Niezależnie od tego, czy konferencja, którą zamierzasz zorganizować będzie spotkaniem dla niewielkiej grupy ludzi, czy może ma to być spotkanie biznesowe dla kilkuset osób, musisz pamiętać, że to, w jaki sposób wypadnie konferencja będzie świadczyć zarówno o Tobie, jak i Twojej firmie. Dlatego ważne jest, aby wszystko zostało skrupulatnie zaplanowane. Od czego zatem zacząć planowanie spotkania biznesowego?
Podstawy
Planując tak ważne wydarzenie, które stanowić będzie o wizerunku całej firmy, warto jest zaplanować wszystko z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym. Dzięki temu, wszelkie trudności, jakie mogą pojawić się podczas organizacji wydarzenia, będą mogły zostać na spokojnie rozwiązane, bez konieczności zmieniania całego planu. Najważniejsze jednak jest, aby określić:
- profil oraz ilość gości,
- dress code,
- miejsce, w którym wydarzenie ma zostać zorganizowane,
- czy chcesz zorganizować wszystko na własną rękę, czy skorzystać z pomocy zewnętrznych firm, którzy zajmą się wszystkim za Ciebie, według podanych wytycznych.
Plan konferencji
Planując spotkanie biznesowe, dobrze jest określić wszystko w jak najdrobniejszych szczegółach. Odpowiedz na pytania: kto? Co? Kiedy? Dzięki temu ograniczysz możliwość pojawienia się jakichkolwiek komplikacji czy niejasności podczas trwania konferencji. Zastanów się również nad możliwymi przeszkodami, które mogą się pojawić, a następnie uwzględnij w harmonogramie dodatkowy czas, który zapewni Ci chwilę na rozwikłanie problemów.
Budżet
W momencie, kiedy podstawowe informacje na temat przyszłej konferencji zostaną już ustalone, a także plan działania podczas spotkania będzie jasny, można zastanowić się nad budżetem, który zostanie przeznaczony na organizację konferencji. W tym miejscu warto jest wziąć pod uwagę koszty stałe, jak i koszty zmienne, a także możliwe zarobki, jeżeli planujesz zorganizować spotkanie, na który wstęp będzie odpłatny.
Dzięki temu, że odpowiednio wcześnie określisz budżet, będziesz świadomy tego, na co możesz sobie pozwolić, a z czego będziesz musiał zrezygnować. Planując wydatki i dochody nie zapomnij o takich elementach jak:
- wyżywienie,
- nocleg,
- ewentualna rozrywka, aby urozmaicić wydarzenie,
- wynajem lokalu,
- opłatach związanych z osobami występującymi.
Promocja konferencji
Sama promocja wydarzenia jest równie ważna, jak zaplanowanie jego przebiegu w najmniejszych szczegółach. Na tym etapie powinieneś już wiedzieć ilu gości jesteś w stanie zaprosić na wydarzenie oraz do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć z reklamą. Dzięki temu łatwiej będzie Ci wybrać źródło reklamy. Social media, kontakt bezpośredni czy inne formy marketingu, które pomogą Ci zebrać odpowiednią grupę osób.
Dodatkowo, jeśli już wiesz, że w przyszłości będziesz planować organizację podobnych wydarzeń, możesz pomóc sobie pozyskać kolejnych gości, wrzucając relację z konferencji do mediów społecznościowych.
Miejsce planowanej konferencji
Miejsce planowanej konferencji może, mimo tego, że wydaje się być mało istotnym czynnikiem całego planu, to jest bardzo ważny. Stanowi on jeden z najważniejszych elementów powodzenia całego wydarzenia. Większość organizatorów konferencji decyduje się na jej zorganizowanie w centrach większych miast. Aby więc wyróżnić się spośród innych, warto jest rozważyć takie miejsca jak sale konferencyjne w Zakopanem. Naturalne widoki sprawią, że uczestnicy chętniej pojawią się na wydarzeniu. Pozwoli Ci to nie tylko na wyróżnienie się oraz firmy, ale także na polepszenie jej wizerunku w oczach odbiorców.