Planowanie kampanii marketingowej w firmie
Kategorie:

Jak zaplanować kampanię e-mail marketingową?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Realizacja jakichkolwiek działań marketingowych wymaga właściwego planowania. Tyczy się to również realizacji kampanii e-mailowej. By móc cieszyć się wysokim współczynnikiem konwersji, należy pamiętać o kilku istotnych zasadach planowania kampanii. Dlaczego warto uwzględnić mailing w strategii marketingowej? Jak zaplanować wysyłkę, aby zwrot z inwestycji był jak najwyższy?

Dlaczego warto postawić na e-mail marketing?

Masowa wysyłka maili to skuteczny i – co istotne – tani sposób na to, by realizować konkretne cele marketingowe np. budować świadomość marki czy generować wyższą sprzedaż. By jednak móc cieszyć się takimi rezultatami, należy odpowiednio przełożyć się do projektowania kampanii e-mail marketingowej. Nie tylko przemyśleć jej cel, ale również określić, do kogo chcemy ją skierować. Niezwykle istotna jest dziś również personalizacja. Komunikat marketingowy wcale nie musi być taki sam dla każdego z odbiorców. Znając preferencje i potrzeby adresatów, można kierować do nich spersonalizowane oferty i w ten sposób generować lepsze rezultaty.

Kampania e-mail – jak ją zaprojektować?

Chcąc uwzględnić w aktualnej strategii marketingowej kampanie e-mailowe, warto poświęcić sporo czasu na ich właściwe zaplanowanie. Pominięcie tego etapu może niepotrzebnie narazić na koszty i zniechęcić do stosowania e-mail marketingu w przyszłości. O czym należy pamiętać? Od czego rozpocząć projektowanie kampanii e-mail?

  1. Zdefiniuj cel
    Pierwszym krokiem powinno być niewątpliwie określenie celu realizowanych działań. Dlaczego? Gdyż jest to punkt wyjścia. Element, który wpływa na wszystkie pozostałe kroki. Inne formy komunikacji i kreacje marketingowe sprawdzą się przy realizacji kampanii wizerunkowej, a inne przy działaniach nakierowanych na promocję i sprzedaż. Mając na uwadze powyższe, należy precyzyjnie zdefiniować cel kampanii. Co więcej, zaprojektować wskaźniki efektywności, które pozwolą nam ocenić skuteczność realizowanej kampanii.
  2.  Określ odbiorców
    Wiedząc, jaki cel zamierzamy osiągnąć, możemy przystąpić do określenia grupy docelowej. Jeśli celem jest wzrost sprzedaży, warto sięgnąć do własnej bazy mailingowej i skierować do stałych klientów spersonalizowane komunikaty marketingowe, które mają szansę na wygenerowanie odpowiednio wysokiej konwersji. Oczywiście nie trzeba się ograniczać wyłącznie do odbiorców z własnej bazy mailingowej. Skorzystać można również z płatnego mailingu. Wybierając taką formę, należy jednak odpowiednio zawęzić grupę odbiorców: zdefiniować ją w taki sposób, by była jak najbardziej zbliżona pod względem cech społeczno-demograficznych do grupy naszych aktualnych klientów.
  3.  Zadbaj o atrakcyjną formę i personalizację
    Wiedząc już, do kogo będziemy kierowali reklamę, zadbajmy o jej atrakcyjną formę. Warto zaznaczyć, że nie musi ona być identyczna dla wszystkich odbiorców. Inna kreacja marketingowa trafi do ludzi młodych, a inna do klientów w średnim wieku. Tyczy się to również promowanych produktów. Znając historię zamówień klientów, warto w mailingu prezentować im te produkty czy usługi, które mają szansę spotkać się z ich zainteresowaniem. Personalizacja samej wiadomości, jak i prezentowanych w mailingu produktów i usług to szansa na istotnie wyższą konwersję.
  4. Zrealizuj wysyłkę
    Po przygotowaniu kreacji marketingowych nie pozostaje nic innego jak zrealizowanie wysyłki. Kiedy tego dokonać? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. By zwiększyć szansę na powodzenie, warto korzystać z dotychczasowych doświadczeń. Jeśli e-mail marketing jest nowym elementem strategii marketingowej w firmie, warto eksperymentować i szukać optymalnego momentu wysyłki dla własnej grupy docelowej.
  5.  Analizuj wyniki i wyciągaj wnioski
    Po realizacji mailingu nie pozostaje nic innego jak monitorować rezultaty podejmowanych działań. Tylko w ten sposób można odpowiedzieć na pytanie, czy zrealizowana kampania przyniosła zamierzone rezultaty. Niezwykle ważne jest również wyciąganie na tej podstawie właściwych wniosków i optymalizowanie na ich podstawie przyszłych kampanii mailingowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.