Kobieta sama robi kampanię Google Ads
Kategorie:

Czy kampanię Google Ads robić samemu czy zlecać?

Kampanie, jakie tworzy się przy udziale Google Ads, opierają się na wieloletniej historii, dzięki czemu reklamowanie swoich usług w najpopularniejszej wyszukiwarce jest możliwe. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że możliwości wykorzystania środków reklamowych można dopasować do posiadanego budżetu. Prowadzenie kampanii Google Ads lepiej powierzyć agencji, czy lepiej samodzielnie się tym zająć? Prawdą jest to, że odpowiedź uzależniona jest od wielu czynników.

Samodzielne prowadzenie kampanii reklamowej Google Ads

Tego typu samodzielne działanie dla biznesu na pewno powinny rozważyć osoby, które mają:

  • niewielką ilość pieniędzy, którą można przeznaczyć na reklamę – może się bowiem okazać, że prowizja, którą żąda sobie agencja za poszczególne usługi, jest taka sama jak kwota, jaką można przeznaczyć na ten cel. Zamiast podwajać tą kwotę (co na pewno wielu przedsiębiorcom nie jest na rękę), lepiej samodzielne nauczyć się kilku przydatnych trików, które można wykorzystać w kampanii Google Ads.
  • lokalną działalność – tego typu firmy nie wymagają ciągłych zmian, jeżeli chodzi o kampanię promocyjną. Takie działania nie wymagają tak dużego zaangażowania i będzie można je samodzielnie wykonać. Usługi oferowane na rynku lokalnym nie muszą mierzyć się z tak dużą konkurencją, jak to bywa w przypadku rynku krajowego, międzynarodowego.
  • wiedzę – fakt, że ktoś prowadzi firmę nie oznacza, iż jego wiedza w danym zakresie jest znikoma. Całkiem możliwe, że przedsiębiorca wie dużo na ten temat i czuje, iż specjaliści z agencji nie są mu do niczego potrzebni. Dzięki temu będzie można zaoszczędzić całkiem sporą ilość pieniędzy. Należy jednak pamiętać o tym, aby kampanie Google Ads prowadzone były równocześnie z bieżącą kontrolą działań w firmie.

Usługi agencji reklamowej dla biznesu

Prowadzenie takiej kampanii należy powierzyć specjalistom z agencji, jeżeli w grę wchodzi:

  • duży zysk – mowa tutaj w szczególności o przedsiębiorstwach, które działają w skali globalnej. Są one świadome nakładów finansowych, jakie ponoszą i zysków, które powinny im się zwrócić. Agencja reklamowa pozwoli, aby posiadane środki finansowe zostały lepiej przeznaczone na reklamę, dzięki czemu spodziewane zyski faktycznie się pojawią.
  • doświadczenie i konkurencja – agencje wiedzą, jak kampanie prowadzone w przypadku konkurencji. Będą one wiedzieć, jakie środki wykorzystać, aby spodziewane efekty były naprawdę satysfakcjonujące. Pozwoli to łatwiej pokonać konkurencję.
  • pomyłki – ich wystąpienie może pociągnąć za sobą różne skutki, jakie mogą zaszkodzić nie tylko marce, ale również finansom firmy. Jeżeli ktoś świadomie podchodzi do tego tematu, winien wiedzieć, że przy pomocy agencji uda się ich uniknąć. Tym bardziej że agencja bierze pełną odpowiedzialność za swoje usługi dla biznesu.
  • dobrze wykorzystany budżet – specjaliści będą wiedzieć, z czego zrezygnować na korzyść rzeczy, które są w stanie sprawić, że reklama będzie jeszcze bardziej widoczna. Całość będzie można ustawić zgodnie z głównymi założeniami kampanii reklamowej.

Dobra kampania Google Ads

Jeżeli przedsiębiorca podjął decyzję o współpracy z agencją, powinien dobrze przemyśleć jej wybór. Pod uwagę na pewno należy wziąć nie tylko posiadaną wiedzę, ale również posiadane doświadczenie. Liczą się również posiadane certyfikaty. Takim minimum jest Google Partners – dowód na to, że posiada się niezbędną wiedzę. Nie można dopuścić do tego, aby agencja ze swoich klientów robiła „króliki doświadczalne”, ucząc się na nich prowadzenia kampanii Google Ads. Zanim ktokolwiek zdecyduje się na podpisanie umowy, należy upewnić się, co otrzymuje się w cenie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.