Pisanie artykułu.
Kategorie:

Jaki budżet na artykuły jest bezpieczny?

Już chyba każdy wie, że content marketing jest potężną bronią w walce o pozycjonowanie. W Internecie można znaleźć dużo informacji o tym, co robić i jak z niego korzystać, jednak niewiele źródeł wspomina o roli budżetu w tym całym zamieszaniu. Jaki budżet na artykuły powinni przeznaczyć przedsiębiorcy? Dowiecie się w dzisiejszym artykule.

Co wpływa na budżet na artykuły?

Poznanie czynników, od których zależy typ oraz ilość treści zamieszczonych na stronie jest zdecydowanie przydatna podczas ustalania budżetu na artykuły. Do tych czynników należą:

  • Specyfika branży – w każdej branży konkurencja jest inna, co za tym idzie, działania marketingowe również będą się od siebie różnić. Warsztat samochodowy nie musi publikować tyle treści, co agencja content marketingu.
  • Działania konkurencji – najważniejszym celem opublikowania artykułu jest przebicie konkurencji w pozycjonowaniu. Ilość wyświetlanych pozycji jest ograniczona, jednak zamieszczenie kolejnego artykułu na popularną frazę kluczową może ograniczyć zasięgi konkurencji.
  • Możliwości inwestycyjne – im więcej pieniędzy zarabia firma i przedsiębiorca przewiduje dalszy rozwój firmy, tym więcej może przeznaczyć na inwestycje, włączając w to działania związane z copywritingiem.

Choć powyższe czynniki dla niektórych przedsiębiorców mogą wydawać się przerażające, to nie ma się czym martwić. Większość firm ma podobny budżet, który przeznaczają na akcje marketingowe.

Jaki budżet na artykuły jest bezpieczny?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wymieniliśmy już część czynników, które wpływają na wyznaczenie budżetu. Teraz przyszła pora na omówienie dwóch kolejnych: budżet na pensję copywritera oraz co jest ważniejsze – ilość czy jakość?

Najpopularniejsze budżety na copywriting

Dzisiaj omówimy wydatki na stałą współpracę z copywriterem. Wydatki przedsiębiorców na taki rodzaj kooperacji zaczynają się już od 500 zł, jednak osoby zainteresowane systematyczną rozbudową strony (najczęściej blogowej) przeważnie przeznaczają na to od 1000 do 2000 zł netto.

W zależności od cennika copywritera za 1000 zzs taki budżet pozwala na zamówienie od 4 do 10 artykułów miesięcznie.

Oczywiście, jeśli budżet jest większy niż te wymienione powyżej, nie musi być od razu przeznaczony na większą ilość artykułów. Warto przyjrzeć się wtedy linkowaniu zewnętrznemu oraz zainwestowaniu w linki przychodzące.

Ilość czy jakość – co jest ważniejsze?

Na to pytanie nie ma prostej odpowiedzi, gdyż stosunek ceny do jakości nie zawsze jest zadowalający. Istnieją jednak pewne zasady, które pomogą w podjęciu decyzji. Znajdziecie je poniżej.

Co przemawia za ilością?

  • Ograniczony budżet na artykuły.
  • Tematy nie wymagają merytorycznego opisania.
  • Konkurencja skupia się stricte na polityce contentowej.
  • Strona powstała niedawno i powinno się znaleźć na niej dużo treści.

Co przemawia za jakością?

  • Większy budżet na artykuły oraz możliwości inwestycyjne firmy.
  • Omawiane treści mają budować ekspercki wizerunek firmy lub obarczone są dużą odpowiedzialnością (np. branża medyczna).
  • Na stronie znajduje się już dużo artykułów na wiele fraz kluczowych i właściciel może sobie pozwolić na wolniejszą, ale solidniejszą rozbudowę.

Podsumowanie

Na ustalenie bezpiecznego budżetu na artykuły ma wpływ wiele czynników wewnętrznych (np. sytuacja finansowa firmy), ale i zewnętrznych (np. działania konkurencji). Ustalenie bezpiecznego budżetu wymaga dokładnego przemyślenia sytuacji i ocenienia potencjalnych zysków.

Warto też pamiętać o tym, że na budżet ma wpływ wielkość zlecenia oraz to, czy współpraca z copywriterem jest jednorazowa, czy raczej stała (w drugim przypadku opłata abonamentowa pozwala na negocjacje, co może znacząco zmniejszyć końcową cenę).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.