Zakładanie własnego sklepu internetowego na laptopie który stoi na biurku
Kategorie:

Co to jest PrestaShop?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Własny sklep internetowy jest marzeniem wielu osób. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak zabrać się do wykonania go i jak by miało to wszystko funkcjonować. Wśród polecanych platform do tego celu, jest PrestaShop. Czym dokładnie jest to narzędzie, jakie są jego zalety i wady?

PrestaShop – co to jest?

PrestaShop to nowoczesna platforma opensource, która daje możliwość prowadzenia własnego sklepu internetowego. Jest to jedno z najpopularniejszych narzędzi do zarządzania sklepem online. Zawiera gotowe funkcje, dzięki którym cały system jest mocnym i zarazem konkurencyjnym narzędziem do uruchomienia sprzedaży w internecie.

Co więcej, PrestaShop jest platformą łatwą w obsłudze, dzięki czemu prowadzenie własnego sklepu jest bardzo wygodne i przyjemne. A co najważniejsze, nie stanowi problemu nawet dla początkujących użytkowników. 

Czy PrestaShop jest darmowy?

Pobranie PrestaShop nic nie kosztuje. To dlatego, że oprogramowanie funkcjonuje w charakterze Open Source. Nie oznacza to jednak, że prowadzenie sklepu na tej platformie jest całkiem darmowe. Wiąże się to z innymi kosztami. Jednak wydatków nie ma tu dużo, co przemawia za wyborem właśnie tego rozwiązania.

Sklep na PrestaShop – zalety i wady

Platforma PrestaShop ma mnóstwo zalet, choć wady również posiada. Pierwszą z nich jest łatwa instalacja. Wystarczy pobrać odpowiedni plik na dysk komputera, by już po kilku kliknięciach móc cieszyć się w pełni funkcjonalnym sklepem online. Plusem są również niewielkie koszty pojawiające się w dalszych etapach prowadzenia działalności. Zaletą narzędzia jest bardzo przyjazna obsługa. By móc swobodnie poruszać się po sklepie i obsługiwać konkretne funkcje, nie trzeba mieć wiedzy technicznej. Jeśli jednak komuś zależy na bardziej złożonych funkcjach, zawsze może skorzystać z płatnych i darmowych rozszerzeń. W PrestaShop nawet zarządzanie produktami jest bardzo proste. Można dodawać zdjęcia i szczegółowe opisy poszczególnych towarów.

Jeśli zaś chodzi o minusy, to należy wymienić ograniczone możliwości skalowania. W przypadku wielkich, rozbudowanych sklepów, prędkość ładowania może znacznie spaść, a baza danych zostać przeciążona. Minusem jest też koszt profesjonalnych szablonów, w które wielu właścicieli sklepów z czasem chętnie inwestuje. Mówi się również o wysokich kosztach oficjalnego wsparcia technicznego. Koszt ten wiąże się głównie z oficjalną obsługą klienta. Kolejną, często wymienianą wadą jest brak kompatybilności modułów do nowej wersji platformy.

Mimo wielu wad PrestaShop ma mocne zalety, które przeważają i nierzadko decydują o tym, że osoby marzące o własnym sklepie, decydują się na wybór właśnie tej platformy. Ogólnie platforma ma pozytywne opinie klientów, dlatego zasługuje na uwagę, a czy również na wybór, niech każdy zadecyduje sam. W końcu każdy ma własny pomysł na sklep i oczekiwania względem niego, a także wie, jakich funkcji będzie potrzebował. To, że komuś PrestaShop nie odpowiada, nie oznacza, że nie będzie dobrym rozwiązaniem również dla innych osób przymierzających się do założenia własnego sklepu.

Artykuł napisany wraz z https://prestaguru.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.