Kobieta przed komputerem i tabletem zakłada swój sklep internetowy
Kategorie:

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Sklep internetowy to rewelacyjny sposób na sprzedaż swoich produktów i usług. Rynek e-commerce ułatwia łatwy dostęp do klienta znajdującego się na terenie całej Polski, a także poza jej granicami. Czy otworzenie sklepu internetowego się opłaca? Ile kosztuje stworzenie platformy e-commerce? Na jaką formę magazynowania warto się zdecydować? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w kompleksowym poradniku na temat zakładania własnego sklepu internetowego.

Średni koszt rozkręcenia e-biznesu często jest zdecydowanie tańszy niż prowadzenie niewielkiego lokalnego przedsiębiorstwa. Obecnie założenie w pełni funkcjonalnego sklepu internetowego jest możliwe za już za około 1000-2000 zł. Na ostateczną cenę postawienia platformy wpływają dodatkowe czynniki, takie jak rodzaj obecnych na niej funkcjonalności i spersonalizowanych rozwiązań. Najlepiej zaprezentować to na przykładach popularnych witryn przeznaczonych do prowadzenia sklepów internetowych.

WordPress – dlaczego warto go wybrać?

Oprogramowanie typu open source jest często wykorzystywane przez osoby początkujące. System oprogramowania otwartego gwarantuje nieograniczone możliwości rozwoju witryny, szereg darmowych wtyczek, skryptów oraz wsparcie specjalistów pracujących na podobnych platformach. Choć za niektóre funkcje sklepu będzie trzeba zapłacić, open source jest doskonałym rozwiązaniem dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w e-commerce.

WooCommerce – ile kosztuje sklep internetowy w tym systemie?

Korzystając z płatnych modułów WordPress można stworzyć profesjonalną, spersonalizowaną witrynę e-commerce. Średni koszt przygotowania sklepu internetowego na WooCommerce wynosi od 1500 do 2500 zł. Warto podkreślić, że jest to jednorazowy koszt, a w tej cenie otrzymuje się dostęp do gotowego i w pełni funkcjonalnego sklepu wykonanego na szablonie typu premium.

PrestaShop – jaki jest koszt założenia sklepu internetowego?

Platforma PrestaShop to rozwiązanie często proponowane przez agencje interaktywne. Koszt założenia sklepu internetowego w tym module wynosi zwykle od 3 000 do 10 000 zł, w zależności od obecnych w witrynie udogodnień.

Magneto – kiedy warto postawić na to oprogramowanie?

Magneto to system e-commerce dla osób zaawansowanych. Z tego powodu jej wdrożenie jest najbardziej kosztowne. Aby założyć sklep internetowy z modułem Magneto należy przygotować się na wydatek zaczynający się od 20 000 zł.

Jaki typ magazynu wybrać?

Po dobraniu odpowiedniego systemu dla swojej strony e-commerce, pora zastanowić się nad sposobem magazynowania swoich produktów. Jeśli masz zamiar zacząć z niewielką partią, możesz zdecydować się na wynajęcie niewielkiego magazynu niedaleko miejsca zamieszkania. Często początkujący przedsiębiorcy trzymają swoje towary również w prywatnych domach. Wszystko zależy jednak od tego jaką przestrzenią dysponujesz. Prywatny magazyn oznacza większą kontrolę nad zamówieniami, a z drugiej strony, w przypadku wysokiego zainteresowania klientów może nie być możliwe do samodzielnego ogarnięcia. Czy w takim razie istnieją korzystniejsze rozwiązania?

Jednym z nowoczesnych rozwiązań w kontekście prowadzenia sklepów internetowych jest tzw. fulfillment. Tego typu usługi umożliwiają oddelegowanie części zadań logistycznych do firmy zewnętrznej. Specjaliści zajmują się magazynowaniem towarów, a także realizacją wysyłek i weryfikacją zwrotów. Fulfilment jest korzystny nie tylko z powodu większego komfortu, ale również z powodu sporej oszczędności w dłuższej perspektywie. Zamiast płacić za przestrzeń magazynową, pracowników, meble czy maszyny, można zapłacić dużo mniejszą kwotę miesięcznie za pełną obsługę.

Coraz popularniejszym rozwiązaniem dla początkujących witryn e-commerce jest również dropshipping. Model logistyczny zakłada kompleksową obsługę przedsiębiorcy w zakresie magazynowania oraz obsługi zamówień w imieniu swojego klienta. Celem dropshippingu jest samodzielne uzyskanie najniższej ceny hurtowej produktu oraz ustalenie marży na poziomie satysfakcjonującym oba podmioty. Z tego powodu trudno jest wskazać średni koszt korzystania z dropshippingu.

Stworzenie profesjonalnego sklepu internetowego jest prostsze, niż mogłoby się wydawać. Nie trzeba mieć dużego budżetu, aby rozpocząć własną działalność e-commerce. Przed rozpoczęciem działalności na nowym polu rynkowym warto zdecydować się na preferowany system internetowy oraz wybrać preferowany model magazynowania. W ten sposób można dużo skuteczniej planować nie tylko kwestie finansowe, ale także logistyczne.

Więcej informacji na temat kosztów prowadzenia sklepu internetowego, znajdziesz pod adresem:  https://blog.sky-shop.pl/ile-kosztuje-sklep-internetowy/  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.