Zwiększenie efektywności po restrukturyzacji
Kategorie:

Restrukturyzacja firmy sposobem na zwiększenie efektywności. Kiedy ją przeprowadzić?

Rynek nieustannie się zmienia, a na przedsiębiorstwa nieustannie wywierany jest naciski, aby świadczone przez nich usługi były coraz lepsze. Realizacja tych wszystkich celów i wyzwań nie zawsze jest prosta i nie zawsze znajduje odbicie w realiach rynkowych. To właśnie idealny moment na podjęcie decyzji o restrukturyzacji prowadzonego przedsiębiorstwa.

Czynników, które mają wpływ na podjęcie decyzji o konieczności dokonania zmian i powinny być wzięte pod uwagę może być wiele: konkurencyjność innych firm, oczekiwania kontrahentów, modyfikacja regulacji prawnych czy też zmiany potrzeb klientów.

Co to jest restrukturyzacja?

To bardzo złożone i wieloznaczne pojęcie, bo i sama restrukturyzacja wiąże się z szeroko ujętym wprowadzaniem zmian do struktury gospodarczej  przedsiębiorstwa – zmian, które mają zdecydowanie podnieść jakość funkcjonalności firmy. To pojęcie, które łączy w sobie wiele innych mniejszych procesów, składających się na ten ostateczny  efekt końcowy.

Restrukturyzacja bowiem, wbrew pierwszym przychodzącym do głowy myślom, to nie tylko ostateczny sposób na ratowanie firmy, ale przede wszystkim narzędzie poprawy jej efektywności. Nie zawsze oznacza to przy tym ograniczenia czy obniżenie kosztów – stawia się tu raczej na zwiększenie zysków, niż na zmniejszenie samych wydatków.

Kiedy po nią sięgnąć?

Celem restrukturyzacji jest przede wszystkim stworzenie odpowiednich warunków do wzrostu wartości firmy, m.in. poprzez poprawę struktury organizacyjnej i zasad jej funkcjonowania lub zmiany w procesach biznesowych, które nie są dostosowane do oczekiwań klientów.

Warto jest skonsultować się z odpowiednim podmiotem przed przystąpieniem do działań w obszarze restrukturyzacji firmy – odpowiednie doradztwo w tych kwestiach może mieć zbawienny wpływ na końcowy efekt: specjalistów takich znajdziemy m.in. na Crowe.com/pl.

Restrukturyzacja to idealne rozwiązanie, kiedy naszym celem jest powiększenie firmy, jej rozwój, chęć utrzymania lub poprawy dotychczasowej pozycji lub możliwość ochrony firmy przed upadkiem – w każdym z tych przypadków nasze działania powinny przynosić zysk w postaci większej efektywności i realnych zmian.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.