Kluczowe korzyści wykorzystania usług email marketingowych w strategii biznesowej
Kategorie:

Kluczowe korzyści wykorzystania usług email marketingowych w strategii biznesowej

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Artykuł sponsorowany.

Choć już kilka lat temu wieszczono jego koniec, to jednak email marketing wciąż ma się dobrze i przynosi wymierne korzyści biznesowe. O swoich klientach i potencjalnych klientach wiemy coraz więcej, co pozwala na przygotowywanie dokładniejszych baz danych i lepsze profilowanie każdej pojedynczej wiadomości. Sprawdź, jakie są kluczowe korzyści wykorzystywania email marketingu w strategii biznesowej.

Czym jest i jakie cele może realizować email marketing?

Jedną z pierwszych form marketingu internetowego był właśnie email marketing. Jak sama nazwa wskazuje, to metoda, która opiera się na wysyłaniu wiadomości informacyjnych, promocyjnych czy też sprzedażowych za pomocą komunikacji mailowej. Nowoczesne programy sprawiają, że mimo upływu lat ta forma komunikacji wciąż cieszy się dużą popularnością wśród przedsiębiorców i ich klientów. Odpowiednio sprofilowany pod kątem potrzeb i oczekiwań grupy odbiorców marketing mailowy może przynieść wiele korzyści biznesowych.

Obecnie kampanie email wykorzystuje się do realizacji różnych celów biznesowych. Sprawdzają się m.in. w: budowaniu relacji z klientami, utrzymywaniu zainteresowania produktami lub usługami, w pozyskiwaniu nowych klientów czy też w realizacji skutecznych kampanii sprzedażowych. Docelowy efekt dobiera się bezpośrednio do bieżących potrzeb firmy, która decyduje się na wysyłkę wiadomości mailowych.

Kluczowe korzyści email marketingu w strategii biznesowej

Skuteczny mailing powinien być odpowiednio zaplanowany i stargetowany. Stanowi jeden z ważnych elementów kompleksowej strategii marketingowej. W zależności od specyfiki działalności firmy, kampanie mailowe można łączyć ze sprzedażą telefoniczną, kampaniami SMS czy też z innymi kanałami dotarcia do klienta. Poniżej przedstawiamy kluczowe korzyści związane z wykorzystywaniem mailingu jako narzędzia marketingowego. 

Wysoka skuteczność i niski koszt dotarcia do klienta

Dużym atutem email marketingu jest jego skuteczność przy stosunkowo niskim koszcie dotarcia do pojedynczego klienta. Pod tym względem komunikacja mailowa jest odpowiednio tańsza od reklam w mediach społecznościowych, reklam telewizyjnych czy też dystrybucji materiałów drukowanych. Z drugiej strony istnieje ryzyko trafienia komunikatem w próżnię, dlatego skuteczny email marketing charakteryzuje się personalizacją i precyzyjnym targetowaniem. Wtedy zwiększa się szansę na powodzenie prowadzonej kampanii.

Masowa komunikacja

Email marketing umożliwia prowadzenie masowej komunikacji do dużej bazy klientów. W ten sposób w krótkim czasie dociera się do szerokiego grona odbiorców. Ponadto narzędzie to doskonale sprawdza się w ramach segmentacji klientów, których dzieli się pod względem dowolnie dobranych kryteriów, np.: dane demograficzne, historia zakupowa, czas trwania  w kontakcie z marką itd. Dzięki temu można w unikalny sposób połączyć masową komunikację z personalizacją. Wymaga to niewielkich nakładów pracy.

Krótki czas realizacji wysyłki treści

Mobilność i krótki czas realizacji wysyłki treści to kolejne atuty email marketingu. Obecnie z internetowej skrzynki pocztowej wiele osób korzysta za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dzięki temu komunikat dociera do nich w czasie rzeczywistym. Przekłada się to na dobrą responsywność oraz zwiększoną konwersję sprzedażową. Email marketing sprawdza się także w kontekście RTM-u, czyli wiadomości wysyłanych tu i teraz, które odnoszą się do aktualnych sytuacji na świecie, w polityce, sporcie lub gospodarce. Tu korzyścią jest krótki czas realizacji kampanii od momentu jej planowania do wysyłki treści.

Email marketing z agencją Directan Plus

Jeżeli chodzi o email marketing, strategie biznesowe powinny go uwzględniać. Specjalistami w planowaniu i realizacji kampanii mailowych są eksperci agencji reklamowo-marketingowej Directan Plus. Dokładnie zapoznają się z charakterystyką Twojej firmy oraz potrzebami odbiorców, a następnie przygotują szytą na miarę kreację e-mailową. Następnie przeprowadzą kampanie zgodnie z przyjętymi założeniami. Jeżeli chcesz zwiększyć swoją skuteczność biznesową dzięki email marketingowi, to rekomendujemy kontakt ze specjalistami Directan Plus. Zachęcamy do skorzystania z usług tej agencji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.