Korzystanie z oprogramowania CRM
Kategorie:

Skuteczne zarządzanie sprzedażą – ranking CRM

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Brak efektywnego sposobu na zarządzanie relacjami z klientem to jedna z największych barier rozwoju w małych firmach. Rozwiązaniem wielu problemów organizacyjnych jest wdrożenie dedykowanych narzędzi, takich jak oprogramowanie CRM. Znacząco ułatwia ono funkcjonowanie każdego zespołu sprzedażowego — manager może dzięki niemu efektywniej zarządzać handlowcami, którymi się opiekuje, a osoby odpowiedzialne za kontakt z kontrahentami są w stanie zapewnić profesjonalną obsługę, dzięki znajomości całej historii wcześniejszych interakcji z danym klientem.

Skuteczne zarządzanie sprzedażą – ranking CRM

Systemy CRM przeszły w ostatnich latach niemałą ewolucję — na początku pełniły głównie funkcję rozbudowanej bazy danych, a obecnie zapewniają również szereg praktycznych integracji z innymi narzędziami. Stawiane przed nimi wymagania bywają bardzo zróżnicowane, w zależności od branży i modelu działania przedsiębiorstwa. Dla niektórych firm priorytetem jest intuicyjna nawigacja, inne stawiają na niezawodny support i obsługę w wielu językach. Wdrażając omawiane oprogramowanie, warto sprawdzić aktualny ranking CRM, aby znaleźć ofertę najlepiej dopasowaną do potrzeb i preferencji. Tego typu zestawienie obiektywnie prezentuje różnice między dostępnymi na rynku systemami, dzięki czemu można świadomie dokonać wyboru.

Co oferuje nowoczesne oprogramowanie CRM?

Narzędzia do zarządzania relacjami z klientem są przydatne nie tylko podczas pracy w biurze, ale także w trakcie działań terenowych. Chętnie korzystają z nich np. handlowcy, prowadząc negocjacje z klientem bezpośrednio w siedzibie jego firmy. Oprogramowanie CRM musi więc oferować dobrze dopracowany interfejs mobilny — może to być zarówno responsywny panel webowy działający w przeglądarce internetowej, czy też dedykowana aplikacja na systemy Android oraz iOS.

Sporym ułatwieniem będzie ponadto synchronizacja kalendarza spotkań z CRM do Google, jak też w drugą stronę. Usprawnia to nie tylko pracę samych handlowców, ale także działu wsparcia sprzedaży, umawiającego dla nich spotkania. Oprócz połączenia z kalendarzem przydatna jest również synchronizacja ze skrzynką mailową, aby mieć stały dostęp do korespondencji. Przed inwestycją w konkretne rozwiązanie warto dokładnie przeanalizować ranking CRM, aby upewnić się, czy omawiane powyżej funkcjonalności będą dostępne w wybranym oprogramowaniu.

Organizacje działające na zagranicznych rynkach z pewnością docenią również obsługę walut obcych, szczególnie jeśli będzie ona zintegrowana z modułem ofertowania. Oprogramowanie CRM zapewniające tego typu rozwiązania pozwala uniknąć kosztownych pomyłek, które mogą wystąpić w trakcie przeliczania cen transakcyjnych w handlu międzynarodowym. Bardzo przydatną funkcją są również dedykowane integracje ze specjalistycznymi programami sprzedażowymi, takimi jak popularne na rynku krajowym SubiektGT czy Comarch Optima. Oprogramowanie CRM połączone ze wspomnianymi systemami ERP tworzy spójny zestaw, który pozwala kompleksowo podejść do obsługi nawet najbardziej wymagających klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.