Omnichannel – synergia kanałów sprzedaży

Zakupy

Robiąc zakupy w sklepie chcemy aby było łatwo, szybko, wygodnie. Zamiast tracić czas w korku, postanawiamy zrobić zakupy za pomocą smartfona i odebrać na miejscu w sklepie. Część klientów będzie wolało dostawę do domu, a jeszcze inni to perfekcyjni tradycjonaliści, którzy wolą sami wybrać sobie towar w sklepie. To jest właśnie wielokanałowość sprzedaży – przepis na sukces w handlu.

Artykuł partnera

Omnichannel to więcej niż sprzedaż

Wykorzystując strategię omnichannel mamy nie tylko możliwość rozprowadzania produktów z naszego sklepu wieloma kanałami sprzedaży, ale też otwiera się przed nami możliwość kontaktu z klientem, zbierania jego opinii, nawiązywania relacji. Jest to nie bez znaczenia, tym bardziej, że kolejne pokolenia z internetem są oswojeni od najmłodszych lat.

Pokolenie mobilne

Najwięcej ruchu na stronach internetowych generują obecnie urządzenia mobilne, czyli smartfony, tablety. Jest to już tak znaczące, że optymalizowanie stron www właśnie pod małe ekrany zostało przez Google uznane za standard. Strategia omnichannel polega też na dopasowaniu sklepu do odbiorców korzystających z różnych urządzeń przy dokonywaniu zakupów.

Gotowe rozwiązania omnichannel

Wprowadzanie do swojego sklepu rozwiązania jakie daje omnichannel nie musi się wcale wiązać z dużym nakładem pracy oraz chaosem w zamówieniach. Dostępne są gotowe rozwiązania takie jak chociażby Omnichannel IdoSell Shop, które zawierają wszystkie niezbędne funkcje oraz elementy tworzące razem działającą sprawnie sieć.

Co nam daje synergia sprzedaży?

Dzięki prostemu rozwiązaniu jakim jest omnichannel możemy oferować klientom produkty zarówno w sklepie internetowym jak i stacjonarnym. Przy czym korzystamy z takich udogodnień jak:

  • mamy swobodny przepływ informacji między poszczególnymi działami;
  • na bieżąco są aktualizowane stany magazynowe, zamówienia, zwroty, faktury;
  • jeden system pozwala na utrzymanie wspólnej bazy klientów, która ułatwia dokonywania zwrotów, wystawiania faktur czy reklamacji;
  • ustalanie minimalnej ceny dla danego towaru zarówno w sklepie stacjonarnym jak i internetowym, zabezpiecza to sklep przed sprzedażą produktu po zaniżonych kosztach;
  • synchronizacja statusu zamówień oraz stanów magazynowych;
  • promocje i rabaty to kolejna rzecz, którą klienci mogą wykorzystać zarówno w sklepie stacjonarnym jak i internetowym.

Jest to szczególnym ułatwieniem nie tylko dla klienta, ale też dla wewnętrznego funkcjonowania sklepu.

Udostępnienie możliwości swobodnego wyboru sposobu dokonywania zakupów pozwala nie tylko zdobyć zaufanie klientów, ale też stworzyć sobie standard jakości. Ogranicza powstawanie chaosu, minimalizujemy ryzyko sprzedaży dwukrotnej danej sztuki produktu. Szybka i profesjonalna obsługa zarówno w przypadku sprzedaży stacjonarnej jak i przez Internet oraz możliwość odbioru w dowolnym salonie pracuje na korzyść sklepu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.