Artykuł partnera.
Rynek sprzedaży mieszkań rządzi się dość skomplikowanymi prawami. Nowe osiedla i nieruchomości powstają w zawrotnym tempie, więc potencjalni zainteresowani zakupem mają ogromne pole manewru, jeżeli chodzi o wybór tego jednego konkretnego mieszkania. Deweloperzy muszą zatem niemalże walczyć o względy nabywców nieustannie w swojej całej karierze. Rynek sprzedaży mieszkań jest bowiem jednym z najprężniej rozwijających się rynków w Polsce.
Ta branża w dużej mierze polega na zdobywaniu u utrzymywaniu stałych relacji z ludźmi z wieloma branżami, między innymi również z przedstawicielami zawodów, związanych z marketingiem. Niezbędną pomoc deweloperom zapewnia przede wszystkim strateg marketingowy, który pełni tutaj rolę przewodnika i przede wszystkim pomocnika w dążeniu do sukcesu.
Strategia = sukces
Marketing w branży deweloperskiej jest koniecznością. Profesjonalni stratedzy – posłużę się tutaj bardzo dobrym przykładem Pana Krzysztofa Krawczuka – prowadzą skuteczne kampanie reklamowe i sporządzają plany marketingowe z przysłowiowym „palcem w nosie”. Niemniej jednak w tym zawodzie liczy się nie tylko wiedza, ale również zacięcie i pasja. W tym zawodzie profesjonalista przekazuje swoją wiedzę drugiemu profesjonaliście, z tym że w innej dziedzinie.
Branża deweloperska świetnie oddaje to, jak skutecznie da się pozyskiwać nowych zainteresowanych. Mieszkanie to nie bagatela, a poważna decyzja, którą większość z nabywców podejmuje latami. Dobry strateg wie, jak wkraść się w serca tych osób. Kluczowa będzie tutaj oczywiście praca zespołowa, a także model AIDAL, ale co to właściwie jest za model?
Co to takiego ten model AIDAL?
Stratedzy marketingowi, tacy jak Krzysztof Krawczuk, specjalizują się we wdrażaniu różnych strategii związanych z marketingiem zintegrowanym opierając się o model zachowań AIDAL. Jest to akronim pięciu angielskich słów: Attention, Interest, Desire, Action, Loyality, które w tłumaczeniu na język polski możemy rozszyfrować jako: Uwaga, Zainteresowanie, Potrzeba, Akcja oraz Lojalność. Model ten określa procesy zachodzące w głowie klientów, którzy zapoznają się z ofertą konkretnego dewelopera.
W planie marketingowym należy zatem uwzględnić takie elementy (jeżeli chodzi o stronę www inwestycji), jak:
- budzący zainteresowanie, chwytliwy nagłówek,
- sympatyczne, przyciągające uwagę fotografie i grafiki, ponieważ większość społeczeństwa to wzrokowcy,
- przekaz, treść na stronie,
- kolory, układ i ogólny wygląd strony.
Witryna internetowa jest swoistą wizytówką dewelopera i prowadzonych przez niego inwestycji. Musi być skonstruowana tak, aby przyciągała i zatrzymywała potencjalnych nabywców na dłużej. Do stworzenia takiej strony również konieczny jest dobry plan, badania rynkowe i inne działania analityczne, takie jak ruch na stronie, kliknięcia, czy też analiza tego, co powoduje, że odwiedzający tak szybko rezygnują z dalszego przeglądania ofert na stronie.
W branży deweloperskiej, czy też, jak to niektórzy mawiają, „w deweloperce” liczy się przede wszystkim strategia, a dobry strateg wie, jakie rozwiązania wdrożyć, aby biznes prosperował.