Mężczyzna zarządza wiedzą w firmie
Kategorie:

Zarządzanie wiedzą w firmie

Artykuł partnera.

Zarządzanie wiedzą jest niezwykle istotne w każdej firmie. Obejmuje szereg czynności, w tym bezpośredni kontakt z klientem, działalność w social mediach czy tworzenie katalogów produktów.

Aby zarządzanie danymi przebiegało sprawnie, konieczne jest zastosowanie odpowiednich systemów. Jak działają i które z nich warto wybrać?

Znaczenie zarządzania wiedzą w firmie

Odpowiednie zarządzanie wiedzą w firmie pozwala na podniesienie efektywności jej działalności, a to przekłada się na zwiększone zyski i przewagę na rynku. Systemy pozwalające na usprawnienie obsługi danych w przedsiębiorstwach obejmują takie zakresy jak:

  • CRM,
  • SMS,
  • e-mail,
  • katalogi produktów,
  • social media,
  • porównywarki,
  • ankiety,
  • moduły e-learningowe.

Odpowiednie zarządzanie wiedzą w firmie może wspomóc rozwój pracowników, a także ułatwić obsługę klienta przy jednoczesnym obniżeniu kosztów tej usługi.

Systemy informatyczne pozwalają na gromadzenie danych, ich segregowanie i wyszukiwanie w niezwykle krótkim czasie. Mogą być wykorzystywane na linii firma-pracownik, a także firma-klient.

Zarządzanie wiedzą w organizacji jest niezbędne w firmach z wielu branż: zdrowia, retail, telekomunikacyjnej, logistycznej, ubezpieczeniowej czy turystycznej.

Z nowoczesnych sposobów segregowania i wyszukiwania informacji korzystają zarówno małe firmy, jak i ogromne przedsiębiorstwa. To sposób na zwiększenie zysków i podniesienie jakości obsługi klientów bez konieczności zatrudniania nowych pracowników.

Systemy informatyczne a zarządzanie wiedzą

Efektywne zarządzanie wiedzą we współczesnych przedsiębiorstwach jest niemal niemożliwe bez zastosowania odpowiedniego oprogramowania. Na rynku pojawiają się różne systemy typu knowledge management, wśród których można wyróżnić np. KMS Lighthouse, którego oficjalnym dystrybutorem jest firma Integral Solutions.

Rozwiązanie to pozwala na szybkie uzyskanie dostępu do wielu ważnych informacji. System jest kompatybilny także z platformami wykorzystywanymi przez samych klientów, jak media społecznościowe, e-mail, SMS czy chatboty.

Pozwala poprawić jakość obsługi konsumenta. To bardzo rozbudowane oprogramowanie, które gromadzi ogromne ilości danych i segreguje je w sposób przystępny dla użytkowników.

KMS-Lighthouse.jpg
Źródło: integralsolutions.pl

Zarządzanie wiedzą a typ przedsiębiorstwa

Aby zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie było efektywne, musi zostać odpowiednio dobrane do charakterystyki danej firmy.

Systemy knowledge management pozwalają na dostosowanie swoich funkcjonalności do potrzeb danej organizacji. Można je zintegrować z wieloma platformami zewnętrznymi lub stosować jedynie jako oprogramowanie wewnętrzne. Tego typu systemy mogą być np. wykorzystywane do szkolenia pracowników czy przejrzystego przydzielania im zadań.

Z systemów zarządzania wiedzą korzystają firmy z różnych branż i o odmiennej wielkości. Z tego powodu tak ważne jest indywidualne dopasowanie oprogramowania do charakterystyki działalności przedsiębiorstwa.

Producenci systemów zarządzania informacjami dla firm pozwalają na ich zmodyfikowanie, dostarczając unikatowy produkt dopasowany do potrzeb klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.