Męzczyzna pracujący w drukarni stacjonarnej.
Kategorie:

Drukarnia internetowa a stacjonarna – którą wybrać?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Konieczność druku dużej ilości materiałów – na przykład na potrzeby kampanii reklamowej – to częsty element działalności biznesowej. Kluczem do jego sprawnego przeprowadzenia jest wybór odpowiedniej drukarni. I tu pojawia się pytanie: którą z nich wybrać? Stacjonarną, a może internetową? I czym tak naprawdę się one od siebie różnią?

Drukarnie internetowe i stacjonarne – wybrane usługi

Drukarnie internetowe na stałe zadomowiły się na polskim rynku drukarskim. Czym różnią się od swoich stacjonarnych odpowiedników? Odpowiedź jest prosta, najpierw jednak warto skupić się na tym co łączy drukarnie internetowe i tradycyjne.

Zarówno w tradycyjnych drukarniach stacjonarnych, jak i ich internetowych odpowiednikach, zamówić można wykonanie:

  • materiałów reklamowych używane w outdoor marketingu: banerów reklamowych, ulotek, plakatów
  • gadżetów firmowych i artykułów biurowych: wizytówek, notesów, teczek, kalendarzy, zeszytów i papierów firmowych
  • katalogów sprzedażowych
  • materiałów akcydensowych: etykiet, broszur, zaproszeń

Oba rodzaje drukarni nie różnią się także pod względem wykonywanych technologii druku. Różnica między nimi polega głównie na formie kontaktu z klientem – osobistym i tradycyjnym w przypadku drukarni stacjonarnych a zdalnym dla drukarni internetowych.

Dlaczego warto korzystać z usług drukarni internetowych?

Odpowiadając na pytanie zawarte w tytule, zdecydowanie wygodniejszą opcję drukowania potrzebnych materiałów stanowi skorzystanie z usług drukarni internetowych. Jest tak przede wszystkim za sprawą znacznej oszczędności czasu, jaka wiąże się z korzystania z tych nowoczesnych punktów usługowych. Kontakt z drukarniami internetowymi odbywa się zdalnie – za pośrednictwem Internetu (na przykład specjalnego formularza kontaktowego zamieszczonego na stronie internetowej)  lub telefonicznie. To duże ułatwienie, w szczególności dla przedsiębiorców, których firma lub miejsce zamieszkania zlokalizowane jest w dużej odległości od miejsca pracy drukarni.

Kolejna zaleta korzystania z usług drukarni internetowych to atrakcyjne ceny, często mocno konkurencyjne wobec stawek oferowanych przez tradycyjne drukarnie stacjonarne. Cennik drukarni pracujących w trybie online znajduje się zazwyczaj na ich stronie internetowej, przez co cały proces zamawiania zlecenia jest już od początku przejrzysty, a finalne koszty jest łatwo obliczyć.

Atutem drukarni internetowych jest ich łatwy i przyjazny kontakt z klientem. Dzięki zdalnemu trybowi pracy zamówienia składać można o każdej porze doby, również w weekendy. Ponadto etapy realizacji zlecenia można śledzić często w czasie rzeczywistym, przez co cały proces jest jeszcze bardziej przejrzysty.

Dobre drukarnie internetowe nie przewidują kosztów związanych z płatnościami przez Internet oraz wysyłką materiałów do miejsca docelowego. To kolejny ważny argument finansowy.

Wszystkie powyższe zalety drukarni internetowych – oszczędność czasu i pieniędzy, łatwy kontakt z klientem i szybki transport materiałów – stanowią o tym, że korzystanie z ich usług jest świetną alternatywą dla drukowania w ich stacjonarnych odpowiednikach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.