Kobieta przy włączonym laptopie wyszukuje strony w wyszukiwarce
Kategorie:

Czy mamy wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce Google?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Po wysłaniu danego zapytania do wyszukiwarki Google, widzimy listę wyników – są wśród nich rezultaty organiczne, sponsorowane, lokalne, może pojawić się grafika, video. Czy mamy wpływ na to, jakie strony się tam wyświetlą? Czy konkretnymi działaniami możemy uzyskać efekt w postaci pojawienia się wśród nich naszej witryny?

Popularność Google w Polsce

Według statcounter.com, Google ma w Polsce ponad 95 proc. udziału w rynku. Biorąc pod uwagę, że liczba internautów w naszym kraju wynosi około 29 milionów, to z wyszukiwarki tej korzysta ponad 25 milionów Polaków. To potencjalni użytkownicy stron internetowych, którzy mogą na nie trafiać właśnie przez Google. Oczywiście ruch, jaki można uzyskać z tego źródła, w dużej mierze zależy od popularności danej tematyki. O ile grono zainteresowanych sklepami z akcesoriami do telefonów jest bardzo duże, to już w przypadku specjalistycznego sprzętu, niezbędnego w niszowej działalności, jest ono niewielkie. Nie zmienia to jednak faktu, że tym kanałem możemy dotrzeć do internautów potrzebujących przeróżnych rozwiązań.

W wynikach Google pojawiają się m.in. pozycje sponsorowane. Są to strony, które się wyświetlają nad organicznymi wynikami wyszukiwania, oznaczone jako „Reklama”. Aby znaleźć się wśród nich, wystarczy skorzystać z Google Ads, odpowiednio skonfigurować kampanię i wpłacić środki – zapłacimy za każde kliknięcie wygenerowane z wyników wyszukiwania. Co natomiast zrobić, aby strona pojawiała się wśród wyników organicznych?

Dla internauty wyświetlanie się danej witryny na czele tych wyników lub wśród nich jest sugestią, że dana strona jest wartościowa – nie przypadkiem została przecież doceniona przez Google i znalazła się tak wysokiej pozycji. W materiałach przygotowanych przez specjalistów tej firmy znajdują się informacje o tym, jak należy prowadzić witrynę, aby spełniała wymagania algorytmu, co zwiększa szanse strony na dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania. W praktyce jednak Google nie informuje oficjalnie, jakie czynniki decydują o tym, że dana witryna znajduje się na pierwszym miejscu na konkretne zapytanie. Wiemy, że wpływa na to około 200 kryteriów, ale które z nich są kluczowe? To wiedzą specjaliści SEO – dzięki prowadzonym testom.

Czy mamy wpływ na wyniki Google?

Jako właściciele strony WWW możemy podjąć pewne działania, dzięki którym witryna będzie coraz lepiej widoczna w Google na zapytania, które najlepiej opisują nasz biznes, stronę, tematykę poradników i inne. W skrócie – jesteśmy w stanie przyczynić się do poprawy pozycji witryny, a co więcej – swoimi działaniami mogą to zrobić również użytkownicy naszej strony. Oto, w jaki sposób możemy wpłynąć na wyniki Google i pojawienie się w nich naszej strony na kluczowe dla nas zapytania:

  • Optymalizacja treści – content na stronie powinien zawierać słowa wyszukiwane przez użytkowników, którzy oczekują tego, co mamy w serwisie. Tylko jak to ustalić? Choćby za pomocą takich narzędzi SEO jak Senuto czy Semstorm.
  • Przyśpieszenie strony – witryna powinna się ładować szybko, a także spełniać wymagania Google pod względem Core Web Vitals. Jak to sprawdzić? Np. korzystając z narzędzia PageSpeed Insights.
  • Linki prowadzące do strony – jeśli internauci umieszczają na swoich stronach, forach czy blogach odnośniki do danego serwisu, to dla Google może to być sygnał, iż ta witryna jest wartościowa.
  • Szyfrowane połączenie – adres witryn, które korzystają z tego rozwiązania, zaczyna się od https://. Co to daje? Dzięki temu połączenie pomiędzy urządzeniem internauty a stroną jest szyfrowane, czyli bezpieczne. Przesyłane dane nie mogą być zmienione ani przejęte przez niepowołane osoby.
  • Struktura serwisu – znaczenie ma również wewnętrzne linkowanie. Do każdej podstrony w witrynie powinny prowadzić odnośniki z innych podstron. Takie linki ułatwiają użytkownikom nawigację w witrynie, ale są też cenne dla widoczności w Google.

Czy mamy wpływ na wyniki Google? Tak!

Naszymi działaniami możemy spowodować, że witryna będzie miała wysoką pozycję na istotne dla nas zapytania w wynikach organicznych Google. W praktyce jednak skala trudności tego zadania może być duża, szczególnie jeśli chodzi o konkurencyjne branże. Osiągnięcie takiego wyniku wymaga wiedzy, doświadczenia i znajomości wszystkich czynników rankingowych.

Cel ten można zrealizować, korzystając z usług profesjonalnej agencji SEO, takiej jak Delante. To krakowska firma wyróżniona przez Deloitte czy Global Search Awards 2020, której zaufało kilkuset klientów z ponad 20 krajów. Warto do nich dołączyć!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.