Narzędzia do automatyzacji marketingu
Kategorie:

Narzędzia do automatyzacji marketingu – nasze top 5

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Marketing automation to nowoczesne podejście do marketingu, które nie tylko usprawnia procesy związane z tym sektorem, ale również przyczynia się do zwiększenia efektywności firmowego marketingu. Oczywiście, nie ma mowy o jednym tylko narzędziu usprawniającym działania ekspertów zawodowo zajmujących się marketingiem. Postaraliśmy się więc zebrać kilka tych, które są najbardziej atrakcyjne w naszym przekonaniu.

SAS Software

Na czele naszej listy nie mogliśmy umieścić rozwiązania innego niż SAS Software. Nie można się temu jednak dziwić. Mówimy przecież o naprawdę potężnym oprogramowaniu stworzonym z myślą o automatyzacji marketingu. Oprogramowanie SAS znane jest z tego, że pomaga w projektowaniu jeszcze lepszych kampanii. Można na nie liczy zarówno wtedy, gdy oczekujemy automatyzacji procesów, jak i samego przepływu pracy.

Ogromnym plusem SAS Software, którego nie można pominąć, są także możliwości analityczne takiego rozwiązania. To właśnie one pomagają w dalszym optymalizowaniu przyjętej przez firmę strategii. SAS stwarza możliwość wykonywania testów, pozwala też na modelowanie oraz optymalizowanie samych priorytetów. I choć mówimy o dużym programie, nie oznacza to wcale, że mogą z niego korzystać jedynie najwięksi gracze rynkowi. Przeciwnie, może być on stosowany bez ograniczeń także przez mniejsze firmy. Marketing jest przecież kołem napędowym każdego przedsiębiorstwa.

HubSpot

Także obecność oprogramowania HubSpot na liście nie budzi zdziwienia. Jest nie tylko popularne, ale i przystępne cenowo, często wybierają je więc te firmy, które optymalizują procesy marketingowe, bo dotychczasowe działania generowały zbyt duże wydatki. HubSpot to propozycja przypadająca do gustu osobom ceniącym sobie intuicyjność obsługi. Wypada jednak podkreślić, że nie mówimy o jedynym atucie tego oprogramowania.

HubSpot jest wykorzystywany choćby do tworzenia kampanii e-mailowych. Jest też nieoceniony, gdy zależy nam na budowie zoptymalizowanych stron www. Podobnie, jak SAS Software, jest też wyposażony w funkcje analityczne. Pozwala na szybką ocenę, na ile skuteczne są podejmowane inicjatywy marketingowe, a tym samym ułatwia wprowadzanie elastycznych korekt wtedy, gdy są one najbardziej potrzebne.

Pardot

Pardot to jedno z wielu rozwiązań polecanych przez Salesforce, a więc wiodącego dostawcę systemów CRM. Doświadczenie firmy przekłada się na szereg oryginalnych funkcji. Tylko od nas zależy więc to, czy wykorzystamy narzędzie do wzmacniania połączeń, które już mamy z klientami, czy też do skłaniania kolejnych osób do zawierania jeszcze większej liczby transakcji. Nie można nie docenić i tego, że Pardot jest jednym z najlepszych narzędzi wtedy, gdy naszym celem jest tworzenie spersonalizowanych kampanii marketingowych. Ich znaczenie dla rynku jest przecież coraz większe.

NetSuite

W przypadku NetSuite ponownie mamy do czynienia z narzędziem przygotowanym dla nas przez giganta. Tym razem jest to firma Oracle i również w tym wypadku widać duże doświadczenie, z którego można korzystać garściami. NetSuite można bez trudu zintegrować z innymi narzędziami Oracle, mamy jednak do czynienia z rozwiązaniem, którym warto się zainteresować nawet, jeśli na co dzień nie korzysta się z oferty tej firmy. NetSuite pozwala na automatyzację takich procesów, jak choćby generowanie i konwersja leadów. Umożliwia tworzenie ukierunkowanych kampanii marketingowych, pozwala przy tym na śledzenie ich wydajności oraz rzeczywistego wpływu na rynek. Śledzi zachowania użytkowników i celnie wskazuje tych, którzy są już gotowi do konwersji.

SendGrid

SendGrid, w przeciwieństwie do innych rozwiązań z tej listy, ma dość wąskie zastosowanie. Jest wykorzystywane do automatyzacji kampanii z zakresu e-mail marketingu i nie koncentruje się na innych aspektach. Trudno jednak utrzymywać, że jest to jego wada. Przeciwnie, mamy do czynienia z rozwiązaniem, które pozwala na spoglądanie na tego rodzaju kampanie z wielu perspektyw. Ułatwia uruchamianie ich i nadzorowanie. Osoby zainteresowane propozycją nie muszą przy tym wcale korzystać z płatnego planu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.