Mężczyzna pozycjonuje strone internetową swojego sklepu na laptopie
Kategorie:

5 najczęstszych błędów popełnianych podczas pozycjonowania sklepu internetowego

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

W 2021 r. e-handel odnotowywał rekordowe zyski. Coraz więcej klientów kupuje przez internet. W tej rzeczywistości dobrze zaplanowane i przemyślane pozycjonowanie sklepu internetowego jest ważne jak nigdy dotąd. Możesz podjąć się samodzielnej realizacji tego zadania albo powierzyć je specjalistom, by nie popełniać kosztownych błędów.

Nieaktualna wiedza na temat algorytmu Google

Z wyszukiwarki Google korzysta aż 95,36 proc. Polaków surfujących po sieci. Nic więc dziwnego, że wiedza na temat funkcjonowania jej algorytmów jest tak cenna. Niektóre z nich całkowicie zmieniają prezentację wyników na stronie wyszukiwania. Algorytm Panda zaczął odrzucać strony niskiej jakości; algorytm Penguin zmniejszył widoczność stron z linkami pochodzącymi ze spamerskich stron; a algorytm Koliber zaczął promować strony zawierające przydatne dla użytkowników treści.

To zaledwie kilka przykładów modyfikacji algorytmu Google. Tymczasem każdego roku wprowadzanych zostaje ich nawet 600. Tylko stałe śledzenie tych praktyk pozwala skutecznie realizować zadania z zakresu SEO sklepu.

Nieznajomość zasad pozycjonowania sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów online obejmuje szereg działań on-site i off-site, których celem jest poprawa widoczności strony w wyszukiwarce. Działania te to m.in.:

  • analiza słów kluczowych,
  • audyt i optymalizacja
  • analiza ruchu,
  • rozwój treści na stronie,
  • budowanie profilu linków.

Skuteczne pozycjonowanie sklepu nie może obejmować jednego lub kilku wybranych zadań. Wszystkie one muszą być realizowane równocześnie. Twoi konkurenci robią to od dawna. Czy ty możesz sobie pozwolić na pominięcie, któregokolwiek z działań SEO sklepu internetowego?

Ignorowanie merytorycznej części witryny

Opracowanie wartościowych i przydatnych dla użytkowników: opisów kategorii i produktów, recenzji, rankingów czy poradników to tylko jeden z elementów pozycjonowania sklepu online. Pozwala jednak budować wizerunek autorytetu, dlatego nie warto o nim zapominać.

Twój sklep zajmując czołową pozycję w wyszukiwarce, oceniany jest przez potencjalnych klientów jako wiarygodny i posiadający wartościową ofertę. Dzięki przywiązaniu większej wagi do merytorycznej strony witryny zaczniesz budować profesjonalny wizerunek marki i trudniej będzie konkurencji zająć twoją pozycję.

Nastawienie na incydentalne działania i szybkie rezultaty

Realizowanie zadań z zakresu SEO sklepu internetowego to proces długotrwały – efekty nie pojawiają się natychmiast. Jeśli dopiero zakładasz sklep internetowy – pozycjonowanie może spowodować zwiększony ruch na stronie i wzrost sprzedaży dopiero po czterech, a nawet sześciu miesiącach.

Algorytmy wyszukiwarki zmieniają się, podobnie jak preferencje klientów. Wszystko to ma to niemały wpływ na sposób wyszukiwania informacji w internecie i tym samym pozycję witryny w wyszukiwarce. Właśnie dlatego warto powierzyć pozycjonowanie sklepów specjalistom. Firma Divloy działająca w branży Growth Hacking każdego dnia będzie przyglądać się twojej witrynie i optymalizować ją pod nowe słowa kluczowe, aby ruch na stronie się zwiększał i generował stałe zyski ze sprzedaży (znacznie przekraczające inwestycję w usługę pozycjonowania).

Przecenianie własnych umiejętności

Jeśli przeszukujesz internet w celu zdobycia wiedzy na temat tego, jak pozycjonować sklep internetowy – to znak, że przeceniasz swoje umiejętności i najpewniej wykonasz zaplanowane zadania błędnie lub niekompletnie. Będą mijały kolejne miesiące, a ruch na stronie pozostanie na niezmienionym poziomie, podobnie jak i sprzedaż. I to wszystko w czasie, gdy e-handel odnotowuje rekordowe zyski.

Dostępna w internecie wiedza na temat tego, jak wypozycjonować sklep internetowy jest najczęściej nieaktualna albo niepełna. Tymczasem, by zająć wysoką pozycję w wyszukiwarce i zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z oferty, nie może być mowy o przypadkowości działań. Wszystkie one muszą zostać dostosowane do branży, wielkości firmy, ale i profilu klientów. Twoi konkurenci to wiedzą. Jeśli zbagatelizujesz tę wiedzę – to oni przyciągną do siebie twoich dotychczasowych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.