Męzczyzna zajmuje się reklamą YouTube Ads
Kategorie:

Jak działa reklama YouTube Ads?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Planujesz kampanię reklamową swojej marki? Sprawdź, jakie możliwości daje reklama YouTube! Dowiedz się, na czym polega ten sposób promocji i dlaczego warto w niego zainwestować. Zaplanuj działania, dzięki którym trafisz do nowych klientów i zwiększysz zyski prowadzonej przez siebie firmy.

Kampania YouTube

Globalne portale do odtwarzania muzyki i filmów to świetne miejsca na działania marketingowe. Gromadzą się tam miliony użytkowników z całego świata. Dla przedsiębiorców oznacza to niemal nieograniczone możliwości. Idealnym tego przykładem jest kampania YouTube, która polega na wyświetlaniu materiałów reklamowych w systemie PPC. Klient płaci za liczbę odsłon treści, rozliczaną według wskaźnika CPV. Można ustalić maksymalny budżet przedsięwzięcia. To świetny sposób na dotarcie do nowych klientów, którzy są w pozytywnym nastroju i relaksują się przy oglądaniu filmików. Co trzeba wiedzieć na temat tego narzędzia promocyjnego?

Formaty reklamy

Jeśli interesuje Cię profesjonalna reklama YouTube musisz zdecydować się na jeden z dostępnych na tym portalu formatów. Do wyboru masz między innymi:

  • materiały InStream, które wyświetlane są przed filmem, w trakcie lub po jego zakończeniu,
  • treści OutStream dla urządzeń mobilnych, odtwarzane w aplikacjach i na witrynach partnerów,
  • baner masthead. znajdujący się na górze portalu,
  • krótkie materiały multimedialne w przerywniku,
  • wideo Discovery, które polega na sponsorowanym wyświetlaniu miniatury filmiku i tekstu.

Przy dużym budżecie możesz zdecydować się na kilka różnych formatów jednocześnie. InStream oferowany jest z opcją pominięcia po 5 sekundach i bez, z koniecznością obejrzenia całego materiału.

Ile trwa reklama?

Czas wyświetlania treści promocyjnych uzależniony jest od ich formatu. Bumpery reklamowe nie mogą przekraczać 6, a InStream bez pominięcia — 15 sekund. Tymczasem TrueView może trwać nawet 3 minuty. Taka opcja jest jednak rzadko wykorzystywana przez marketingowców, którzy za optymalny czas uważają przedział od 20 do 40 sekund. Pamiętaj, że nie możesz znudzić swojego odbiorcy, a przedłużająca się reklama może go zirytować.

Scenariusz filmiku

Zastanów się, co zamierzasz osiągnąć. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż nowego produktu, Twoja kampania YouTube powinna skupić się na jego prezentacji. Jeśli zależy Ci na ogólnym kreowaniu wizerunku marki i uświadomieniu jej istnienia szerszej publiczności, postaw na storytelling. Dokładnie przeanalizuj potrzeby swoich grup docelowych i pokazuj im treści, z którymi mogą się utożsamić. Dzięki temu masz większą szansę na zyskanie reakcji w postaci zakupu produktów i usług. Ważne jest także bieżące analizowanie efektów prowadzonych działań i wprowadzanie poprawek w zależności od gustu konsumentów.

Profesjonalna reklama YouTube

Już wiesz, jakie są formaty reklam YouTube Ads. Zorganizuj kampanię, która trafi do Twoich klientów i pozwoli Ci wyróżnić się wśród konkurencji. Zadbaj o optymalną długość materiałów wideo i zaplanuj maksymalny budżet, jaki przeznaczysz na rozliczenie w systemie PPC.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.