Wybieranie najlepszej reklamy w internecie
Kategorie:

Jak wybrać najskuteczniejszy rodzaj reklamy w Internecie?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Artykuł partnera.

W dobie wszechobecnego szybkiego Internetu większość marek przeniosła już swoje działania do Sieci. Jedni wciąż funkcjonują zarówno offline, jak i online, inni natomiast zakotwiczyli w wirtualnej rzeczywistości tak mocno, że sprzedają i promują się już niemal wyłącznie tam. Jednak kwestia reklamy płatnej w Internecie nie jest rzeczą błahą, o czym zdają się wciąż zapominać szefowie firm i menedżerowie odpowiedzialni za promocję. O tym, dlaczego tak się dzieje i jak wybrać odpowiedni rodzaj reklamy w Internecie, dowiesz się z tego tekstu.

Budowanie świadomości marki online, czyli reklama bezpłatna

Nie wszystkie osoby decyzyjne w kwestiach reklamowych zdają sobie sprawę z pełni możliwości, jakie daje współczesny Internet. Owszem, powszechnie znane są poszczególne narzędzia i środowiska reklamy płatnej, takie jak Google Ads, czy Facebook Ads, ale jednocześnie wciąż nie docenia się roli działań SEO i contentowych, które w dłuższym horyzoncie czasowym budują markę. Śmiało można je nazwać mianem reklamy bezpłatnej. To w rzeczywistości długofalowe działania pozycjonujące – zarówno witrynę w wynikach wyszukiwania, jak i markę w umysłach odbiorców.

Tego rodzaju reklamę niejawną, jak ostatnio określa się internetową reklamę bezpłatną, stara się dziś prowadzić coraz więcej marek i coraz częściej robią to w sposób skoordynowany i profesjonalny. A o czym konkretnie mowa? Chociażby o publikowaniu treści na własnym blogu (Content Marketing), prowadzeniu profili w mediach społecznościowych (Social Media Marketing) czy wszystkich żmudnych pracach związanych z pozycjonowaniem witryny (Analityka internetowa oraz SEO/SXO). Wszystkie one zmierzają do oddziaływanie w dłuższym horyzoncie czasowym na odbiorcę (oraz w przypadku SXO na algorytmy wyszukiwarek) wartościową treścią, która odpowiednio spozycjonuje markę.

Reklama płatna – rodzaje reklamy internetowej

Reklama darmowa lub – jak się to bliżej prawdy określa – działania organiczne, to jeden z filarów obecności marki w Sieci. Drugim natomiast są wszelkiego rodzaju działania płatne, które wobec wszechobecnej konkurencji są dziś prawdziwym must have dla większości marek. Na ich brak mogą sobie pozwolić chyba tylko firmy działające w bardzo wąskich, specjalistycznych niszach, które na dodatek są dobrze wypozycjonowane – wówczas szansa na to, że klient „sam się odnajdzie”, jest spora.

Cała reszta rynku musi natomiast ostro konkurować, a zacząć należy od określenia kilku podstawowych kwestii, takich jak grupa docelowa, możliwy do rozdysponowania budżet i określenie sieci powiązań pomiędzy poszczególnymi kanałami komunikacji. Dopiero na końcu oceniamy, w których miejscach opłaca nam się wyemitować internetową reklamę płatną.

Najczęściej wybieramy środowisko Google Ads. I nie ma w tym nic dziwnego – dzięki reklamom w Google nasz asortyment ma szansę wyświetlić się osobom, które naprawdę szukają tego, co oferujemy. Mamy szerokie możliwości targetowania, a sama kreacja pojawi się w wynikach wyszukiwania niemal natychmiast po odpaleniu kampanii. Nam natomiast pozostanie skuteczna optymalizacja i kontrola wydatków w panelu. Do wad Google Ads należy natomiast zaliczyć fakt, że ludzie wiedzą, iż w danym miejscu w wyszukiwarce pojawiają się właśnie reklamy i nie zawsze są chętni w nie kliknąć. Samo zaprojektowanie kampanii również wymaga pewnego doświadczenia i znajomości narzędzi, dlatego ten rodzaj reklamy internetowej zazwyczaj musimy powierzyć specjalistom, co wiąże się z kolejnymi wydatkami. Chyba że sami zaczniemy korzystać z oferty szkoleń z tego zakresu, ale to też kosztuje – czas i pieniądze.

Kolejny rodzaj reklamy w Internecie nierozerwalnie wiąże się z mediami społecznościowymi. Mowa o Social Media Ads, które są pojemną kategorią, bo zawierają wszystkie systemy reklamowe poszczególnych społecznościówek. Dobra informacja jest taka, że zarówno interfejs, jak i funkcjonalności większości z nich są podobne. Nadal jednak musimy posiadać wiedzę dotyczącą uruchomienia kampanii, a na dodatek w socialach trzeba zazwyczaj zażarcie konkurować o wyświetlenie naszego komunikatu. Natomiast do niewątpliwych zalet Facebook Ads i jemu podobnych można zaliczyć brak blokowania reklam przez wtyczki zewnętrzne, duże możliwości targetowania i wybrania formy reklamy oraz stosunkowo niski koszt jednostkowy za pojedynczą konwersję.

Inne rodzaje reklamy płatnej w Internecie, to:

  • artykuły sponsorowane (czyli tradycyjny Content Marketing podbity promocją płatną),
  • banery reklamowe (reklama typowo graficzna, najskuteczniejsza jako duże powierzchnie w znanych lub branżowych serwisach),
  • e-mail marketing (odpowiednio zautomatyzowany newsletter jest w stanie przynieść nad wyraz dobre rezultaty).

Jednak bez względu na to, jaki rodzaj reklamy internetowej wybierzemy, pamiętajmy, by był on zgodny ze strategią marki, strategią komunikacji marki, a przede wszystkim – by kampania była spójna, dobrze wewnętrznie powiązana i prowadzona za pomocą takich kanałów, by generowała efekt synergii. Jeśli nie jesteś pewien, czy podołasz temu zadaniu – zawsze możesz zgłosić się do agencji marketingowej, która zrzesza specjalistów z dziedziny reklamy płatnej i działań organicznych. Sprawdź ofertę Veneo Performance!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.