Deweloper w swoim gabinecie rozmawia o brandingu
Kategorie:

Pojęcie brandingu w marketingu dla deweloperów

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Rynek nieruchomości wciąż się rozwija, popyt na nowe mieszkania wciąż rośnie, a sami deweloperzy bardzo szybko znajdują nabywców na nowe lokale. Obecnie na rynku sprzedaży mieszkań mamy zdecydowany przesyt, mieszkań jest więcej niż kilka, kilkanaście lat temu, więc i sami zainteresowani mają w czym wybierać. Tym samym branża deweloperska wciąż rośnie w siłę, a inwestorzy muszą niemal walczyć o potencjalnych klientów. Branding ma tu ogromne znaczenie, ponieważ skuteczne pozyskiwanie klientów wiąże się z szeregiem działań marketingowych i PR-owych. Co to takiego jest branding i jakie ma on znaczenie w marketingu dla deweloperów?

Co to jest branding?

Branding to długotrwały proces budowania świadomości marki, w którym wykorzystuje się najróżniejsze narzędzia i działania marketingowe z zakresu zarządzania. W branży deweloperskiej ma on duże znaczenie, ponieważ to właśnie reputacja inwestora w głównej mierze przesądza o wyborach konsumenckich.

Budowanie świadomości marki i kreowanie własnego wizerunku może trwać miesiącami, a nawet latami, ale na rynku sprzedaży mieszkań są to ważne działania. Nieruchomość to nie produkt pierwszej potrzeby jak chleb, czy mleko. Zakup nieruchomości wiąże się z czasochłonnym poznawaniem setek ofert na rynku, godzinami spędzonymi na poszukiwaniu tego właściwego lokalu, a także stresem, który towarzyszy klientom od początku do końca całego procesu zakupowego.

Decyzja o zakupie mieszkania jest bardzo trudną decyzją. Aby skutecznie pozyskiwać nowych klientów, deweloperzy pracują w oparciu o marketing dla deweloperów, w tym i branding. Obecnie istnieją najróżniejsze sposoby na promowanie marki, a medium, od którego należy najpierw zacząć, jest oczywiście Internet i media społecznościowe.

Co wpływa na kształt marki?

Na branding (kształt marki) w marketingu dla deweloperów wpływają między innymi takie elementy, jak: strategia marketingowa, nazwa firmy, logo i system identyfikacji wizualnej, reklama, promocja i bieżące akcje podejmowane przez dewelopera, strategia i sposób komunikacji oraz jakość produktów (w tym przypadku nieruchomości) i usług.

Branding nie jest jednorazowym działaniem, to długotrwały proces, który polega na planowaniu i dbaniu o spójność oraz pożądany odbiór marki.

Branding – korzyści

Opierając swe działania o skuteczne działania brandingowe, deweloperzy mogą zyskać naprawdę wiele pozytywów w swojej działalności. Do największych zalet brandingu należą między innymi: większa sprzedaż, wyróżnienie w branży, spójna tożsamość marki, wysoka rozpoznawalność marki oraz trwały i pozytywny wizerunek wśród nabywców.

Skuteczne działania marketingowe umacniają markę, a co za tym idzie, prowadzą również do umocnienia jej pozycji wśród konkurentów. Jest to niezwykle opłacalny proces, dzięki któremu zarządzanie marką staje się znacznie prostsze i tańsze zarazem. Aby jednak przyniósł oczekiwane rezultaty, należy się uzbroić w cierpliwość. Warto jednak podjąć ten wysiłek, bowiem stabilny brand przynosi wiele korzyści i prowadzi do silnej przewagi konkurencyjnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.