Mężczyzna pracuje zdalnie przed swoim laptopem
Kategorie:

Employer branding a praca zdalna – co możesz zrobić, aby pracownik utożsamiał się z firmą?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Artykuł partnera.

Od kilku lat obserwowalny jest trend umożliwiający pracownikom wykonywanie swoich zadań z domu. W niektórych branżach home office było standardem od dawna, w wielu innych dopiero od czasów lockdownu spowodowanego pandemią. Obecnie możliwość pracy zdalnej jest jednym z atutów poszukiwanych przez pracowników i decydujących o wyborze pracodawcy. Oznacza to sporą oszczędność – możliwość rezygnacji z wynajmu części pomieszczeń biurowych, mniejsze zużycie prądu, wody, środków czystości czy artykułów spożywczych. Pracodawcy stają jednak przed bardzo trudnym zadaniem: jak zbudować zespół, jeśli wszyscy pracownicy lub przynajmniej ich część nie pojawia się w siedzibie firmy? Czy employer branding jest możliwy w kontekście pracy zdalnej? Odpowiedź brzmi: tak, ale trzeba się trochę wysilić. Poniżej kilka dobrych propozycji na zbudowanie więzi pracowników zdalnych z firmą.

Logowane narzędzia pracy – firma podąża za pracownikiem

Aby pracownik utożsamiał się z firmą, przede wszystkim powinien stale mieć kontakt z jej cechami charakterystycznymi, takimi jak logotyp czy określona kolorystyka. Doskonałym pomysłem jest więc zapewnienie członkom kadry na home office logowanych narzędzi i gadżetów – podobnych do tych, jakie wręcza się klientom w formie upominków.

Notesy, długopisy czy pendrive z logotypem nie tylko umożliwiają wykonywanie codziennych obowiązków, ale także pozwalają cały czas pamiętać o samej firmie. Dodatkowo warto wręczyć pracownikom zdalnym logowane kubki – wiele ciekawych wzorów znajdziesz na https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/kubki-reklamowe/. Dzięki temu elementy identyfikacji graficznej będą kojarzyły się nie tylko z samą pracą, ale także z chwilami relaksu przy kubku kawy w trakcie przerwy obiadowej. To jeden z najtańszych sposobów na zapewnienie pracownikom zdalnym łączności z przedsiębiorstwem, a także wywołanie pozytywnych skojarzeń.

Benefity – wydatek, który zamienia się w zysk

Zwłaszcza wykwalifikowani pracownicy oczekują od pracodawcy czegoś więcej, niż sama pensja. Coraz popularniejsze jest więc zapewnianie ciekawych dodatków i benefitów. Jednym z nich jest już sama możliwość pracy zdalnej, traktowana często jako atrakcyjniejsza niż siedzenie w biurze.

Co jeszcze możesz zaoferować pracownikowi? Bardzo lubiane są pakiety sportowe oraz kulturalne, a także prywatna opieka medyczna. Można je zaoferować wyłącznie pracownikowi lub także wskazanym przez niego osobom trzecim. Najczęściej pracodawca i pracownik dzielą po połowie koszt takiej karty, dzięki czemu nie stanowi ona ogromnego obciążenia dla budżetu firmy, a jest doskonałym sposobem na wytworzenie silnej więzi z firmą.

Zdalne spotkania – każdy sam, ale wszyscy razem

Aby zbudować zespół, konieczna jest wspólna praca. Kontakt telefoniczny nie wystarczy – większość z nas to wzrokowcy i aby się zgrać, musimy się widzieć. Oczywiście w pracy zdalnej zadanie to jest mocno utrudnione, dlatego niezbędne jest organizowanie zdalnych spotkań, podczas których członkowie zespołu mogą się nie tylko słyszeć, ale też widzieć.

Idealnym rozwiązaniem byłyby także regularne spotkania w siedzibie pracodawcy. Raz w tygodniu czy raz w miesiącu – to już zależy od specyfiki branży oraz od odległości miejsc zamieszkania pracowników od biura.

Wyjścia integracyjne – budowanie zespołu

Poza spotkaniami w celu wspólnej pracy, doskonałym pomysłem są także spotkania w celach rozrywkowych. Są one nieocenione w kwestii budowania zespołu. Jednodniowe wyjścia lub weekendowe wyjazdy integracyjne kilka razy do roku pomagają zbudować zespół w sytuacji, gdy pracownicy nie spotykają się na co dzień.

Rodzaj aktywności integracyjnej można dostosować do możliwości finansowych przedsiębiorstwa – dla dużych firm może to być kilka dni w obiekcie SPA, dla małych przedsiębiorstw – wypad na pizzę.

Podnoszenie kwalifikacji – gdy firma daje coś więcej

Współcześni pracownicy cenią także wkład firmy w ich rozwój. Aby ułatwić im utożsamienie się z firmą, daj im coś więcej – wiedzę.

Możesz zaoferować kursy językowe, szkolenia branżowe czy dopłaty do studiów podyplomowych – jeśli twój pracownik jest osobą świadomą i inteligentną, prawdopodobnie to właśnie te działania zostaną przez niego docenione w najwyższym stopniu.

Praca zdalna nie musi oznaczać końca zespołów. W większości przypadków komunikacja nadal pozostaje bardzo ważna, a identyfikacja – jeszcze ważniejsza. Skuteczny employer branding może zatem oznaczać podwójną korzyść: zyskujesz wykwalifikowaną, zadowoloną kadrę, jednocześnie ponosząc znacznie niższe nakłady niż w przypadku pracy stacjonarnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.