Męśżczyzna zajmuje sie pozycjonowaniem stron
Kategorie:

Pozycjonowanie ‒ poznaj swojego klienta, zwiększ widoczność w sieci i pomnóż swoje zyski

Artykuł partnera.

Poznanie klientów i dokładna analiza ich zachowań na stronie www to podstawa, bez której nie ruszymy. Wyszukiwarka Google lubi witryny, które są przyjazne dla użytkownika, ceni content odpowiadający na zapytanie odbiorcy w szerokim kontekście. Sami użytkownicy zaś w błyskawicznym tempie opuszczają witryny, które nie spełniają ich oczekiwań. Jeśli więc zależy nam na widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, popularności strony i oczywiście na większych zyskach, w centrum działań musimy stawiać klientów.

Poznaj swojego klienta ‒ co to właściwie znaczy?

Jeśli chcemy zdobyć zainteresowanie klientów, musimy wiedzieć, czego tak naprawdę szukają. Jakie informacje są dla nich istotne? Nie wystarczy więc, że określimy grupę docelową. Ważna jest dokładna weryfikacja fraz kluczowych, jakie klienci wpisują w wyszukiwarkę, analiza zachowania użytkownika, regularne dostarczanie wartościowych treści. Dzięki temu nie tylko zwiększymy widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, ale sprawimy, że użytkownik będzie zadowolony z odwiedzin naszej strony, zostanie na niej na dłużej, polubili ją. Wszystko to da nam przewagę nad konkurencją i przybliży nas do zwiększenia zysków.

Jakie frazy wpisują w wyszukiwarkę Twoi klienci?

Przede wszystkim pozycjonuj frazy, których szukają Twoi klienci. Nie inwestuj środków i energii na zwiększenie widoczności na zapytania, które nie są interesujące dla użytkownika.

  • Prowadzisz sklep z kremami, które zawierają w składzie adaptogeny? Sprawdź, czy klienci szukają kremów z adaptogenami czy częściej wpisują frazy zawierające nazwy konkretnych substancji, na przykład takich, jak żeń-szeń czy cytryniec chiński.
  • Nie możesz zyskać miejsca w TOP10 na frazę wampirzy lifting? To bardzo konkurencyjna fraza i najwyższe pozycje są trudne do zdobycia. Twoi klienci nie wpisują wyłącznie frazy wampirzy lifting, ale również takie, jak wampirzy lifting cena, wampirzy lifting przed i po, wampirzy lifting efekty. To znacznie mniej konkurencyjne słowa, a także ważne dla użytkownika. Skup się na takich frazach i zadbaj o to, by zainteresowani znaleźli na Twojej stronie szczegółowe informacje.

Gdy już wybierzemy frazy, będziemy mogli przejść o krok dalej. Mowa oczywiście o optymalizacji nagłówków, metadanych, tworzeniu contentu, SEO technicznym.

Analiza zachowań użytkowników

Jak już wspominaliśmy nieraz, ważna jest analiza zachowań użytkowników. Dzięki specjalistycznym narzędziom sprawdzimy, które elementy strony www są najistotniejsze dla klientów. Przeanalizujemy, jakich informacji potrzebuje szukający, a które nie są dla niego istotne, zweryfikujemy jego aktywność na poszczególnych podstronach.

Dużą pomocą może okazać się Hotjar. Wspomniane narzędzie generuje mapy kliknięć, analizuje zaangażowanie użytkownika, mamy nawet możliwość nagrania  zachowań klientów.

Zebrane informacje umożliwią wprowadzenie zmian. Posłużmy się przykładem. Załóżmy, że prowadzisz salon SPA. Zgodnie z narzędziem Hotjar, użytkownik od razu po wejściu na stronę skupia wzrok na zakładce cena, klika w nią i spędza na niej dość długi czas. To sygnał, że dla Twojej grupy docelowej ceny są bardzo istotne. Co z tego wynika? Dobrym rozwiązaniem może okazać się przygotowanie dodatkowych buttonów prowadzących do cennika, budowa podstron dotyczących ceny koloryzacji, pielęgnacji czy modelowania.

Na innych podstronach dobrze umieścić linki prowadzące do cenników. Linkowanie wewnętrzne jest pomocne dla użytkownika, ale też zwiększa jakość indeksacji. Sprawia, że roboty Google lepiej rozumieją strukturę naszej strony i częściej ją odwiedzają.

Docieraj do użytkowników różnymi drogami

Ważnym czynnikiem rankingowym jest linkowanie zewnętrzne. Wspomniane odnośniki możemy pozyskać z różnych źródeł. Jednym ze sposobów jest publikacja artykułów na portalach zewnętrznych. Nie wybieraj przypadkowych portali. Zadbaj o to, by były to witryny, które mogą być odwiedzane przez Twoich klientów. Prowadzisz sklep z elektronarzędziami? Wskazane będą portale z poradami dla majsterkowiczów. Warto też wspomnieć o swojej ofercie na forach dla złotych rączek.

Zadbajmy o to, by wzmianki o naszej firmie były w miejscach, które mogą być odwiedzane przez potencjalnych klientów. Uzyskamy dzięki temu dodatkowe źródło ruchu.

1stplace.pl, czyli e-marketing dla Ciebie

1stplace.pl to agencja zajmująca się marketingiem internetowym i pozycjonowaniem stron, która zadba o to, by Twoi klienci nie tylko znaleźli Twoja stronę www, ale także o to, by byli w 100% usatysfakcjonowani z odwiedzin Twojej witryny.

1stplace.pl to zespół pozycjonerów, web developerów, copywriterów, UX designerów, specjalistów Google & Facebook Ads. Agencja już od ponad 10 lat dba o to, by biznesy o różnej specyfice działania znały swoich klientów, były widoczne w wyszukiwarce i każdego dnia się rozwijały.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.