Pozycjonowanie e-commerce
Kategorie:

Pozycjonowanie e-commerce, czyli jak sprawić, żeby sklep zaistniał w sieci?

Sklepy internetowe wyrastają obecnie jak grzyby po deszczu. Nic w tym dziwnego — branża e-commerce ma olbrzymi potencjał i wielu przedsiębiorców marzy, aby ukroić dla siebie kawałek tego tortu. Dotarcie do klientów przy tak ogromnej konkurencji nie należy jednak do łatwych zadań. Recepta? Skuteczne pozycjonowanie e-commerce.

Dlaczego pozycjonowanie to must have w e-commerce?

Nie ulega wątpliwości, że pozycjonowanie e-commerce, opisane szczegółowo pod adresem https://efectownia.pl/pozycjonowanie-e-commerce/, to aktualnie kluczowy aspekt prowadzenia biznesu w tej branży. Z czego to wynika? Obecnie zakupy w sieci robi regularnie miliony Polaków, a do znalezienia odpowiedniego produktu i sklepu często wykorzystują właśnie wyszukiwarki internetowe. 

Sklepu nie ma w wynikach wyszukiwania, najlepiej na którejś z kilku pierwszych pozycji? Szanse, że ktoś wybierze właśnie jego ofertę, gwałtownie maleją. Obecność na szczycie wyników nie tylko prowadzi na stronę potencjalnych klientów, ale też zwiększa świadomość marki i pomaga w budowaniu wizerunku rzetelnego podmiotu. 

Ma to spore znaczenie, ponieważ użytkownicy są coraz lepiej wyedukowani na temat zagrożeń w sieci i z podejrzliwością podchodzą do zakupów w nieznanych sklepach. To zrozumiałe podejście, ale utrudniające życie nowym markom na rynku. Sklepy internetowe dbają więc coraz mocniej o to, aby odpowiadać na potrzeby klienta nie dopiero w momencie, gdy szuka on już konkretnego produktu, ale wcześniej, gdy dopiero zastanawia się, jak rozwiązać jakiś swój problem. 

W ten sposób użytkownik zyskuje zaufanie do firmy i później chętniej sięga po jej produkty. Pomagają w tym przede wszystkim artykuły blogowe na stronie sklepu — wszelkiej maści poradniki i rankingi, które nie mają wydźwięku typowo sprzedażowego, ale w ostatecznym rozrachunku mogą prowadzić do sprzedaży. Jednak one również bez pozycjonowania nie trafią do szerokiego grona odbiorców.

Pozycjonowanie e-sklepu wymaga działań na wielu płaszczyznach

Odwiedzając sklepy internetowe, na pierwszy rzut oka może wydawać się, że to dość proste witryny: ot, strona główna, kategorie, strony produktów, koszyk. W praktyce jednak „pod maską” dzieje się bardzo dużo, a w przypadku topowych sklepów nierzadko całe zespoły specjalistów dbają o wysokie pozycje strony w wynikach wyszukiwania. 

Dopracowania wymagają przede wszystkim aspekty techniczne. Od struktury kategorii i adresów URL, przez mapę strony, po szybkość ładowania. Porównując poszczególne produkty, często nieustannie przeskakujemy między kolejnymi podstronami — zbyt długi czas ładowania może więc szybko zniechęcić do zakupów w danym sklepie. Kluczowe są także działania link building’owe, a więc związane z pozyskiwaniem linków zewnętrznych (z innych stron) i budowie linkowania wewnętrznego (linkowania między podstronami w ramach tej samej witryny).

Nie można zapominać o treści. Opisy produktów mają duże znaczenie w kontekście sprzedażowym — nierzadko to one przekonują klienta do zakupu. Pełnią jednak także istotną rolę w kontekście SEO, a więc muszą być nie tylko atrakcyjne dla użytkownika, ale też odpowiednio zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek. 

Same opisy produktów to jednak tylko czubek góry lodowej, ponieważ nie obejdzie się także bez m.in. opisów kategorii czy wpisów na sklepowego bloga. Krótko mówiąc, działań do wykonania jest sporo — jednak bez nich, z uwagi na zajadłą rywalizację o czołowe pozycje, trudno osiągnąć sukces!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.