Osobny w firmie pracują w marketingu internetowym
Kategorie:

Marketing internetowy – dlaczego warto zainwestować w marketing w Internecie?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Artykuł partnera.

Na świecie jest ponad 7,5 miliarda ludzi z czego ponad 5 miliardów posiada dostęp do Internetu. Dziennie spędzamy średnio 6,5 godziny w sieci. Tak ogromne liczby potwierdzają fakt, że „jeżeli nie ma nas w Internecie to nie istniejemy”. Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie z tego sprawę, dlatego stara się, aby ich firma nie tylko była obecna w sieci, ale także skupia się na jej promowaniu za pomocą e-marketingu.

Czym jest marketing internetowy?

SEO, SEM, pozycjonowanie, marketing wirusowy… te terminy nie są Ci obce? Zastanawiasz się jedna czym tak naprawdę są i czego dotyczą? Osoby, które nie są zawodowo związane z e-marketingiem mogą czuć się zagubione w gąszczu informacji i coraz nowszych rozwiązań, dlatego z pomocą przychodzą agencje marketingowe, których specjalnością jest marketing w Internecie.

Co to marketing internetowy? E-marketing to wszelkie działania, których celem jest opracowanie i wdrożenie strategii wspierających wprowadzenie nowego produktu/firmy na rynek, jego promocji i budowania pozytywnego wizerunku marki za pomocą Internetu. Marketing internetowy to prężnie rozwijający się dział, który ciągle ewoluuje i oferuje coraz nowsze rozwiązania.

Rodzaje marketingu internetowego

Marketing internetowy to szerokie pojęcie, które obejmuje wiele działań. Firmy decydujące się na rozpoczęcia promowania swojej marki za pomocą e-marketingu mogą wybrać jedno z działań lub skupić się na promocji kompleksowo. Jakie są rodzaje marketingu internetowego?

  • SEO i pozycjonowanie stron www,
  • Płatne reklamy internetowe (np. Google Ads),
  • Marketing wirusowy,
  • Profile w mediach społecznościowych,
  • Blogosfera, sieci afiliacyjne,
  • Content marketing,
  • E-mail marketing.

Czy marketing w Internecie to tylko reklama?

W marketingu internetowym stosujemy różne formy reklamy, m.in. reklamy Google Ads, na stronach internetowych i w mediach społecznościowych. Jednak marketing w Internecie to głownie działania opierające się na generowaniu ruchu organicznego, czyli takiego, który napędza się sam z siebie, poprzez polecenia, udostępnienia i skuteczny leady. Dlatego planując działania w ramach marketingu internetowego musimy korzystać zarówno z działań płatnych, jak i organicznych, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki i zrealizować postawione cele.

Czym zajmuje się agencja marketingowa?

Agencja marketingowa zajmuje się tworzeniem oraz realizacją strategii, której celem jest zwiększenie sprzedaży oraz budowa wizerunku marki. Co wchodzi w skład usług oferowanych przez agencje marketingowe?

  • Tworzenie strategii marketingowych z uwzględnieniem celów biznesowych;
  • Tworzenie, wdrażanie i monitorowanie kampanii reklamowych;
  • Działania SEO/SEM – optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek;
  • Projektowanie stron www;
  • Tworzenie grafik;
  • E-mail marketing;
  • Social media marketing oraz prowadzenie profili w mediach społecznościowych;

Podejmując współpracę z agencją marketingu internetowego możemy skupić się tylko na wybranych działaniach lub powierzyć promocję naszej firmy kompleksowo.

Marketing internetowy – samemu, czy z pomocą agencji marketingowej?

Przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć promowanie swojej firmy w Internecie stają przed decyzją czy robić to samemu, czy powierzyć działania agencji marketingowej. Duże przedsiębiorstwa i korporacje tworzą własne działy marketingu, które zajmują się promowaniem tylko jednej marki. Mniejsze i średnie przedsiębiorstwa najczęściej decydują się na zatrudnienie agencji marketingowej. Tworzenie marketingu w Internecie samemu to tylko pozornie tańsze rozwiązanie, ponieważ brak znajomości narzędzi, odpowiedniej wiedzy i doświadczenia najczęściej wiąże się z przepalaniem budżetu. Powierzenie marketingu w Internecie naszej firmy profesjonalistom daje nam gwarancję, że nasz budżet będzie dobrze wykorzystany, a wprowadzone działania przyniosą oczekiwane skutki i zbliżą nas do osiągnięcia postawionych celów biznesowych.

Agencje marketingowe posiadają specjalistów, którzy zajmują się poszczególnymi rodzajami marketingu internetowego, dlatego najczęściej nad obsługą jednego klienta pracuje nawet kilka osób. Współpraca z agencją marketingu internetowego daje nam o wiele więcej możliwości, nawet tych, o których wcześniej mogliśmy nie mieć pojęcia. Dzięki temu, że specjaliści czuwają nad naszą promocją, my możemy w pełni zająć się rozwojem i działaniem firmy.

Poszukujesz doświadczonej agencji marketingowej? 3-A agencja marketingowa specjalizująca się w marketingu w Internecie, szczególnie w płatnej promocji oraz działaniach SEO/SEM. 3-A może zająć się obsługą Twojej firmy kompleksowo – od stworzenia komunikacji wizualnej, przez zaprojektowanie i wdrożenie strony internetowej i content marketing, aż po reklamy w Internecie. Zaufaj specjalistom.

Dlaczego warto inwestować w marketing w Internecie?

Aby marketing internetowy był skuteczny musi być dokładnie zaplanowany i odpowiednio wdrożony. Odpowiednie wyznaczenie grupy docelowej, kanałów i konkretnych działań sprawią, że osiągnięcie postawionych celów biznesowych będzie łatwiejsze. Należy pamiętać, że marketing internetowy to długofalowe działania, dlatego nie należy spodziewać się spektakularnych efektów zaraz po rozpoczęciu działań. Marketing internetowy to nie tylko wdrożenie, ale ciągła analiza, doskonalenie i wprowadzanie zmian, które pozwolą nam na osiągnięcie jeszcze lepszych efektów. Pamiętaj, że rozpoczynając promowanie swojej firmy w Internecie musisz także zadbać o dobrze zaprojektowaną stronę internetową z jakościowymi i unikalnymi treściami, wysoką jakość usług oraz produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.