Kobieta pracujaca w agencji SEO pozycjonuje strone internetową dla klienta na laptopie w biurze
Kategorie:

Co daje pozycjonowanie strony internetowej?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Wielu przedstawicieli swoich firm dąży do sukcesu swojej marki – to zrozumiałe. Zainteresowanie obszarem e-commerce stało się tak popularne, że wkraczające w ten świat przedsiębiorstwa, odkrywają zupełnie różne możliwości działań, które mogą zrobić w kierunku rozwoju swojej witryny w Internecie. Samo stworzenie witryny www i pokazanie jej dalej potencjalnym klientom nie przyniesie większych efektów. Potrzebne jest również pozycjonowanie. Co daje taki proces w firmie? Oto kilka zalet.

Pozycjonowanie w skrócie

Pozycjonowanie stron internetowych, czyli działania SEO, to jedna z popularniejszych i najskuteczniejszych form e-marketingu. Podczas gdy klienci szukają odpowiednich usług lub produktów, to właśnie dobrze wypozycjonowana strona pozwala do nich dotrzeć i pomóc im w poszukiwaniach. Jeśli nie znasz się w tym temacie, to możesz skorzystać z pomocy specjalistów i oddać im budowanie i pozycjonowanie swojej strony internetowej. Takimi działaniami zajmuje się agencja SEO, dzięki której klient dużo zyskuje. Działania zaproponowane przez profesjonalistów korzystnie wpłyną na wyświetlanie się strony www w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie wiążę się z działaniami wykonywanymi zarówno na stronie (on-site), jak i poza nią (off-site).

Korzyści z pozycjonowania strony internetowej

Na sukces marki bez wątpienia wpływ ma marketing. Jednak Internet rządzi się swoimi prawami i lepiej dostosować się do użytkowników, ponieważ to oni odgrywają tam jedną z ważniejszych ról. Dlatego warto postawić na pozycjonowanie? Na pewno przyniesie to firmie wiele korzyści. Jakich? Poniżej lista kilku podstawowych.

Zwiększenie widoczności strony w Google

Pierwszym spodziewanym efektem działań SEO i pozycjonowania strony internetowej jest zwiększenie jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Strona www rankuje w wynikach na frazy, które potencjalni klienci wpisują szukając podobnych lub właśnie naszych usług. Dzięki dobrze wypozycjonowanym frazom oferta strony dotrze do większej ilości ludzi. Będzie bardziej zachęcała do kliknięcia.

Wzrosty liczby odwiedzających

Samo dotarcie potencjalnego klienta z wyników wyszukiwania na naszą stronę, nie musi wiązać się z wykonaniem jakiejś innej akcji poza np. przejrzeniem całej oferty. Jednak jest to już o krok dalej, niż wtedy, kiedy tych klientów nie było sprzed czasów pozycjonowania strony internetowej. Dlatego tak ważne jest, aby pozycjonować stronę na kilka odmiennych fraz kluczowych, które użytkownik może połączyć z naszą ofertą i marką. Dobre działania SEO znacznie poprawią statystyki osób odwiedzających witrynę.

Większa sprzedaż i zyski

Im więcej klientów, tym większa sprzedaż produktów lub usług. Pozycjonowanie jest bardzo efektywnym działaniem, które pozwala na większe zyski. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google sprawia, że użytkownik staje się potencjalnym klientem. To dzięki pozycjonowaniu firma zyskuje więcej klientów, którzy przychodzą z wyników Google. W efekcie kupują usługi lub produkty, co prowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków firmy. Dobrze jest na początku utrzymać bazę klientów, którzy będą powracali na stronę, a następnie ją rozbudować, tak by wpłynęło to na sprzedaż innych produktów. Co za tym idzie – również zysków.

Budowanie zaufania i relacji z klientami

Dobrze wypozycjonowana strona sprawia, że klient, szukając odpowiedniej usługi, produktu lub po prostu odpowiedzi na nurtujące go pytanie, trafi prawdopodobnie właśnie do Ciebie. Jeśli znajdzie tam to, czego szukał, to będzie wracał chętniej i polecał ją innym jako wartościową. Na tym polega budowanie zaufania klienta do marki oraz budowanie relacji z klientami. Firma oferuje coś, z czego użytkownik może skorzystać i będzie dostosowane to do jego potrzeb, a klient otrzymuje to, czego szukał. Następnym krokiem jest identyfikacja użytkownika z marką. Polega ona na regularnym zaglądaniu na stronę i sprawdzaniu „co nowego się tam wydarzyło”. Dlaczego? Bo użytkownik internetu wie, że zawsze dostanie w tym miejscu coś ciekawego, dobrego lub sprawdzonego.

Efekty długofalowe

Pozycjonowanie przynosi długotrwałe efekty. Sam początek i działania, które trzeba wszcząć, są czasochłonne i wymagają cierpliwości. Na pierwsze wyniki trzeba poczekać, ponieważ pojawiają się one po około 3 miesiącach. W tym czasie jednak dzieje się dużo. Nowi klienci, nowa pozycja w Google, większe zasięgi oraz większa liczba odwiedzających. Dobrze poprowadzone działania SEO przynoszą długofalowe efekty i pozwalają na zwiększenie zysków w przedsiębiorstwie.

Podsumowanie

Pozycjonowanie strony internetowej to proces czasochłonny, który ma wiele zalet. Odpowiednia strategia działań SEO pomaga m.in. budować zaufanie i relację z klientami, powoduje wzrosty liczby odwiedzających, zwiększenie liczby odwiedzających w Google oraz przynosi spore zyski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.