Jednymi z najbardziej popularnych akcesoriów biurowych są etykiety samoprzylepne, zwane inaczej nalepkami. Pełnią one zazwyczaj funkcję informacyjną, reklamową lub identyfikacyjną, a charakteryzują się wysoką estetyką wykonania oraz sporą odpornością na działanie niekorzystnych czynników zewnętrznych (wilgoci, substancji chemicznych, promieni UV, niskiej temperatury itp.). Dzięki doskonałym właściwościom użytkowym znajdują szerokie zastosowanie zarówno w wielu dziedzinach przemysłu, jak i życiu codziennym.
Do wyboru, do koloru
Etykiety samoprzylepne są przeważnie drukowane w technologii offsetowej, czyli poprzez przenoszenie obrazu z matrycy na konkretne podłoże. Dotyczy to głównie dużych nakładów sięgających od kilku do kilkunastu tysięcy egzemplarzy. Alternatywnym rozwiązaniem jest druk fleksograficzny (wypukły), realizowany za pomocą gotowych form polimerowych i specjalnych farb szybkoschnących. Sprawdza się on przy ograniczonych nakładach liczących maksymalnie kilkaset sztuk. W grę wchodzi jeszcze druk cyfrowy, optymalny w przypadku pojedynczych nalepek. W procesie tworzenia omawianych artykułów wykorzystywane są rozmaite materiały, takie jak choćby papier matowy i błyszczący, papier termiczny, tworzywo winylowe, folia polietylenowa, folia polipropylenowa, a nawet poliester czy akryl (wybór zależy od przeznaczenia). Dodajmy, że etykiety mogą występować w zróżnicowanym rozmiarze, kształcie (prostokątne, kwadratowe, owalne, okrągłe) i kolorze (np. biały, niebieski, zielony, czerwony, fioletowy).
Elementy niezbędne w branży handlowej, transportowej i nie tylko
Z powodu uniwersalności etykiety samoprzylepne odgrywają bardzo istotną rolę w licznych sektorach gospodarki. Przede wszystkim idealnie nadają się do przekazywania informacji na temat składu, ceny i terminu ważności wszelkich wyrobów sprzedawanych w dyskontach, sklepach osiedlowych oraz wielkopowierzchniowych supermarketach. Znajdziemy je m.in. na napojach gazowanych, piwie, kosmetykach, produktach spożywczych i środkach chemicznych. Poza tym służą do oznaczania przesyłek kurierskich i pocztowych (adres odbiorcy, ostrzeżenie o delikatnej zawartości, pouczenie o konieczności otwarcia przed potwierdzeniem odbioru), biurowej dokumentacji (ułatwiają utrzymanie porządku i archiwizację) czy towarów składowanych w magazynach. Jak by tego było mało, etykiety okazują się wprost nieocenione przy:
- wekowaniu domowych przetworów przeznaczonych do przechowywania w piwnicy,
- organizowaniu przeprowadzek,
- opisywaniu płyt CD, płyt DVD, kaset magnetofonowych i dyskietek,
- oznaczaniu materiałów szkoleniowych,
- przeprowadzaniu akcji promocyjnych i marketingowych,
- zabezpieczaniu preparatów farmaceutycznych.
Więcej informacji dostępne na stronie: https://zebra-polska.com.pl/oferta/etykiety-samoprzylepne/