Skrzynka pocztowa.
Kategorie:

Skuteczny e-mail marketing w 5 krokach

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

E-mail marketing należy do jednej z najbardziej popularnych form komunikacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami. Ma na celu nie tylko zwiększenie poziomu konwersji, ale również budowanie świadomości marki i lojalizację klientów. Jak tworzyć efektywne kampanie e-mailowe?

1. Personalizacja przekazu

Niezależnie od prowadzonych kampanii, należy zadbać o personalizację przekazu reklamowego. Sprowadza się nie tylko do zamieszczenia imienia odbiorcy w wiadomości, ale również dostosowania komunikatu do jego potrzeb i preferencji. W tym celu w pierwszej kolejności należy posegmentować bazę odbiorców według przyjętych kryteriów (np. behawioralnych, geograficznych czy demograficznych), a następnie stworzyć kreację i ofertę dostosowaną do potrzeb użytkowników.

2. Temat, który się wyróżnia

Temat wiadomości mailowej to pierwszy element, z którym spotyka się odbiorca. Powinien być perswazyjny, pokazywać korzyści i zachęcać do kliknięcia w wiadomość. Intrygujący temat pomoże podnieść Open Rate, czyli wskaźnik otwarć. Tekst powinien być krótki (np. do 50 znaków), dzięki czemu odbiorca nie będzie zastanawiał się nad jego treścią i przekazem. Na samym początku warto przekazać najważniejsze informacje – temat wskazuje na treść, zawartą w mailu.

3. Zachęcająca kreacja i treść

Większość użytkowników nie czyta całej wiadomości mailowej, a jedynie „skanuje” tekst i zwraca uwagę na wyróżniające się elementy. Treść powinna być odpowiednio sformatowana – warto w przypadku tytułu zastosować większą czcionkę, w tekście użyć punktowania, podzielić tekst na bloki czy zamieścić atrakcyjną grafikę przedstawiającą produkt i ewentualnie jego zastosowanie.

4. CTA – wezwanie do działania

Call To Action to jeden z najważniejszych elementów każdej kampanii reklamowej. Wyraźne i konkretne wezwanie do działania zachęci odbiorcę do kliknięcia w link, zwiększając ruch na stronie i stwarzając większa szanse na konwersję. Można zastosować dwa wezwania do działania na początku i na końcu wiadomości. Udowodniono, że najbardziej skuteczne CTA (w przypadku jednego słowa) sprowadza się do zwrotu w pierwszej osobie liczby pojedynczej np. „Wchodzę”, zamiast „Wejdź”. Powinno się od razu poinformować odbiorcę, co się stanie po kliknięciu w link np. możliwość otrzymania darmowego e-booka.

5. Regularna komunikacja z użytkownikami

Komunikacja z bazą odbiorców powinna odbywać się w cykliczny sposób, jednak nie należy przesadzać z częstotliwością wysyłanych maili. Zbyt często wysyłane wiadomości mogą zniechęcić użytkowników, sprawiając, że poczują się poirytowani. Przesyłanie komunikatów dwa razy dziennie z pewnością odniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Natomiast wysyłanie powiadomień z małą częstotliwością może doprowadzić, że klient nie utrwali marki w świadomości. Więcej informacji na temat planowania kampanii e-mail marketingowych można znaleźć na stronie https://push-ad.com/blog/marketing-automation-co-to-jest/.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.