Kobieta zajmuje sie content marketingiem
Kategorie:

Jak content marketing generuje sprzedaż? Na to pytanie nie znajdziesz jednej prostej odpowiedzi

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Z całą pewnością wielokrotnie słyszałeś w różnych kontekstach o content marketingu. Jest to technika popularnie wykorzystywana w najlepszych kampaniach na świecie, tworzonych przez największe marki. Jest to proces złożony i bardzo często towarzyszy innym działaniom. W zależności od celów kampanii, może prowadzić do innych skutków, jednak jeden zawsze jest ten sam. Content marketing generuje sprzedaż, jak to się dzieje? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie w poniższym tekście.

Czym jest content marketing? Czas odpowiedzieć na podstawowe pytania

Content marketing opiera się głównie na tworzeniu specjalistycznych treści. Mogą one przybierać różne formy. Z jednej strony mamy wpisy blogowe, a z drugiej, coraz częściej używa się innych platform komunikacji. 

Przodują w tym social media. Przede wszystkim będą to najpopularniejsze strony takie jak Facebook, Youtube czy Instagram. Generują one ogromne zasięgi i, dzięki dedykowanym narzędziom, ułatwiają wsparcie naszych tekstów płatnymi kampaniami reklamowymi.

Content marketing dobrze współgra także z Linkedinem czy Golden Line. Dzieje się tak dlatego, że te platformy promują jakościowe treści publikowane przez firmy i osoby prywatne. To także może poprawić sprzedaż twojej działalności.

Content marketing często towarzyszy innym działaniom – jak je dobrze połączyć?

Odosobnione działania contentowe często mogą nie wystarczyć dlatego łączy się je z innymi, tworząc odpowiedni mix. W zależności od celu, można do content marketingu dodać kampanie SEM, reklamy w social mediach czy inne formaty digitalowe. Mogą one tworzyć stałą komunikację lub występować okazjonalnie. Wszystko zależy od specyfiki twojej działalności.

Przeanalizuj swoją działalność i podejmij dopasowane działania

Najprościej będzie to zobrazować na przykładzie. Załóżmy, że twoja działalność opiera się na uprawie i sprzedaży roślin. Latem skupiasz się na sprzedaży roślin ozdobnych, późną jesienią rozpoczyna się intensywny okres sprzedaży drzewek bożonarodzeniowych. Mamy tu do czynienia z dwoma sezonami sprzedaży. Pierwszy, zdecydowanie dłuższy, trwających od wczesnej wiosny do jesieni. Drugi, krótki, ale za to zdecydowanie bardziej intensywny.

Mężczyzna rozmawia przez telefon

Stwórz swój mix marketingowy i wdrażaj go zgodnie z planem

Opierając się o content marketing, możesz budować swój wizerunek regularnie na treści związanej z uprawą roślin, pielęgnacją ogrodu czy roślinami doniczkowymi. W dłuższym okresie warto skoncentrować te działania wokół działań SEO, czyli takich, które podwyższą pozycję twojej witryny w wyszukiwarce. Będą to między innymi analizy i audyty SEO,  poprawa szybkości strony czy usystematyzowanie jej struktury.

W okresie intensywnej pracy, skup się na działaniach dających natychmiastowe efekty

Sytuacja nieco zmieni się w okresie przedświątecznym. Z uwagi na krótki czas tego sezonu, powinieneś zintensyfikować swoje działania wokół kampanii, które działają od razu. W takiej sytuacji lepsza okaże się kampania SEM, która będzie kierować na przykład do tekstów związanych z wyborem najlepszego drzewka na święta. 

Oczywiście powyższy przykład jest nieco uproszczony i ma pokazywać jedynie pewne schematy działania. W procesie tworzenia i zakresie wykonawczym pomoże ci wyspecjalizowana agencja.

Content marketing – dlaczego to w ogóle działa

Zadając sobie pytanie, dlaczego content marketing działa, musisz spojrzeć na te zagadnienie holistycznie. W internecie twoi potencjalni klienci poszukują produktów, które możesz im zaoferować. Jednak zanim pojawi się potrzeba zakupu, klient nie wie, czego mu brakuje, ma tylko świadomość niedogodności wynikających z różnych przyczyn. Dlatego kieruje się na strony, na których znajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania. Bez względu na to, czy będzie to “jakie buty w góry wybrać” czy “które drzewko jest najlepsze na choinkę” – powinieneś uprzedzić te zapytania i stworzyć tekst, który na nie odpowie.

Podobnie sprawa wygląda w sytuacji, gdy świadczysz usługi. Warto tworzyć takie materiały, które zachęcą do zakupu kursu, szkolenia i tym podobnych. Pamiętaj jednak, żeby nie udostępniać całości materiału. Twój artykuł powinien być tylko merytoryczną zajawką rozwiązującą jedynie tylko część problemów.

Jak monetyzować działania content marketingowe? Nie ma tu jednej odpowiedzi

Monetyzacja działań marketingowych zawsze jest kluczowym zadaniem w każdej kampanii. Nie inaczej jest, gdy opiera się ona na treściach kontentowych. Jednym ze sposobów jest linkowanie i powiązywanie twoich produktów i usług z treściami, które tworzysz. Przykładowo, pisząc o roślinach ogrodowych sugeruj konkretne linki kierujące do kwiatów, które wymieniasz. Nie możesz w tym przesadzić, bo zrazisz czytelników nachalną reklamą. Innym sposobem jest budowanie witryn w taki sposób żeby podczas czytania wyświetlały się najpopularniejsze produkty lub te będące na promocji. Często stosowane są kampanie remarketingowe. Osoby odwiedzające twoją witrynę mogą otrzymać spersonalizowane materiały nawiązujące do treści, które już widzieli albo proponujące zniżki na pierwsze zakupy.

Za pomoc merytoryczną przy powstawaniu materiału dziękujemy specjalistom z agencji 3-A

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.