Artykuł partnera.
Wdrożenie systemu ERP, chociaż kilkuetapowe i w związku z tym zazwyczaj czasochłonne, to dopiero początek. Dopiero wtedy, gdy zacznie się korzystać z systemu, może się okazać, że coś jednak nie zostało dopracowane, dlatego trzeba przeprowadzić dodatkową konfigurację albo w trakcie pracy dojdzie do niespodziewanej awarii wpływającej na pracę kilku zespołów. Wówczas nie pozostaje nic innego, jak poprosić o pomoc specjalistów. Żeby mieć pewność, że firma zewnętrzna szybko zareaguje na problemy, warto zadbać o opiekę serwisową ERP.
Wdrożenia systemów ERP przeprowadza się zarówno w firmach produkcyjnych, jak i usługowych działających na dużą oraz na mniejszą skalę. Systemy ERP docenia wiele przedsiębiorstw, ponieważ pozwalają one lepiej zarządzać procesami, łatwiej podążać za zmianami w branży, szybciej reagować na potrzeby klientów, a jednocześnie skuteczniej działać, ponieważ usprawniają codzienną pracę ludzi zatrudnionych w takich działach jak sprzedaż, kadry, finanse czy księgowość.
Jednak nawet najlepiej zaprojektowany i wdrożony system ERP nie będzie spełniał swojej funkcji, jeśli nie zadba się o właściwą opiekę serwisową. Na czym polega opieka serwisowa ERP i dlaczego jest tak ważna?
Zakres opieki serwisowej ERP
Zakres asysty technicznej może być różny. Najczęściej obejmuje bezpośrednią pomoc w pracy z systemem, instalację aktualizacji i rozszerzeń oraz rozwiązywanie problemów wynikających z nieprawidłowej pracy oprogramowania. Czasami dodatkowo firmy zajmujące się ERP-ami mogą przeprowadzić warsztaty i szkolenia dla pracowników, żeby nauczyć ich korzystania z nowych funkcjonalności albo doradzić w zakresie optymalizacji rozwiązań informatycznych stosowanych w przedsiębiorstwie.
Jeśli szukasz kogoś, kto zajmuje się wdrożeniami ERP oraz opieką serwisową, a przy tym wie, czym jest outsourcing IT, sprawdź ofertę Gecos. To partner Comarch pracujący zarówno dla dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstw: https://gecos.pl
Szybka reakcja na problemy
Dlaczego warto zadbać o opiekę serwisową ERP? Przede wszystkim dlatego że w razie problemów – nagłej awarii systemu wpływającej na workflow dokumentów i powodującej tym samym opóźnienia w realizacji zamówień – można liczyć na pomoc. Tempo usuwania awarii ma znaczenie. Im szybciej zostanie usunięta, tym mniejsze będą straty finansowe. Tu warto pamiętać, że okres dostępności, to znaczy godziny pracy serwisu i maksymalny czas reakcji na zgłoszenie należy zawrzeć w umowie z przedsiębiorstwem świadczącym opiekę serwisową.
Jednocześnie gdyby się okazało, że w systemie brakuje jakiejś funkcjonalności, bo firma rozszerzyła swoją działalność, w ramach opieki serwisowej da się skonfigurować dodatkowe elementy, dopasowując je do potrzeb klienta.
Wdrożenia aktualizacji oprogramowania
Co ważne, serwis techniczny to nie tylko wsparcie w razie awarii, lecz także regularne aktualizowanie oprogramowania. W przypadku systemów ERP kluczowe jest korzystanie z najnowszych wersji narzędzi, ponieważ kolejne udoskonalenia wprowadzane przez dostawcę wpływają zazwyczaj na jeszcze większą wydajność pracy – ułatwiają jej przebieg. Dlatego warto zadbać o to, żeby zespół zawsze mógł używać najświeższego dostępnego wariantu systemu. Uwaga, czasami po aktualizacji konieczna jest ponowna konfiguracja ERP, stąd lepiej w tym wypadku skorzystać z pomocy profesjonalistów w ramach opieki serwisowej.