Rodzina na dużych zakupach w sklepie spożywczym
Kategorie:

Programy lojalnościowe i motywacyjne – zasady i główne założenia

Proces wsparcia sprzedaży w większości firm opiera się właśnie o programy lojalnościowe i motywacyjne. Są to bowiem długoterminowe akcje, które zwykle kierowane są do ostatecznego nabywcy. Programy motywacyjne skierowane są z koeli do osób, które mogą znacznie wpłynąć na sprzedaż danych produktów i usług – sprzedawcy czy przedstawiciele. Jak łatwo można wywnioskować, programy lojalnościowe i motywacyjne są działaniami marketingowymi, które mają przynieść firmie korzyści finansowe. Jednak jakie są ich główne zasady i założenia?

Jakie są główne założenia programów lojalnościowych i motywacyjnych?

Programy lojalnościowe i motywacyjne są działaniami marketingowymi w zakresie wsparcia sprzedaży. W związku z tym ich głównym założeniem jest poprawienie wyników przedsiębiorstwa właśnie w zakresie sprzedaży.

Dzięki programom lojalnościowym i motywacyjnym firma może osiągnąć znacznie wyższe wskaźniki, co oczywiście przełoży się na zyski. Co więcej, oferowane przez Ciebie produkty i usługi znacznie lepiej zapiszą się w świadomości konsumentów, a także będą przez nich pozytywnie odbierane.

Głównym założeniem programów lojalnościowych i motywacyjnych jest również znaczne zwiększenie zasięgów przedsiębiorstwa. Dodatkowo dają one legalną możliwość obniżenia podatków. Dzięki programom lojalnościowym i motywacyjnym firma może w dość szybki sposób osiągnąć zamierzone cele sprzedażowe, a także zlojalizować swoich klientów.

Programy lojalnościowe i motywacyjne – zasady wdrożenia

Wdrożenie programów lojalnościowych i motywacyjnych zawsze powinno odbywać się pod czujnym okiem specjalistów. Proces ten składa się z kilku etapów, z których każdy powinien zostać odpowiednio dopracowany. Zasady wdrożenia programów lojalnościowych i motywacyjnych obejmują:

  • Fazę koncepcyjną – która polega na opracowaniu, a następnie wdrożeniu tego elementu, który idealnie będzie wpisywał się w potrzeby organizacji.
  • Regulamin – każdy program lojalnościowy i motywacyjny musi opierać się o skrupulatnie przygotowany regulamin.
  • Kreacja – chodzi tu głównie o odpowiednie przygotowanie elementów graficznych, które będą wykorzystane w sposób reklamowy.
  • Personalizacja systemu informatycznego – to etap, który wymaga najwięcej pracy i zajmuje najwięcej czasu. System musi zostać tak zaprojektowany, aby dać pełny i wiarygodny obraz. Aby wiedzieć, czy program lojalnościowy działa, trzeba prawidłowo mierzyć wyniki. Jeśli wyniki nie będą zadowalające, wtedy można wprowadzić zmiany w strategii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.