Mężczyzna promuje strone na google ads
Kategorie:

Reklama Google Ads – jak zacząć?

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Chyba nie ma nic gorszego dla reputacji firmy i jej powodzenia na rynku niż słaba widoczność w Internecie. Obecnie to właśnie sieć jest miejscem, w której poszukuje się informacji na temat danych produktów lub usług. Niska pozycja w wynikach wyszukiwania Google niejako skazuje na porażkę – a przynajmniej na znacznie niższą rozpoznawalność marki i mniej skuteczne budowanie jej świadomości wśród odbiorców. Jak zadbać o prezencję firmy w sieci? Odpowiedzią jest reklama Google Ads.

Czym są reklamy Google Ads?

Spora część użytkowników Internetu nie zapoznaje się z wynikami wyszukiwania, które są na dole strony. Nie trzeba wspominać, że mało kto chętnie przeszukuje dalsze strony w wyszukiwarce. Bez promowania swoich działań można łatwo zniknąć w gąszczu innych ofert i pozwolić konkurencji mieć przewagę – a tego nikt nie chce.

By jak najlepiej zrozumieć istotę promowania się za pomocą narzędzi Google Ads, warto znać rodzaje reklam. Do najbardziej popularnej należy tzw. reklama Search, czyli umieszczana w wyszukiwarce. Są to linki na samej górze strony, dzięki czemu nie trzeba martwić się o słabą widoczność witryny. Każdy użytkownik Internetu zapewne nie raz zetknął się z tym typem kampanii Google Ads. Wyniki wyszukiwania są podpisane jako reklama, więc łatwo je rozpoznać. Wyróżnić można także m.in. reklamy produktowe, display i remarketing.

W jaki sposób zacząć promować się w Google Ads? To proste

Na początek należy założyć konto – wymagana do tego jest rejestracja w Gmail (można użyć swojego starego konta, jeśli się je posiada). Następnie przechodzi się do wyboru słów kluczowych, tworzenia nowej kampanii reklamowej i grupy reklam. Po ich dodaniu włącza się rozszerzenia i ustala stawki za kliknięcie (CPC). Każdy z tych kroków jest dość łatwy do przejścia.

Warto pamiętać o tym, że praca nie kończy się, gdy reklamy zaczną się wyświetlać. Należy stale rozwijać kampanię, by przynosiła jak najlepsze efekty. Dobrą wiadomością jest to, że z biegiem czasu podejmowanie decyzji reklamowych staje się o wiele prostsze niż na początku drogi. Pozwala to lepiej poznać zarówno swoją firmę, jak i jej klientów. Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom odbiorców jest działaniem, dzięki któremu buduje się pozytywny wizerunek marki.

Dla małych i dużych firm – zalety reklamy ads, obok których trudno przejść obojętnie

Główną zaletą prowadzenia kampanii Google Ads jest niemal natychmiastowa efektywność, czyli m.in. zwiększenie widoczności strony i wzrost „klikalności” witryny. Przekłada się to na podniesioną sprzedaż produktów lub usług. Kolejnym plusem reklamy ads jest jej uniwersalność. Zarówno wielkie, jak i mniejsze firmy mogą skorzystać z możliwości, które oferuje Google Ads. Oznacza to, że nawet przy niewielkim budżecie można skutecznie wypromować swój biznes. Jest to szczególnie istotne dla nowych na rynku firm – dzięki temu każdy ma szansę dotrzeć do potencjalnego klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.