Reklama firmy i marketing
Kategorie:

Reklama firmy – jak zrobić ją skutecznie?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

W coraz większej liczbie firm powstają działy zajmujące się marketingiem. Rosnąca konkurencja w wielu branżach wymaga od przedsiębiorców wyróżniania się na tle innych i szerzenia swoich usług za pomocą różnych kanałów. Na jakie formy promocji warto zwrócić uwagę, aby osiągnąć skuteczność?

Pomysły na reklamę online

Reklama firmy w internecie to aktualnie najpopularniejsza forma promowania produktów i usług. Jednym ze sposobów jest publikowanie artykułów sponsorowanych na różnorodnych portalach lokalnych i nie tylko. Link building pozwala na podnoszenie pozycji marek w wyszukiwarkach, a także zwiększa jej rozpoznawalność na rynku.

Dużym powodzeniem cieszą się kampanie w social mediach. Można tam reklamować firmę za pomocą grafik, reelsów czy relacji. Za pomocą kont w mediach społecznościowych łatwo dotrzeć do pożądanych grup docelowych. Dozwolone jest promowanie się m.in. na grupach zrzeszających użytkowników zainteresowanych danym tematem.

W social mediach prężnie rozwija się influencer marketing. Osoby mające wierne grona odbiorców przedstawiają im produkty lub usługi firm, co ma na celu zwiększenie obrotów przedsiębiorstwa. Innym rozwiązaniem jest organizowanie wydarzeń online np. webinarów. Warto podczas nich reklamować swoje towary czy kursy.

Do reklam mocno zwracających uwagę należą te w formie wideo. Można je umieszczać np. w serwisach do oglądania filmów, które co jakiś czas przerywa się właśnie pauzą na materiał promocyjny. W ramach takich nagrań promuje się m.in. kosmetyki, wydarzenia, kampanie społeczne czy konkursy organizowane przez marki.

Jedna z najpopularniejszych form reklamy w sieci to baner na stronie internetowej. Grafiki statyczne lub ruchome da się umieszczać w kluczowych miejscach witryn, dzięki czemu zwracają uwagę użytkowników i wpływają na oswajanie się z brandem. Im więcej konsument słyszy o danej marce, tym bardziej umacnia się w nim zaufanie do przedsiębiorstwa.

Reklamy outdoorowe firm

Do podstawowych form reklam outdoorowych należą plakaty i billboardy, które spotyka się w miastach na specjalnie przeznaczonych do tego słupach, murach czy budynkach. Nieco nowocześniejszym sposobem są postery wyświetlane na ekranach LED. Te często widnieją na przystankach komunikacji miejskiej czy w witrynach sklepów.

Coraz częściej reklamy mają formę bardziej artystyczną. Nierzadko powstają specjalne murale promujące np. nadchodzące premiery kinowe. Tworzy się je ręcznie, a ich sfinalizowanie jest bardzo pracochłonne. Zwykle jednak robią one duże wrażenie na odbiorcach.

InPost oferuje firmom oklejanie maszyn Paczkomat® materiałami marketingowymi. Dzięki temu reklama może znaleźć się na drzwiczkach skrytek urządzeń, które nierzadko są dość spore. To sposób na wielkogabarytową promocję, jaka trafi do dużego grona odbiorców i nadawców przesyłek.

Przedsiębiorstwo pozwala także na umieszczanie w skrytkach darmowych próbek produktów. W dużych miastach skuteczna okazuje się niekiedy reklama w środkach transportu. Ekrany umieszczone w autobusach i tramwajach zwracają uwagę podróżnych, szczególnie gdy cechuje je ciekawy design.

Do promowania swoich działań warto wykorzystywać eventy branżowe. To ważne szczególnie dla firm oferujących usługi B2B, ale nie tylko. Można zainwestować w materiały reklamowe w postaci broszur i gadżetów oraz zaprojektować swoje stanowisko. To szansa na dotarcie do nowych osób i zwiększenie swojej rozpoznawalności.

Dlaczego działania marketingowe są tak ważne?

Aktualnie niemal w każdej branży, a szczególnie w e-commerce, panuje ogromna konkurencja. Aby móc wyróżnić się na tle pozostałych firm, należy zadbać o swój brand i dać mu zaistnieć w przestrzeni marketingowej. Dodatkowo konsumenci chętniej sięgają po produkty marek, które kojarzą z social mediów, plakatów czy innych miejsc.

Pozyskiwanie nowych klientów i budowanie relacji z obecnymi przyczynia się do długotrwałego zwiększania zysków i rozwoju firmy. Kampanie promocyjne w internecie pozwalają na mierzenie efektywności działań i szybkie reagowanie na rynkowe trendy.

Specjaliści od reklam często wykorzystują real time marketing. Reakcja na bieżące wydarzenia przynosi nierzadko ogromne zasięgi, które przewyższają nawet zaplanowane akcje. Warto zatem współpracować z ekspertami i inwestować w promocję, ponieważ wpływa to mocno na pozycję firmy w całej branży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.