Kobieta w firmie korzysta z języka korzyści
Kategorie:

Język korzyści w SMS-ach – czym jest i jak go wykorzystać?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Język korzyści to potężne narzędzie marketingowe, które błyskawicznie potrafi rozwiązywać problemy przedsiębiorców. Podnosi konwersję, zwiększa sprzedaż i sprawia, że Twoja marka staje się bliższa ludziom. Czym jest język korzyści jak go wykorzystać w SMS-ach?

Język korzyści — definicja

To technika marketingowa oparta na perswazji, która skupia się na przedstawieniu w tekście korzyści dla klienta wynikających ze skorzystania z oferty. I na tym właściwie można tę definicję zakończyć. Problem w tym, że dobry język korzyści, to nie sama metoda, ale dokładne poznanie konsumenta, jego życia, preferencji czy pragnień. Im więcej wiemy o kliencie, tym lepszy tekst oparty o język korzyści możemy stworzyć.

To jednak nie wszystko. Każdy tekst warto urozmaicić dodatkowymi elementami, które korzystnie wpływają na efekt końcowy. Idealny komunikat reklamowy pisany językiem korzyści zawiera:

  • połączenie cech produktu z korzyściami jego użytkowania,
  • słowa mocy, które jeszcze bardziej zachęcają do działania,
  • skuteczne call to action, które mówi klientowi, co ma teraz zrobić,
  • obrazowe czasowniki i rzeczowniki, które wręcz malują obrazy w głowie konsumenta,
  • emocje, zarówno te złe, których chcemy się pozbyć, jak i te dobre, napędzające do zakupu.

SMS Marketing a język korzyści

W kampaniach SMS ciężko o długie i wyczerpujące komunikaty marketingowe. Całe szczęście w przypadku języka korzyści wystarczy Ci znalezienie tylko jednego elementu, który sprawi, że klient zechce iść dalej. Nawet jedno krótkie emocjonalne zdanie połączone z ofertą potrafi diametralnie zmienić podejście czytającego. 

Przede wszystkim pisz do odbiorców na „Ty”. Unikaj nudnego języka, bądź konkretny oraz używaj wielkich liter, gdy chcesz przykuć uwagę odbiorcy na konkretny fragment tekstu. Sprawdzą się również konkretne słowa, które kojarzą się klientom z czymś pozytywnym. Są to m.in. „wyprzedaż”, „darmowy”, „oferta specjalna”, „ostatni dzień promocji” czy „gratis”.

Nie zapominajmy o emotikonach. Dzięki nim możemy w sprytny sposób wzbudzić u klienta radość, zdziwienie lub smutek — w połączeniu z emocjonalnym, pełnym korzyści komunikatem. Dodatkowo wiadomość SMS musi być zakończona soczystym — call to action.

Integracje SMS z zewnętrznymi narzędziami

Bywa też tak, że przewidziane w SMS-ach 160 znaków to zdecydowanie za mało. To jednak nie ogranicza Cię w tworzeniu skutecznych kampanii. Wysyłka SMS Net w SMS Center pozwala na łączenie wiadomości z e-mail marketingiem oraz ze stronami internetowymi. Dzięki temu potrzebujesz tylko jednego bodźca, który przekona klienta do przejścia dalej i np. zapoznania się z promocją bezpośrednio na stronie internetowej.

Na stronie lub w kampanii mailowej połączonej z SMS masz dużo większe pole do manewru. Tekst możesz uzupełnić grafikami oraz dodatkowymi korzyściami płynącymi z zakupu. Pamiętaj też, że istotną rolę odgrywa analiza. Po każdej zakończonej kampanii zbadaj zachowania odbiorców, co pozwoli Ci odkrywać potrzeby, o których wcześniej nie wiedziałeś. Przydatne staną się również testy A/B, w których możesz sprawdzać, która korzyść lepiej działa na Twoją grupę docelową.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.