Pozyskiwanie klientów w czasach pandemii jest dosyć trudne
Kategorie:

Jak pozyskiwać klientów przez Internet?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Każdy przedsiębiorca marzy o tym aby pozyskać jak największą liczbę klientów. Dziś, szczególnie w dobie pandemii, gdzie jesteśmy przez większość czasu “zamknięci w domach” główną rolę w pozyskiwaniu kontrahentów ma Internet. Nasuwa się więc pytanie – co zrobić, aby zainteresować potencjalnych klientów naszymi usługami lub produktami?

Pandemia spowodowała znacznie zmniejszenie obrotów w wielu przedsiębiorstwach. Następstwem jest oczywiście okrojony budżet marketingowy. Firmy – szczególnie te małe oraz startupy mają nie lada wyzwanie jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów. Warto w tym przypadku mocno skupić się na Internecie, gdyż przy dobrym planie możemy za jakiś czas zobaczyć bardzo dobre efekty. Pamiętajmy o jednej, bardzo ważnej uwadze. Konkurencja nie śpi, dlatego to my musimy wyjść naprzeciw klientom. Musimy ich zainteresować oferowanymi usługami (lub produktami). Naszym zadaniem będzie pokazanie tego, że jesteśmy lepsi niż konkurencja, wyprzedzamy inne firmy i to właśnie z nami warto współpracować. Bez tego raczej nie będziemy cieszyli się dobrymi obrotami. Jak to zrobić?

Część pierwsza, czyli planowanie

Nie ma nic gorszego, niż chaos. Odpowiednie zaplanowanie wszystkich działań – pomoże Ci w tym Agencja Interaktywna KoboSystem – popłaca. Dlatego warto przeanalizować wszystkie wady i zalety poszczególnych rozwiązań, aby finalnie wybrać te, które rzeczywiście sprostają naszym wymogom, a także pozwolą na pozyskanie klientów. Także przez Internet.

Pierwszą rzeczą nad którą należy głębiej się zastanowić to profil naszego klienta. To właśnie zależy od kolejnych działań, które powinny pomóc w dotarciu do potencjalnych kontrahentów. Przykładowo, jeśli sprzedajemy usługi lub produkty głównie innym firmom warto skupić się na przykład na rozwijaniu profili w mediach społecznościowych takich jak LinkedIn czy Facebook, a także aktywnie analizować portale z ofertami współpracy – jest takich wiele. Z kolei oferując produkty klientom prywatnym – tzw. B2C musimy wybrać zupełnie inne działania mające na celu pozyskanie klientów przez Internet.

Wracając do profilu klienta, przeanalizujmy czy może on być aktywny w mediach społecznościowych, gdzie poszukuje informacji na temat produktów, które oferujemy. Finalnie, zastanówmy się jak zdobyć zaufanie, które również pozwoli na pozyskanie zainteresowania naszą marką. Tego typu działanie powinno pomóc nam w dalszych etapach marketingu internetowego.

Część druga – widoczność w sieci

W tym przypadku mowa oczywiście o pozycjonowaniu oraz aktywnym prowadzeniu profili w mediach społecznościowych. Warto pamiętać o tym, że w wielu przypadkach potencjalni klienci wyszukują informacje lub produkty wykorzystując wyszukiwarkę Google. Im wyżej nasza strona będzie widniała w wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo, że kontrahent – niezależnie czy mówimy o B2B czy B2C może do nas trafić.

Niestety, SEO składa się na wiele etapów – mowa o wysokiej jakości treściach, optymalizacji naszej strony, linkach przekierowujących do witryny itp. Tego typu działania lepiej przekazać ekspertom, którzy znają wymogi algorytmów przeszukujących witryny internetowe. Finalnie powierzenie tego typu prac powinno przełożyć się na wysokie pozycje naszej strony w Google.

Warto pamiętać, że pozycjonowanie to długi proces, wymagający cierpliwości. Jeśli chcemy, aby nasza strona była widoczna wysoko w krótkim czasie, będziemy musieli zainwestować w kampanię AdWords. W tym wypadku także warto skorzystać z usług eksperckich, gdyż firma zewnętrzna zoptymalizuje plan działań tak, aby budżet był wykorzystany w jak najlepszy sposób.

Pozostaje jeszcze temat mediów społecznościowych. Jak już wspominaliśmy – to, na jakich portalach założyć profile zależy od naszej firmy. Facebook to podstawa. Jeśli produkujemy coś, co wygląda efektownie warto spróbować działań na Instagramie. Firmy sprzedające produkty/usługi innym przedsiębiorstwom powinny skorzystać z LinkedIn. Pozostaje jeszcze YouTube – gdy mamy pojęcie o przygotowaniu ciekawych materiałów wideo i na przykład TikTok – jeśli chcemy trafić do młodszej grupy odbiorców.

Etap trzeci – inne sposoby pozyskiwania klientów przez Internet

Tak naprawdę sieć to jedno z najlepszych miejsc do pozyskiwania klientów. Oferuje nieograniczone wręcz możliwości, a jeśli mamy dobry pomysł “na siebie”, możemy w krótkim czasie zauważyć znaczny ruch w sprzedaży usług lub towarów. Gdzie więc szukać klientów? Warto założyć konto firmowe na popularnych serwisach, na których klienci poszukują zleceniobiorców. Jest ich naprawdę dużo, a co za tym idzie prawdopodobieństwo pozyskania klienta zwiększa się. Kolejna rzecz to rabaty i oferty specjalne. Nikt z nas nie lubi przepłacać, z kolei kody rabatowe przyciągają dużą liczbę osób. Jeśli zaproponujemy obniżkę cen, a następnie dobrze wypromujemy usługę możemy liczyć na duży odzew, który finalnie zwiększy obroty w naszej firmie. Powinniśmy sprawdzać to, co robi nasza konkurencja. Być może podpatrzymy ciekawe rodzaje kampanii reklamowych, które odpowiednio zmodyfikujemy pod siebie. Możemy również brać udział w różnych webinariach, spotkaniach czy seminariach. Dziś w sieci możemy znaleźć bardzo dużą liczbę eventów, które zrzeszają duże liczby osób. Przeszukajmy różne grupy dyskusyjne, gdzie ogłaszane są tego typu spotkania. Kto wie, może i w tym miejscu odnajdziemy naszych potencjalnych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.