy, nawet jeśli został on pierwotnie stworzony przez innego sprzedawcę. To zwiększa konkurencję wśród sprzedawców, ale wymaga to także pewnego przygotowania.

Każdy produkt w listingu powinien być dostosowany do SEO. Aby zrobić to poprawnie, warto przyjrzeć się podobnym produktom dodanym przez innych sprzedawców. Słowa kluczowe w Amazon mają naprawdę duże znacznie, a przez to warto do perfekcji dopracować opis, cechy produktu i nawet jego zdjęcie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.