System przywoływania klientów to urządzenie znane jako pager
Kategorie:

Czym jest przywoływacz klienta i ile kosztuje?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Żaden klient nie lubi, jak obsługa sklepu śledzi każde jego poczynania i narzuca mu się zbyt często. Ceni się natomiast możliwość uzyskania pomocy w momencie, w którym rzeczywiście się jej potrzebuje. Szukanie pracownika lub wołanie go jest mało komfortowe dla klienta, idealny będzie więc w takiej sytuacji przywoływacz klienta. Takie rozwiązanie sprawdza się w wielu firmach, nie tylko w sklepach, ale też w gastronomii czy nawet w medycynie. Bardzo praktyczne jest naciśnięcie przycisku, aby przywołać dyskretnie kelnera i złożyć zamówienie lub poprosić o rachunek. Jeśli ma się jakieś pytanie, będąc w drogerii czy sklepie odzieżowym, przycisk przywoławczy również będzie idealną opcją, odpowiedzią na problemy z komunikacją.

Przywoływacz klienta jak działa?

Nowoczesne firmy wprowadzają wielorakie rozwiązania technologiczne, aby usprawnić proces obsługi klienta i sprawić, aby była ona na jak najwyższym poziomie. Zadowolenie klienta jest najważniejsze, bo to od niego tak naprawdę zależy to, czy przedsiębiorstwo będzie generowało zyski i utrzyma się na rynku. Niezadowolony klient to prosta droga do rozmaitych problemów, a złe opinie działają na niekorzyść firmy i rozprzestrzeniają się jak wirus komputerowy. Warto wobec tego zastanowić się nad wdrożeniem systemu przywoławczego w swojej firmie. Jest to sposób na usprawnienie pracy, rozwiązanie problemów z komunikacją. Klienci bardzo cenią sobie samoobsługę i nie lubią, gdy ktoś im się narzuca – warto wobec tego zapewnić im możliwość skorzystania z pomocy pracowników, gdy wystąpi taka potrzeba. Nie należy dopuszczać do tego, aby klient miał problem z uzyskaniem uwagi obsługi, co jednak zdarza się stosunkowo często, szczególnie przy wielkopowierzchniowych obiektach i ograniczonym personelu. Niekomfortową sytuacją jest nawoływanie i gestykulowanie rękami tylko po to, aby zwrócić na siebie uwagę i zostać usłyszanym przez kelnera czy pracownika sklepu. Wielu klientów woli unikać zażenowania i rezygnuje, ale niesmak pozostaje. Zwiększa się też ryzyko wystąpienia negatywnej opinii i bezpowrotnej utraty klienta. Na szczęście można uniknąć tego typu sytuacji, inwestując w system przywoławczy.

System przywoławczy jest innowacyjnym narzędziem usprawniającym komunikację. Podstawowym elementem takiego systemu jest gniazdko przywoławcze mogące mieć różną formę i oznaczenia – z jednym lub dwoma przyciskami oraz centralką. W tańszych modelach gniazda przywoławcze mają tylko jeden przycisk, który wyzwala alarm w centralce. Z kolei w droższych może się on aktywować nawet w kilku różnych miejscach, a gniazdo współpracować z dwoma centralkami. System przywoławczy jest bardzo prosty w obsłudze, składa się z nadajników wyposażonych w przyciski przywołujące i poręczny odbiornik. Przywoływacze klienta mogą być mobilne, czyli działające bezprzewodowo. Wymaga to jednak naładowania ich co jakiś czas. Najwygodniejszym rozwiązaniem jest zainwestowanie w uchwyt zasilający, który szybko uzupełni poziom baterii urządzenia. Przyciski w nadajnikach służą do wywoływania lub anulowania przywołania. Z kolei odbiorniki dają znać o przywołaniu – wyświetlając numer nadajnika, wibrując, świecąc czy wydając sygnał dźwiękowy. Przykładowo w gastronomii może wyglądać to następująco – klient lub kuchnia przywołuje kelnera za pomocą nadajnika, wyświetlając na jego pagerze powiadomienie o przywołaniu. Innym rozwiązaniem będzie wręczanie klientom pagerów klienckich, które zaczynają świecić/wibrować po przywołaniu przez obsługę.

Działanie systemu przywoływania klientów w skrócie

W przypadku korzystania z systemu przywoływania każdy klient po złożeniu i opłaceniu zamówienia dostaje pager, w którym wyświetla się numer jego zamówienia. Zostanie on poinformowany o tym, że jego zamówienie jest gotowe, gdy obsługa kuchni wciśnie odpowiadający mu guzik na urządzeniu dokującym. Skutkować będzie to tym, że pager klienta zacznie wydawać dźwięki/migać/wibrować. Dla klienta będzie to jasny znak, że może już odebrać swoje zamówienie. Zostanie ono wydane po oddaniu pagera.

Dlaczego warto zainwestować w system przywoławczy?

Każda firma powinna dążyć do zapewnienia klientowi najwyższej jakości obsługi, co wpłynie pozytywnie na wizerunek i przełoży się na zadowolenie. Sposobem na bezbłędną komunikację w relacji obsługa-klient jest korzystanie z systemu przywoławczego. Zmniejsza się ryzyko wystąpienia pomyłki podczas wydawania posiłku, zminimalizowane jest także powstawanie kolejek, zwiększa się wydajność pracowników i zmniejszają koszty prowadzenia działalności. Przywoływacz klienta pozwala na zoptymalizowanie pracy, lepsze zarządzania personelem. Każdemu przedsiębiorstwu powinno zależeć na tym, aby zminimalizować straty związane z błędami zamówień, co już samo w sobie przekłada się na obniżenie kosztów działalności. Fachowa i sprawna obsługa, korzystanie z nowoczesnych rozwiązań, wpływa pozytywnie na wizerunek firmy, świadczy o jej profesjonalizmie i dbałości o potrzeby klientów. Kolejną zaletą będzie możliwość kontrolowania pracowników i ich czasu reakcji na wezwanie. Systemy przywoławcze są odpowiednie dla restauracji samoobsługowych, magazynów i produkcji, restauracji z obsługą kelnerską, służby zdrowia, branży retail, aquaparków itd. Wykorzystuje się je nie tylko w gastronomii, medycynie, magazynach i sklepach, ale też w weterynarii, stomatologii, hotelach czy w przypadku ochrony.

Przywoływacz klienta ile kosztuje?

Ceny systemów przywoławczych są mocno zróżnicowane, na całkowity koszt wpływa wiele czynników – przede wszystkim marka oraz poziom zaawansowania systemu. Ich zakup i montaż nie musi wiązać się z koniecznością inwestowania w wiele kosztownych urządzeń i akcesoriów. Praktycznym i ekonomicznym rozwiązaniem będzie wybór gotowych zestawów, z których można korzystać już po podłączeniu. W ich skład wchodzą ładowarki z wbudowanymi nadajnikami, kilka pagerów klienckich. Klasyczny system przywoływania klienta (centrala, 10 pagerów, ładowarka, zasilacz sieciowy do bazy i ładowarki) to koszt rzędu 1250 złotych. Oczywiście na rynku nie brakuje też tańszych lub droższych rozwiązań. Do ładowania przywoływaczy mogą służyć uchwyty zasilające, ich średni koszt to 190 złotych. Jedna ładowarka pozwala zwykle na obsługę do dziesięciu urządzeń tego typu.

Artykuł powstał we współpracy ze sklepem Mico, oferującym systemy przywoławcze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.