Osoby zajmują się marketingiem cyfrowym
Kategorie:

Co to jest marketing cyfrowy i czym różni się od tradycyjnego?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Współczesny marketing można podzielić na wiele różnych rodzajów. Jedną z najpopularniejszych opcji na rynku jest jednak marketing cyfrowy, często nazywany również digital marketingiem. To właśnie dzięki niemu można z powodzeniem dotrzeć do określonej grupy docelowej i kontrolować wyniki realizowanych kampanii marketingowych. Czym konkretnie wyróżnia się taki marketing oraz dlaczego warto na niego stawiać?

Marketing cyfrowy – co trzeba o nim wiedzieć? Podstawowe informacje

Marketing internetowy ma coraz większe grono zwolenników. To jak najbardziej zrozumiałe, ponieważ zainteresowane osoby bez większego trudu mogą stworzyć pożądaną kampanię reklamową, wykorzystując do tego rozmaite kanały, w tym m.in. social media. Jednocześnie otrzymują możliwość mierzenia wyników wdrożonej kampanii przy pomocy sprawdzonych narzędzi analitycznych. Tym samym wiedzą co mają poprawić, jakie aspekty wymagają natychmiastowej reakcji i na jakiej płaszczyźnie kampania jest realizowana na odpowiednich obrotach. Digital marketing wyróżnia się znacznie większą efektywnością od marketingu tradycyjnego, a ponadto z biegiem czasu jest bardziej opłacalny i wygodniejszy do przeprowadzenia, nawet dla mniej doświadczonych reklamodawców.

Digital marketing – z czego konkretnie można skorzystać? Podpowiedzi

Godne podkreślenia jest to, że marketing cyfrowy może się składać z kilku ważnych elementów, wśród których na szczególne wyróżnienie zasługuje m.in. social media marketing. To nic innego, jak wszelkie działania realizowane w social mediach, które mają na celu umocnienie relacji pomiędzy marką a konsumentami oraz poprawę wzajemnego zaufania. Reklamy tworzone są w mediach społecznościowych i trafiają do konkretnej grupy odbiorców. Decydując się na marketing w social mediach można wykorzystać m.in. narzędzie Custom Audience, pozwalające na:

  • dotarcie do wskazanych klientów przy pomocy spersonalizowanego przekazu, który ma za zadanie promować konkretny produkt,
  • dynamiczne segmentowanie grup docelowych.

Specjaliści obsługują social media reklamodawców/marki i prowadzą ich profile, dbając o efektywne realizowanie kampanii reklamowych m.in. na Facebooku, Instagramie, YouTube i LinkedIn. Inne elementy składowe marketingu cyfrowego to przede wszystkim: pozycjonowanie, Google Ads, content marketing i marketing automation (e-maile, powiadomienia web-push, pop-up i treści dynamiczne – automatyzacja procesu marketingowego, zwiększająca skuteczność reklamy internetowej).

Kto powinien się zdecydować na skorzystanie z marketingu cyfrowego? Wskazówki

Pozostało zastanowić się nad jedną kluczową kwestią – kto konkretnie powinien się zdecydować na skorzystanie z coraz bardziej popularnego marketingu cyfrowego? Otóż z pewnością powinny to uczynić te osoby, które chcą rozwijać swoją działalność w Internecie i dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców. Działania marketingowe realizowane wraz z doświadczonymi specjalistami mogą nieść za sobą zwiększenie świadomości marki, większe zyski oraz rozwój całego biznesu. Decydują się na to zarówno najmniejsze marki, jak i te najpoważniejsze. Każdy chce przecież zyskać przewagę nad konkurencją i stać się rynkowym liderem. To również ciekawa propozycja dla osób, które chcą spróbować czegoś innego niż marketing tradycyjny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.