Dostarczanie produktów z e-commerce na czas
Kategorie:

Jak dostarczyć produkty z e-commerce na czas

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Szybkość dostarczania zamówień w branży e-commerce to najważniejszy czynnik decydujący o konkurencyjności. Wbrew pozorom bowiem klienci nie szukają najtańszych produktów. Często są skłonni zapłacić więcej, byle tylko dostać swoje zamówienie szybciej. Jak to zrobić? Dobra logistyka zamówień to dziś podstawa funkcjonowania sklepów internetowych.

Czas między złożeniem zamówienia a wysyłką produktu

Furorę w internecie robią te sklepy, które mogą się pochwalić, że „wysyłają natychmiast”. Co to oznacza w praktyce? Klienci wyobrażają sobie, że pracownik, który odebrał zamówienie, idzie osobiście do magazynu, pakuje przesyłkę, adresuje i biegnie z nią do firmy kurierskiej. Wbrew pozorom jednak takie działanie nie byłoby efektywne, a firma szybko by zbankrutowała. Niemniej czas między odbiorem zamówienia a zleceniem wysyłki jest często kluczowy.

Aby go maksymalnie skrócić, warto udostępnić klientom szybkie płatności internetowe. Dzięki temu sprzedawca już po kilkunastu minutach od złożenia zamówienia wie, że towar powinien jak najszybciej wyjść z magazynu.

Własny magazyn czy outsourcing?

Początkujący sprzedawcy rzadko inwestują we własne magazyny. Wynika to zarówno z braku funduszy, jak i przekonania, że taka inwestycja nie jest potrzebna. Wydaje im się, że wydłużenie wysyłki o jeden lub dwa dni (musi najpierw trafić z hurtowni lub od producenta do naszego sprzedawcy) nie zrobi klientowi różnicy.

Prawda jest jednak nieco inna. Zakupy internetowe cieszą się dużym powodzeniem z dwóch powodów. Są postrzegane jako tańsze niż stacjonarne, a czas oczekiwania na wysyłkę ma być relatywnie krótki. Według amerykańskich standardów towar zamówiony wieczorem powinien być dostarczony na rano. W naszych realiach nie wygląda to tak różowo, ale mało kto zgodzi się czekać na swoją przesyłkę np. od poniedziałku do piątku, szczególnie gdy zamawia sezonowy prezent dla elektryka, nauczyciela, rodzica czy ukochanej osoby.

Przy rozbudowanej działalności inwestycja we własny magazyn pozwala skrócić czas wysyłki do absolutnego minimum. Firmy, które szczycą się tym, że dostarczają towary na następny dzień, z reguły mają własne magazyny i dobrze opracowany logistycznie łańcuch dostaw.

Skuteczne zarządzanie magazynem

Dbając o szybki łańcuch dostaw do klienta końcowego, nie można zapomnieć o zaopatrzeniu magazynowym. Sprzedaż podlega sezonowości, dlatego też magazyn powinien być zaopatrywany pod kątem prognoz sprzedaży w określonym czasie. Niemal we wszystkich branżach ruch wzrasta w okolicach świąt oraz sezonowych wyprzedaży i warto mieć to na uwadze.

Zarządzanie magazynem obejmuje też tak pozornie nieistotne aspekty, jak zakup opakowań. Początkującym sprzedawcom zdarza się o tym zapominać, a bez tego ani rusz.

Wybór firmy kurierskiej

Ostatni, ale najbardziej wrażliwy etap dostawy to transport. Specjalizują się w tym firmy kurierskie, które – jak wszyscy na rynku – rywalizują między sobą, oferując krótki czas dostaw i niskie ceny, szczególnie dla klientów firmowych. Tu już dostawca musi sam zadecydować, co ma dla niego większe znaczenie – dostawa nawet tego samego dnia czy niższa cena. Praktyka pokazuje jednak, że szybka dostawa przekłada się na większą liczbę klientów, co ostatecznie pozytywnie wpływa na wynik finansowy.

Dobrym przykładem sklepu z krótkim czasem dostawy jest https://koszulkowy.pl/.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.