Aromamarketing wykorzystywany w firmie
Kategorie:

Wykorzystaj zapachy w marketingu swojej firmy!

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Artykuł partnera.

Węch to najsilniejszy zmysł. Znajomy zapach natychmiastowo przywołuje wspomnienia i związane z nimi emocje. Wykorzystanie wrażeń zmysłowych do działań marketingowych to strategia wielu guru marketingu. W końcu, czy chciałbym robić zakupy spożywcze w miejscu, gdzie unosi się zapach oleju samochodowego albo benzyny. Kontrola zapachu w salonie usługowym lub sklepie to często klucz do sukcesu i rosnących zysków.

Aromamarketing

Marketing sensoryczny to jedna z gałęzi współczesnego świata marketingu. Klient na każdym kroku mierzy się z proszącymi o atencję reklamami. Aby efektywnie przykuć jego uwagę, konieczne są zatem bardziej wyrafinowane i przemyślane działania niż wielki bilbord. A takimi jest bez wątpienia aromamarketing. Czy wiesz, że stacje paliw celowo wykorzystują zapach kawy, aby skusić Cię na jedno espresso na wynos? Marketing sensoryczny wykorzystują równie sklepy spożywcze. Zdarza się, że już przy samym wejściu zamontowane są specjalne urządzenia do rozpylania aromatycznego zapachu ciastek lub świeżego pieczywa.

Dlaczego warto zadbać o marketing sensoryczny?

Odpowiedź jest prosta, bo to się opłaca! Jeżeli zadbasz o odpowiedni zapach w Twoim sklepie lub salonie usługowym, to Klient chętnie spędzi w nim więcej czasu, a co więcej, przypomni sobie o Twojej firmie za każdym razem, gdy poczuje podobny zapach gdzieś indziej. Jeśli prowadzisz salon kosmetyczny lub butik dla kobiet, to oczywistym rozwiązaniem będzie rozpylanie subtelnie słodkiej nuty kwiatowej. W salonie masażu warto postawić na orientalny zapach, który często wykorzystują producenci świec do masażu, dzięki temu klient już od progu będzie wiedział, że czeka go wyjątkowy, odprężający czas i w przyszłości będzie chciał jak najszybciej wrócić do tego uczucia, dzięki czemu zapisze się na masaż.

Jak rozpocząć aromamarketing?

Najpierw wybierz jeden zapach. Dlaczego tylko jeden? Jeśli chcesz, by Klient pamiętał o Twojej firmie, nawet będąc na drugim końcu świata, nie możesz wprowadzać zamieszania w jego wspomnieniach zapachowych. Pozostań przy jednym zapachu i bądź konsekwentny. Szeroki wybór aromatów w sprayu lub w formie estetycznych patyczków znajdziesz tutaj: https://www.biurowi.pl/. Wybierając zapach, weź pod uwagę swoją branżę oraz klientów docelowych. Jeśli prowadzisz salon barberski, zrezygnuj z kwiatowych kompozycji, postaw natomiast na drzewo sandałowe. Analogicznie: jeśli prowadzisz damski salon fryzjerski, postaw na kobiece zapachy lub subtelny aromat wanilii. Pamiętaj jednak, by zapach roznosił się po pomieszczeniu w subtelny sposób. Zbyt silne doznania mogą skończyć się bólem głowy, który niestety nie wywoła dobrych wspomnień. Wyposaż się w produkty do aromamarketingu na Biurowi.pl!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.